2014-06-20, 10:12
Medlem
A45Bs avatar
En relativt ny sida som marknadsför sig som ett gratis alternativ till blocket...

Det intressanta tycker jag är metoderna som de jobbar med för att sprida sitt namn.
Trådar här på Flashback med "chockrubrik" för att locka till sig klick.

Vill ligga med en 39 åring, (17 årig tjej)
Jag vill ha sex med vår hantverkare när jag själv är 17 årig tjej och han 39??
Räcker 300kr/h som barnvakt för att täcka mina sex-behov (17 årig tjej)

Men också med inlägg i andra trådar, exempel från tråden Jag måste bli rik! Nu!.

Trådar med illa dold reklam finns även på andra websidor:
Från ungdomar.se: Hur jag som student klarar av mina studier utan lån!
Från familjeliv: Ensam förälder hitta barnvakt på www.favore.se?

Notera gärna att bägge trådarna är skapade 15e mars, det vill säga i samband med att sidan startade. Dock länkspammandes det inte lika mycket i de två exemplen från familjeliv och ungdomar som i de senaste här på flashback. Jag tror att det kommer att dyka upp fler länkspammare.

Användaren HalvAnnonym uttryckte följande fundering i en av ovan nämnda trådar:

Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Tittar vi på http://who.is/whois/favore.se ser vi att de registrerat sin domän utan att dela med sig av namnet på ägaren. Inget namn heller under "om oss" på sidan. Uppenbarligen inget rent mjöl i påsen. Vad mer har dom att dölja?

Tittar man på deras facebook är det ganska få som gillat deras bilder (och sidan över huvud taget då den är ny). Vilka kan tänkas ha gillat deras bilder, t.ex deras logo då? Jo antagligen folk som känner ägarna eller jobbar för dom. Bara 1 follower/following på twitter också.

Deras facebooksida
Deras väldigt inaktiva twitterkonto
Senast redigerad av A45B 2014-06-20 kl. 11:06.
Citera
2014-06-24, 15:14
Medlem
Jag förstår inte vad du menar, så så fort någon inte har 1000 inlägg så är det inte trovärdigt ?

Du skriver att en tjänstesida jämför sig med en sida som säljer prylar och sidan i sig är helt gratis så vad finns det att tjäna har du inte svarat på ?

Vet inte vem Karoline är men det kanske du kan förklara ? Var tvungen att skapa ett konto när jag såg vad du höll på med.

Tänker dock inte svara mer denna tråden är patetisk precis som du för lägga tid på sånt här haha.

Jag försvarar inte någon, för vet inte sanningen, precis som jag misstänker att du mest spekulerar.

Aja nu ska jag ut i solen
Citera
2014-06-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan6
Vet inte vem Karoline är men det kanske du kan förklara ? Var tvungen att skapa ett konto när jag såg vad du höll på med.

Tänker dock inte svara mer denna tråden är patetisk precis som du för lägga tid på sånt här haha.

Jag försvarar inte någon, för vet inte sanningen, precis som jag misstänker att du mest spekulerar.

Aja nu ska jag ut i solen

Aha men jag känner Carro hon har fått betalt för favore för att hitta på historier och skriva med favore-addressen i dom (så att sidan blir populärare och rankar bättre hos sökmotorer). Den typen av marknadsföring är otillåten på flashback Speciellt när man gör det så osnyggt som henne!

Vem tvingade dig att skapa ett konto? hotade favore-killarna att göra dig illa om du inte gjorde det och kom hit och försvarade sidan?

Aja ska med ut i solen ha de bra o var inte rädd för favore-killarna om de försöker tvinga dig igen :P Säg att jag snackar med Carro om dom jävlas!!
Citera
2014-06-24, 15:23
Medlem
HAHA alltså du är rolig. IQ av en fyra åring är allt jag säger. Du gillar inte en hemsida men är med och skriver i en tråd som kommer generera fler besökare fler länkar och bättre resultat i google, som ett resultat. Herregud .. du hoppade av skolan kanske liiiiiite för tidigt
Citera
2014-06-25, 11:58
Medlem
A45Bs avatar
Citat:
Jag är själv en kille som annonserar läxhjälp och personlig träning...
Coolt. Snyggt också att du inte bara skrev favore.se i texten utan också länkade. Två gånger.
Citat:
Sen förstår jag inte hur du tänker när du säger att dom marknadsför sig mot blocket ? På blocket säljer man saker, medans på favore erbjuder man tjänster, det är inte ens inom samma kategorier..
Nu är det ju som så att blocket har en kategori för tjänster så jag anser att de är jämförbara.
Citat:
Dessutom är hemsidan gratis så ser inte vad dom tjänar på göra typen av marknadsföring som du refererar till ?
Jag tvivlar på att personerna bakom favore.se sysslar med välgörenhet. Just nu så finns det bara en annons på hemsidan, men det kommer väl fler allteftersom de konkurerar ut blocket och blir sveriges största sida för tjänsteannonser.
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Varför skulle att användarna finns på favore innebära att dom är "på riktigt" ?
Att skapa fejkade användare på sitt egna forum, sin dejtingsida, sin community, lägga egna annonser på sin annonssida etc för att få den att se mer populär och befolkad ut än vad den är är ett av de äldsta marknadsföringsknepen i boken
Nämen... så kan det väl inte vara!?
Citat:
Du gillar inte en hemsida men är med och skriver i en tråd som kommer generera fler besökare fler länkar och bättre resultat i google, som ett resultat. Herregud .. du hoppade av skolan kanske liiiiiite för tidigt
Jag tvivlar på att denna tråden kommer att generera sådär fruktansvärt mycket positivt för favore.se.
Senast redigerad av A45B 2014-06-25 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in