• 1
  • 2
2014-06-17, 17:23
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkreaper
vilken av kungsljus arterna är det man kan bli hög på? vart lite intresserad nu när du nämnde cannabis och vet någon vart jag kan hitta det? växer det ute i skogen?

Den brukar växa på lite torrare platser där det finns sten och grus..kan även hittas i gläntor i skogen samt folks trädgårdar
Citera
2014-06-17, 17:40
Medlem
Javalangs avatar
Jag har själv aldrig testat några andra rusgivande växter än Cannabis Sativa, men jag har svårt att förstå varför folk prövar änglatrumpet, efter alla rusrapporter jag har läst verkar det ju vara ett delirium från helvetet. Varför utsätter man sig för det? Jag är genuint nyfiken.
Citera
2014-06-17, 17:46
Medlem
Gnomegirls avatar
Varning för änglatrumpet!
Provade en gång i 18-årsåldern och aldrig mer! Visst blev man trippad, men inte på behagligt sätt.
Skräckhallisar och hotfulla skrämmande hörselnojor var vad vi båda fick. Absolut min obehagligaste drogupplevelse någonsin.

Kan ha varit min väninna som tillrett det fel förstås, hon hade gjort avkok på roten om jag inte minns fel.
Hursomhelst kommer jag aldrig mer prova något med datura inblandat någonsin igen.
Fast det är väldigt vackra växter att titta på, sålänge man håller sig till att titta och inte smaka.

MVH/Gnomegirl
Citera
2014-06-17, 18:42
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Varning för änglatrumpet!
Provade en gång i 18-årsåldern och aldrig mer! Visst blev man trippad, men inte på behagligt sätt.
Skräckhallisar och hotfulla skrämmande hörselnojor var vad vi båda fick. Absolut min obehagligaste drogupplevelse någonsin.

MVH/Gnomegirl

Det verkar var så det går med den växten har bara hört dåliga saker om den kan bara understryka varningen för Änglatrumpet och även Spikklubba, det finns så många droger att prova skit i dessa två
Dom jag känner som har tagit dessa har alla gedigen erfarenhet av psykadelika och alla har haft fruktansvärda upplevelser på dessa
Citera
2014-06-17, 19:08
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Spikklubba har jag hört många skräck historier om, tror man ska vara väldigt försiktig med den, har själv tagit mycket psykadelika men skulle inte ta i skiten med tång....Undviker även Änglatrumpet av samma anledning
Blomman för dagen frön är rätt soft tripp tror man ska göra nåt med det förs dock själv tuggade jag i mig dom rakt upp och ner och blev lite illamående och kräktes ett par gånger....men skön känsla lite hallisar
Har hört att man kan röka Kungsljus ska påminna om cannabis.

Ipomoea (blomma för dagen) frön ska man helst stöta i mortel eller mala i mandelkvarn till fint "damm" för att få bästa effekt. Skölj ner det med filmjölk eller youghurt för att minska den "skvalpiga" illamåendekänslan i magen.
Ganska mysig drog enligt min smak. Trippa lugnt vänner.

MVH/Gnomegirl
Citera
2014-06-17, 19:19
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ipomoea (blomma för dagen) frön ska man helst stöta i mortel eller mala i mandelkvarn till fint "damm" för att få bästa effekt. Skölj ner det med filmjölk eller youghurt för att minska den "skvalpiga" illamåendekänslan i magen.
Ganska mysig drog enligt min smak. Trippa lugnt vänner.

MVH/Gnomegirl

Ah är det så man gör...kan tänka mig att testa igen själva ruset var som du säger mysigt
Citera
2014-06-17, 19:59
Medlem
online123s avatar
jag tuggade 2 blad av änglatrumpet först somnade jag i 2 timmar sen när jag vaknade upp så var rummet grönt jag trodde jag prata med min kompis men det va en hög med kläder dagen efter försökte jag läsa på baksidan av mjölkpaket men det gick inte men annars mådde jag fint
Citera
2014-06-17, 20:08
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online123
jag tuggade 2 blad av änglatrumpet först somnade jag i 2 timmar sen när jag vaknade upp så var rummet grönt jag trodde jag prata med min kompis men det va en hög med kläder dagen efter försökte jag läsa på baksidan av mjölkpaket men det gick inte men annars mådde jag fint

Haha. Ja tacka din lyckliga stjärna att du kom så billigt undan, för en riktig daturatripp är värsta mardrömmen. Men ditt inlägg får mig att fundera: Röka torkade blad istället?

Det kan väl inte vara lika läskigt, eller? Inte för att jag själv någonsin kommer ta datura igen, men det vore intressant att veta. Någon FB:are som testat att röka torkade trumpetblommeblad nångång?

MVH/Gnomegirl
Citera
2014-06-17, 23:20
Medlem
darkreapers avatar
haha med tanken på allt jag har läst skulle jag aldrig heller prova Änglatrumpet eller Spikklubba...
Citera
2014-06-17, 23:25
Medlem
darkreapers avatar
vet någon om man ska röka kungsljus för att bli hög eller om man ska äta upp det? och vet någon doseringen? räcker det med bara 1 joint i fall man ska röka det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in