Citat:
Ursprungligen postat av
Denkmal
Hur resonerar du nu? Kör man bil bättre om man tittar i backspegeln också?
Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Så kan du ju inte resonera. Bara för att ett bolag en gång har handlats till ett visst pris betyder det inte nödvändigtvis att så kommer hända i framtiden. Det är ett klassiskt rookie-misstag att köpa förlorarna som tappat på börsen (i hopp om att de ska återhämta sig). Bättre att hålla sig till att köpa bra bolag till rimliga priser.
Nu var det ingen jävla uppsats jag tänkte skriva utan det jag ville påpeka är att det var ingen som hade fokus på mining överhuvudtaget (förutom lite sandvik i Industrivärden) Min anledning bakom det är att den delen av att ekonomin återhämtar sig där mining gynnas har vi inte riktigt sett och om man har en tro att den här ekonomin kommer tuffa på. Vilket jag tror de flesta här har eftersom det rekommenderas jävla aktier så skulle jag sa att ja mining är bra eftersom det inte har gått bra tidigare den delen måste komma snart.
Sedan den jävla kommentaren om att jag köper förlorare om du anser att aktier som Boliden, Sandvik och Lundin mining är "förlorarna som tappat på börsen" du tror jag du ska fan ta o kolla dig själv i spegeln.
Alla dessa bolag kommer gynnas av en ökad tillväxt i världen, vilket du inte tycks förstå. Sedan om du kallar mig en rookie där kunde jag inte bry mig mindre du kan ju kanske säga något om innehavet istället för att hoppa till slutsatser.