2014-06-19, 21:18
Medlem
Akilles-själs avatar
Ämne: Lyrica, dos 600 mg
Fakta:
Vuxen man.
195 cm.
110 kg
Mycket hög tröskel när det kommer till alla substans, och speciellt substanser som tas oralt!

Rapport 1:
Efter 1 & 1/2 timma börjar det krypa lite behagligt i kroppen och jag blir lite intråvert, fundersam och något lungnare och inte lika spänd (lite som med röka), plus att abbsen på rökat fösvinner helt
(jag försöker dra ner på det lite).
Effekten var som sagt lite som ganska svag och opotent röka till en början med enligt mig just då.
Detta stadie vara i kanske max 20-30 minuter, sen känner jag mig nästan helt och hållet som spiknykter ingen.
2 timmar skulle vara peaken, men då hände absolut inget alls för mig..

Rapport 2:
Så efter kanske 2 & 1/2 timme känns det som att jag inte palla vara spiknykter längre och slängde på en 0,3 a röka på bongen istället.
Nu 2 & 1/2 timme efter intaget av lyrican och med en ganska precis nyblossad 0,3 a som sakta värmer i kroppen börjar saker sakta sakta bli betydligt trevligare och effekten av lyrican börjar komma fram mer och mer till sin rätt
(man märkte att allt inte berode på rökat) sakta och säkert, och självklart även iaf endel boostad av rökat också

Rapport 3:
Mådde väldigt väldigt bra runt 3 timmar linjen efter intaget av lyrican och en halv timme efter intaget av rökat, och mådde helt enkelt väldigt väldigt bra under den tides intervallen. Skön värme i hela kroppen, avslappning, lung, lite eufori pirrande i kroppen och ordentlig smärtlindring.

Rapport 4:
Efter 3 & 1/2 timme börja rökat gå ur helt, men välbehaget av lyrican stannar faktiskt kvar endel som en varm pirrande känsla i kroppen av lung, och att kunna vara nästan helt utan tex oro, ångest och en vis smärtlindring är ju helt underbart för alla

Rapport 5:
Sammanfattning hittills (4 &1/2 timme efter intag):
Ruset för mig påminner mycket om benso i mina ögon så här efteråt allt som allt när saker definitivt klingat av nästan helt (iaf just nu precis efter min lyrica oskuld tagits och det var min allra första resa på en ganska låg dus).
Sen jag vet ju inte hur mycket rökat påverka och boosta lyrican och min tripp som helhet heller?
Men för mig funka den bra som en lungnande medicin och håller i sig ett bra tag på ett väldigt behagligt och rogivanden sett
(uppe i 4 & 1/2 timmar nu som sagt).

Rapport 6:
5 timmar efter intag har effekten avtagit helt.

Slutsatts:
600 mg var alldeles för svag dos för mig, och det känns som det egentligen behövs det dubbla för att man INTE skall behöva dosa med någon annan substans (som tex röka) också samtidigt för att lyckas åka på en ordentligt resa endast på lyrica själv.
900 mg blir nästa "mogna" steg att ta tror jag, och jag hoppas verkligen det kan ge mig lite bättre insikt i hur denna substans verkligen funkar, då jag verkligen känna lyrican för vad den är.
Alltså att hon/lyrican förföra mig mer ordentligt nästa gång vid 300mg extra, det låter väl ganaka lagom?
Lite andra frågor till er:
Vilken dos tar du själv oftast?
Hur mycket kan man "köra" innan man bygger upp resistens enligt dig?
Hur snabbt blir man hooked?
Hur funkar det med avtändningen och abstinensen?
Vilken dos är normalt bland lyrica fans?
Hur ofta kan man "köra" på lyrica känner du?
Hur höga doser är indirekt farlig?

Tack för du läste all text och jag hoppas nu någon kunnig själ kan berätta för mig hur saker och ting verkligen ligger till!

Tack på förhand,

Mvh Akilles

Ps: Nu har 5 & 1/2 timmar gott och effekten har inte kommit tllbaka öht :_(
Citera
2014-06-19, 21:54
Medlem
Toohfans avatar
Hej...

Så det var första gången du fick lyrica?

Det är mot depression är inte väldigt snabbt beroende framkallande men du bygger på o så smått e du där...

men så som du tar det, kan gå illa!!

Jag fick ut det mot depression och slutade ungefär så här, att jag tog det mesta för skojsskull o drack lite folk öl sen så senare mot midnatt drog jag på en psykadelisk svensk ban (Träd Gräs Och Stenar) hahaha... mmm det var så skönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in