Citat:
Ursprungligen postat av
cay
Ja, så vad var det du missuppfattade i mitt första inlägg? Jag orkar inte citera mig själv och peka ut vad jag skrev, utan du får istället läsa om det.
I en gemensam toalettlokal utan urinoar gör ju båda könen sina behov bakom stängda dörrar. Du berättar ju att problemet är att män inte vill att kvinnor skall se deras könsorgan vid urinoaren - att andra män blir tittade på av andra män vid samma plats är uppenbarligen inget problem i sig.
TS förslag är att kvinnors bås och mäns ränna skall vara i samma lokal. Inte att man skall dela på vattenklosetter.
Det finns redan unisex toaletter på ganska många ställen - vilket innebär både män och kvinnor nyttjar samma toalett - i de rummen finns givetvis ingen pissränna.
Jag har inga som helst problem med det - däremot tror jag männen förlorar på det eftersom de då måste köa på samma villkor som kvinnor - och på damtoa kan det ofta vara lång kö.
Nej, jag har givetvis inga problem med hur det sköts vid en pissränna - jag är inte man, jag berörs inte alls av att ni förväntas pissa på rad ...
Om män finner det obekvämt tycker jag däremot att de bör lyfta frågan och få möjlighet till enskildhet.
Citat:
Ett av problemen blir i så fall just; urinoaren. Det frågade jag dig om det var eftersom jag i mitt första inlägg skrev att urinoaren var ett problem - och du svarade då nej för att sedan återupprepa det du skrivit innan. Är det en rimlig sammanfattning?
Nej. Du svarar först på min kommentar om handfatet - i samma mening återsyftar du med "pissoar" inom citationstecken, vilket innebär att jag inte förstod vad du menade. Istället för att förklara att du menade att om man tog bort pissoarerna så skulle konceptet fungera så ställer du en motfråga..
Vi har helt enkelt missförstått varandra i den delen.
Citat:
Ursprungligen postat av
cay
Alla offentliga toaletter är ju ohygieniska i stort sätt, så att eliminera ett objekt som "pissoar" hade säkert gjort under på den fronten. Då hade säkert de flesta kunnat tänka sig gemensamma toalettlokaler om de tänker som du.
Ditt nästa inlägg
(FB) Varför går inte kvinnor och män på samma toaletter? Vi är ju alla "Hen" nu!