Köpte min Z1 i januari och sen ca två-tre månader tillbaka lever pekskärmen sitt egna liv. Jag trycker på ett ställe, skärmen på ett annat. Helt omöjligt att skriva ibland då den trycker på helt andra bokstäver än vad jag gör. Sätter igång när jag hållt på med telefonen ett tag. Ibland trycker den inte överhuvudtaget. Ibland swipear den helt fel, bilden bara flaxar omkring.
Uppdaterade mjukvaran och gjorde fabriksåterställning själv, gick sedan tillbaka med den till Media Markt som skickade den till verkstaden. Verkstaden uppdaterade mjukvaran och flashade och kalibrerade pekskärmen och skickade tillbaka. Ingen förbättring alls. Så jag har lämnat in den igen.
Hittade en forumtråd på Sonys hemsida där folk skriver om detta och det är väldigt många som inte fått hjälp öht utan verkstäderna har sagt att de inte hittar nåt fel osv. Tycker att det är rätt uppenbart att det är ett hårdvarufel som måste ha funnits i telefonen när jag köpte den och då ska garantin gälla och jag ska få en ny telefon som faktiskt fungerar. Men Media Markt säger att standard är att man måste lämna in den tre gånger innan garanti blir aktuell vilket jag inte har nån aning om var de fått det ifrån.
Jag har exakt samma problem. Väldigt irriterande. Sen när jag pratar i telefon så fungerar inte tangentbordet (det kommer inte upp) och så fungerar inte tillbaka knappen heller. Så fort man lägger på så fungerar det igen.
Pratat med Tele2 och de sa att jag ska spara alla mina bilder och sen lämna in den på lagning..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!