Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-02, 11:03
  #1345
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Svensk hockey har blivit så mesig, får knappt nudda varandra utan att det blir utvisning eller matchstraff, sporten håller på att förändras i grunden.

Problemet enligt mig: en kvinna som styr SHL. Kvinnor ska inte lägga sig i sport som män håller på med generellt. Alla vet att kvinnor är känslostyrda och mesigare, ställer sig på knä osv.

Borde kvinnor förbjudas från att vara med och bestämma över herrhockeyn? Hur får vi tillbaka den svenska hockeyn? Saknar det tuffa spelet och slagsmålen

https://www.youtube.com/watch?v=X9hi-NtQ8OE

Saknar du dessa tider?
Citera
2024-03-02, 11:05
  #1346
Avstängd
991ESSs avatar
Hockey ska va tufft, det är det närmsta en manlighetsrit vi kommer i dagens soyboy sverige. Så ja, kvinnor ska syssla med annat och sluta lägga sig i manliga sfärer och sporter.
Citera
2024-03-02, 11:08
  #1347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Svensk hockey har blivit så mesig, får knappt nudda varandra utan att det blir utvisning eller matchstraff, sporten håller på att förändras i grunden.

Problemet enligt mig: en kvinna som styr SHL. Kvinnor ska inte lägga sig i sport som män håller på med generellt. Alla vet att kvinnor är känslostyrda och mesigare, ställer sig på knä osv.

Borde kvinnor förbjudas från att vara med och bestämma över herrhockeyn? Hur får vi tillbaka den svenska hockeyn? Saknar det tuffa spelet och slagsmålen

Menar du att Roger Ekström är en kvinna. Vilken kvinna menar du ???
Citera
2024-03-02, 11:18
  #1348
Medlem
dwgs avatar
Hockey är typ innebandy på is nu för tiden.
Sett två matcher på två dagar SHL/ Allsvenskan på dessa två så var det typ en tackling 😴

Hockey är förstörd och det är tråkigt
Citera
2024-03-02, 11:35
  #1349
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Svensk hockey har blivit så mesig, får knappt nudda varandra utan att det blir utvisning eller matchstraff, sporten håller på att förändras i grunden.

Problemet enligt mig: en kvinna som styr SHL. Kvinnor ska inte lägga sig i sport som män håller på med generellt. Alla vet att kvinnor är känslostyrda och mesigare, ställer sig på knä osv.

Borde kvinnor förbjudas från att vara med och bestämma över herrhockeyn? Hur får vi tillbaka den svenska hockeyn? Saknar det tuffa spelet och slagsmålen
Fast jag såg Färjestad prata om denna utveckling för en massa år sedan. Då skulle de pröva att köra juniorlaget i vuxna division ett. Vet inte hur det gick med det.

Kidsen får inte tackla och sverige tappar internationelt sa det.

En kvinna styr SHL? Snacka om att få jobbet helt utan meriter.
Citera
2024-03-02, 15:08
  #1350
Medlem
Blot-Svens avatar
Hockey ska vara en fysisk idrott. Gillar man inte det kan man se på bandy i stället, som är en mer elegant sport på is.

Jag gillar både hockey och bandy, men hockey måste få vara hockey utan att domarna blåser för precis allting.

Ps. Tillåt gärna slagsmål också. Ds.
Citera
2024-03-02, 15:13
  #1351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Man kan fundera lite på om de stora flertalet av domarna i SHL, samt domarrummet har ingått någon form av kartell för att kväva svensk hockey? Aldrig något år tidigare har nivån på domslut varit så tveksam, samt hur diktatoriskt uselt domarrummet agerat som i år. När man ser i somliga matcher vilka som skall ansvara, så är det oftast bara att stänga av. Hur många gånger har inte de randiga gjort sådant avtryck att matcher avgjorts på grund av ofattbara domslut?
Jag har på allvar börjat tappa tilltron till svensk (korrupt) hockey. Många satsat stort via sponsorer och medlemmar för att nå framgång. Men när kvaliteten på domarna över lag knappt motsvarar korpnivå, så är det svårt att förstå hur eldsjälarna orkar hålla på. Sjökvist och Holm för att nämna några. Men hade det funnits någon vettig dialog och gradering av insatser. Så skulle dessa två m.fl. ha varit grovt bötfällda och också avstängda i månader. Men tyvärr så får de härja fritt utan granskning eller kritik. Ofattbart att det får ske!!!!

Blir intressant att se vilka ”solklara matchstraff” disciplinnämnden skall döma ut idag?
Citera
2024-03-02, 18:23
  #1352
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.youtube.com/watch?v=X9hi-NtQ8OE

Saknar du dessa tider?

Man får inte göra så, sen var Hextall en galning dessutom
Citera
2024-03-02, 19:53
  #1353
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hockey ska vara en fysisk idrott. Gillar man inte det kan man se på bandy i stället, som är en mer elegant sport på is.

Jag gillar både hockey och bandy, men hockey måste få vara hockey utan att domarna blåser för precis allting.

Ps. Tillåt gärna slagsmål också. Ds.

Varför skall man få slåss i rinken men inte på gatan?
Citera
2024-03-02, 22:23
  #1354
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Hockey är typ innebandy på is nu för tiden.
Sett två matcher på två dagar SHL/ Allsvenskan på dessa två så var det typ en tackling 😴

Hockey är förstörd och det är tråkigt
Tacklingarna sker i 100 knyck nu för tiden, vilket gör även regelrätta tacklingar livsfarliga. Orsaken till detta är inte SHL-personalens könsorgan utan alla jävla power breaks svennebanan infört. Killarna är knappt svett i pausen längre. Ta bort de där jävla reklampauserna och gå ner på 3 kedjor så kommer tacklingarna tillbaks.
Citera
2024-03-20, 18:44
  #1355
Medlem
Bartman777s avatar
Den tidigare NHL-spelaren Chris Simon har tagit livet av sig, 52 år gammal. Mycket tragiskt
https://www.cbc.ca/sports/hockey/nhl...uary-1.7148949
Citera
2024-03-20, 19:45
  #1356
Medlem
-GGs avatar
Rekordet är hans, om han vill ha det.

Gott att en ryss kommer inneha det.
Då jag alltid håller på Ryssland i hockey.

Jag hoppas att han kan gå en bra bit över 900 innan han lägger av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback