2014-06-18, 21:47
Medlem
Bodickers avatar
http://nyheter24.se/debatt/771137-gu...drabba-sverige

samtyckeslag nämns som något positivt, förstås.

vi skulle inte ha jämlika löner förrän 2138. Vad fan betyder det?

Unga tjejer mår allt sämre. Allt fler pressas av allt hårdare krav på att få högsta poäng på varje prov, vara populär bland vännerna, få flest likes på instagram, se ut som de retuscherade modellerna i reklamen – och till slut äter prestationsångesten upp tjejen därunder. Vi behöver en skola som klarar av att se eleven också bakom proven och betygen. Där det finns lärare med tid, elevhälsa, normkritisk kompetens.

Kvinnor slits ut hårdare än män på arbetsmarknaden. Slitiga jobb med dåliga villkor gör att samhällskostnaden för att kvinnor i dag är så mycket sjukare än män varje år glider upp till tio miljarder direkt ur statsbudgeten.

Arbetet mot mäns våld bärs i dag upp av kvinnors ideella krafter. Många som utsätts för våld i nära relationer får inte det stöd som behövs. För 2012 redovisade kvinnojourerna att de behövde neka över 3000 kvinnor som sökte om hjälp det stöd de behövde, och detta trots politiska löften om motsatsen.

En ny regering måste vara en feministisk regering. En ny regering ska ta jämställdheten på allvar och vända utvecklingen när det handlar om löner, rättigheter, skola och arbetsmarknad. Det kommer inte drabba Sverige, men det kommer göra Sverige till ett bättre land.

Ja....... jämställdhet jämställdhet, kvinnor, kvinnor, kvinnor... folk tror fortfarande feminism är jämställdhet??

Vad tycker ni? Skulle Sverige bli ett bättre land med denna feministiska regering.
Citera
2014-06-18, 21:52
Medlem
Vohkuns avatar
Aldrig.
Prestationsångesten kan alltid förbättras, men skönhetsideal har alltid och kommer alltid att vara en del av vårat samhälle.
Citera
2014-06-18, 21:54
Medlem
Bodickers avatar
Ja jag undrar vad han menar med jämlika löner år 2138???? Och hur ska feministerna får kvinnor att inte ha dålig självkänsla? Och är det bara kvinnor som mår dåligt? Självklart inte, men vem bryr sig hur fan de övriga 50% mår
Citera
2014-06-19, 10:26
Medlem
Sprejburks avatar
Det är skrämmande hur Sverige verkar tro att feminism & kvinnofrågor = jämställdhet. Tror seriöst den vanliga svensken att män inte har problem, att män är så oerhört priviligerade för att typ 0.0001% sitter i den absoluta makttoppen? Är människor så jävla dumma i huvudet?

Att pojkar presterar sämre i skolan än kvinnor
Att färre och färre män pluggar vidare
Att män drabbas av 98%(ish) av alla arbetsolyckor med dödlig utgång
Att män tar livet av sig i avsevärt mycket större utsträckning än kvinnor
Att män lever ett kortare liv än kvinnor

Är inte det frågor som också borde få lika mycket ljus i jämställdhetsdebatten, är det inte en förutsättning för en jämställdhetsdebatt att vara just jämställd?

Politiker och ni som anser att feminism = jämställdhet, varför tar inte feministiska politiker upp dessa frågor?
Senast redigerad av Sprejburk 2014-06-19 kl. 10:30.
Citera
2014-06-19, 10:27
Medlem
Absolut!
Citera
2014-06-19, 10:35
Medlem
Sprejburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Absolut!

Det är ju klart du gör, du är väl kvinna och extremfeminist? Jag har sett dina inlägg förr och du verkar inte direkt vara den medmänskliga typen. Så det är förståeligt att du skiter i de andra 50% av världen.

Ser ingen skillnad på dig och andra extrema avarter här på flashback, d.v.s. nazister, fascister och vänsterextremister.
Citera
2014-06-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprejburk
Det är ju klart du gör, du är väl kvinna och extremfeminist? Jag har sett dina inlägg förr och du verkar inte direkt vara den medmänskliga typen. Så det är förståeligt att du skiter i de andra 50% av världen.

Ser ingen skillnad på dig och andra extrema avarter här på flashback, d.v.s. nazister, fascister och vänsterextremister.

Så? På vilket sätt skulle de andra 50% må dåligt över att vi får lika lön, kvinnor får de stöd de behöver vid sexuellt våld och att villkoren på de kivnnodominerade arbetena förbättras?

Skulle män få det jättesvårt per automatik om vi fixade ovan?
kan du i sånt fall förklara varför?
Citera
2014-06-19, 11:10
Medlem
Sprejburks avatar
Citat:
Så? På vilket sätt skulle de andra 50% må dåligt över att vi får lika lön, kvinnor får de stöd de behöver vid sexuellt våld och att villkoren på de kivnnodominerade arbetena förbättras?

Vi har redan lika lön för lika arbete. Klart alla ska få stöd när det gäller sexuellt våld, inte bara kvinnor. Arbetsförhållande är inte alltid bra på de mansdominerade arbetena heller, kolla bara på dödssiffran för arbetsplatsolyckor.

Nej, män skulle inte få det jättesvårt, men du missar poängen helt. Det handlar inte om att jag inte vill att kvinnor ska får det bättre, utan det handlar om avsaknaden av jämställdhet i jämställdhetsdebatten. Varför kan inte män också få det bättre? Varför kan man inte ta upp båda sakerna, d.v.s. både män och kvinnors problem?

När man träffar kvinnor i verkliga livet som kallar sig feminister så är de oftast omedvetna om männens problem i samhället, de har helt enkelt inte sett det från den synvinkeln. För samhället och media intresserar sig inte för mäns problem i lika stor utsträckning som kvinnors, därför blir bilden skev. Kvinnor i Sverige är inte onda och skiter i män, de vet bara inte bättre och har inte fått någon information om hur läget ser ut. När man sedan förklarar läget ändrar de oftast åsikt och tycker att det är väldigt konstigt att det ser ut som det gör.

Du å andra sidan, skriver mycket här och vet hur läget ser ut men har fortfarande ställningstagandet att feminism och ensidig jämställdhet är bra. Därav är du extrem och det blir oerhört svårt att diskutera med en extremist för du utgår från extrema principer som saknar moralitet, solidaritet och eftertänksamhet.
Senast redigerad av Sprejburk 2014-06-19 kl. 11:21.
Citera
2014-06-19, 11:24
Medlem
Citat:
Vi har redan lika lön för lika arbete. Klart alla ska få stöd när det gäller sexuellt våld, inte bara kvinnor. Arbetsförhållande är inte alltid bra på de mansdominerade arbetena heller, kolla bara på dödssiffran för arbetsplatsolyckor.

Nej, män skulle inte få det jättesvårt, men du missar poängen helt. Det handlar inte att jag inte vill att kvinnor ska får det bättre, utan det handlar om avsaknaden av jämställdhet i jämställdhetsdebatten. Varför kan inte män också få det bättre? Varför kan man inte ta upp båda sakerna, d.v.s. både män och kvinnors problem?

När man träffar kvinnor i verkliga livet som kallar sig feminister så är de oftast omedvetna om männens problem i samhället, de har helt enkelt inte sett det från den synvinkeln. För samhället och media intresserar sig inte för mäns problem i lika stor utsträckning som kvinnors, därför blir bilden skev. Kvinnor i Sverige är inte onda och skiter i män, de vet bara inte bättre och har inte fått någon information om hur läget ser ut. När man sedan förklarar läget ändrar de oftast åsikt och tycker att det är väldigt konstigt att det ser ut som det gör.

Du å andra sidan, skriver mycket här och vet hur läget ser ut men har fortfarande ställningstagandet att feminism och ensidig jämställdhet är bra. Därav är du extrem och det blir oerhört svårt att diskutera med en extremist för du utgår från extrema principer som saknar moralitet, solidaritet och eftertänksamhet.

Jag är feminist ja, för att jag anser att väldigt mycket av de manliga problemen också avhjälps av vad feminsiterna eftersträvar eftersom de ofta går hand i hand. Ökad föräldraledighet för män ex. skulle innebära att fler män får delad eller enskild vårdnad om sina barn (för att de just varit närvarande föräldrar från början) Ökade löner för kivnnodominerade yrken skulle innebära att fler män kanske söker sig dit, vilket skulle gynna män på arbetsmarknaden.
Att man forskar, diskuterar och arbetar emot mäns våld gynnar även de män som blir våldsutsatta.
etc...

Förstår inte att man som du aktivt kan sitta här och motverka arbete för kvinnors rättigheter för att
du tycker män negligeras. Finns inga feminister som hindrar män att aktivt jobba för mäns rättigheter i dessa frågor.
Citera
2014-06-19, 11:47
Medlem
Sprejburks avatar
Citat:
Jag är feminist ja, för att jag anser att väldigt mycket av de manliga problemen också avhjälps av vad feminsiterna eftersträvar eftersom de ofta går hand i hand. Ökad föräldraledighet för män ex. skulle innebära att fler män får delad eller enskild vårdnad om sina barn (för att de just varit närvarande föräldrar från början) Ökade löner för kivnnodominerade yrken skulle innebära att fler män kanske söker sig dit, vilket skulle gynna män på arbetsmarknaden.
Att man forskar, diskuterar och arbetar emot mäns våld gynnar även de män som blir våldsutsatta.
etc...

Förstår inte att man som du aktivt kan sitta här och motverka arbete för kvinnors rättigheter för att
du tycker män negligeras. Finns inga feminister som hindrar män att aktivt jobba för mäns rättigheter i dessa frågor.

Och du statuerar ännu ett exempel på det jag menar. Inom din gren av feminism handlar det hela tiden om att män ska gynnas latent och sekundärt av att man bekämpar kvinnoproblem först, för det är just den synen som extremfeminister har på män - att de kommer sekundärt efter kvinnor. Och det är just det här synsättet som jag menar är problemet i Sverige. Det är feminism men det är inte jämställdhet och det är en lögn att säga att de båda betyder samma sak. Kan du inte se skogen för alla träd?

Jag har inte motverkat kvinnors rättigheter någonstans, hur fick du det till det? Det är precis det här som är ditt problem, det är omöjligt att diskutera med en extremist för du är totalt sedimenterad i din egen världsbild. Det räcker bara med att jag undrar varför miljöpartiet som anser sig stå för jämställdhet endast tar upp kvinnofrågor och du får det till att det är ett hot mot kvinnliga rättigheter. Oerhört konstigt. Det enda jag vill är att mäns problem också ska tas upp i det politiska "finrummet" och jag har gett exempel på några av de problemen i min tidigare post i denna tråd.

Men du skiljer dig från andra extremister. Fascister, nazister och vänsterextremister har i alla fall oftast ryggraden att stå för att de är extremister. Du å andra sidan verkar vara en ryggradslös manipulativ orm som lägger ord i munnen på andra för att vinna diskussioner.
Senast redigerad av Sprejburk 2014-06-19 kl. 11:50.
Citera
2014-06-19, 18:30
Medlem
Bodickers avatar
Citat:

Citera
2014-06-19, 18:32
Medlem
Bodickers avatar
Citat:

Vad har det med feminism att göra? Tror du inte kvinnor skulle få hjälp om de misshandlas om inte Schyman funnits? Vilken planet bor du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in