2008-04-16, 17:26
Medlem
Jag ser inget problem att någon äldre skulle joina oss. Vi är några studenter som brukar samlas någon gång i månaden för att lira lite Drakar och Demoner som man gjorde mycket i de yngre tiderna Minns sommrarna då man satt kväll efter kväll med vässade pennor och sprödande fantasi
Citera
2008-04-16, 17:29
Medlem
LadyTieras avatar
jag kör drakar och demoner varje lördag och ska börja spelleda cthulhu nästa vecka hoppas jag.
Citera
2008-04-16, 23:47
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag kör drakar och demoner varje lördag och ska börja spelleda cthulhu nästa vecka hoppas jag.

Ah, jag lirar Dungeons & Dragons på Lördagar numera och Star Wars Saga Edition lite då och då.

Ska dra igång en Werewolf: The Apocalypse-kampanj snart.
Citera
2008-04-16, 23:47
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ah, jag lirar Dungeons & Dragons på Lördagar numera och Star Wars Saga Edition lite då och då.

Ska dra igång en Werewolf: The Apocalypse-kampanj snart.
ah...vi nördar.....unite!

kul att rollspelandet lever fortf
Citera
2008-04-16, 23:50
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
ah...vi nördar.....unite!

kul att rollspelandet lever fortf

Givetvis lever det fortfarande! Våran förening är nog bland de mest aktiva i Östergötland.

Vi ska väl lira lite Cthulhu i sommar också bara för att varva runt lite bland spelen.
Citera
2008-04-16, 23:53
Medlem
Förbannads avatar
Fan vad nostalgisk jag blev när jag läste den här tråden. Jag saknar papper och penna - spelandet faktiskt. EON har varit i störst fokus för mig, men jag har även spelat Mutant, viking och så vidare. Fy fan vad kul det är, synd att man tappade de polarna som delade ens intresse.

Jag har fortfarande min EON-box i synligt räckhåll. Funderar på att damma av det och gå igenom gamla sparade karaktärer och formulär. Nostalgin kan inte bli värre.

Till er som fortfarande är aktiva, keep the spirit alive!
Citera
2008-04-18, 11:10
Medlem
Herr Åbbels avatar
Jag kastade alla mina rollspel för ett år sedan Jag hade ganska många, 4st olika rollspel + massa tillägsböcker till dom. Men jag tror aldrig att jag börjar med det igen.
Citera
2008-04-18, 13:23
Medlem
a4swes avatar
Jag var för några år sedan i precis samma situation som du.
Jag gjorde givetvis det enda rätt och sprang in på wrnu för att leta mig en spelgrupp och några månader senare vart jag igång med ett gäng jag fortfarande spelar med.
Det är lika skoj som förr fast på ett annat sätt, inlevelsen kanske inte är den samma riktigt. Men det är helt klart ett kul sätt att möta nya och gammla människor i en förhoppningsvis prestigelös hobby. Kort sagt så är det lite mer social sammankomst över våra möten idag som givetvis kombineras med restaurangbesök samt en och annan öl.
Vår grupp är i åldrarna 22 till 33 och själv är jag näst yngst.
Planerng och kontinuitet är det alltid lite si och så med, spelare jobbar, spelare flyttar, spelare börjar jobba helg osv osv.
Det är sånt man får ta, våra liv är mer komplicerade nu än på högstadiet.

Vid närmare eftertanke ser jag att det faktiskt var vid precis samma tid som ninjan jag var i samma situation som honom.
Citera
2008-04-21, 14:10
Medlem
grelchs avatar
Vet inte om det är samma sak eftersom jag aldrig själv spelat rollspel, men sonen håller till på en website www.catalya.net där han spelar rollspel i diskussionforum.
Han får rollspela när han har tid och jag slipper oroa mig för att han är ute och ränner på stan!
Men det var kanske just att träffas på riktigt som TS menade.
Citera
2008-04-21, 21:48
Medlem
Brajias avatar
Troligast kommer datorspelen aldrig att ersätta bordsrollspelen till 1005 innom vår livstid. Anledningen till detta är att en människa är så mycket mer flexibel och kreativ än en dator (än så länge). WoW och liknande spel begränsas ju ävn av att det egentligen inte finns några statister som har en agenda som inte går ut på att sammla frukt/ blommor/ trollslem, plus att alla andra spelare inte heller de har någon annan agenda förutom att springa runt och samla Xp eller PKa.
Vill säga att alla subjektiva dilemman faller bort i MMORPGs och det hela resulterar i kapprustning av nuffror och nedlagd speltid. Det enda som enligt min erfarenhet av MMORPG som belönas är scriptade quests och dödande av monster. MMORPGs har med andra ord inte kommit längre än MUD hade kommit när jag var grabb, förvisso så är grafiken fetare men det är också det enda och MUD var ju för övrigt gratis.
Det jag finner som mest roande är att göra själva out-of-character konflikten till mitt rollspel, själva kampen innom klaner. Dessa småintriger mellan spelarna är mer stämningsladdade och roande än att banka monster eller plutta siffror.
Allvaret kring vissa spelares förhållande till spelet, deras karaktär och deras status rivaliserar det man kan se på arbetsplatser och partilokaler och är ibland så utpräglat passionerat att man stälelr sig frågande om samhällets kolaps ligger närmare en global serverkrasch än tre mål mat bort.
Citera
2008-05-17, 10:19
Medlem
CurryCurres avatar
Vid 27 års ålder har jag nu spelat rollspel aktivt i sisådär 10-12 år eller så. Med åren blir ju spelandet mer och mer avancerat, annars skulle jag nog ha tröttnat för länge sen. Men nu fortsätter det utvecklas, och vi som spelar utvecklas med det. Mer vuxna frågor dyker upp, monsterslakten sjunker in i bakgrunden.

Inget MMORPG kommer ens i närheten av att förmedla vad en riktigt bra rollspelsomgång gör. Jag skulle inte ens försöka lägga dessa båda saker i samma kategori längre. Det ena är ett datorspel, medan rollspelet har blivit ett sätt att lära känna sig själv som människa.
Citera
2008-05-17, 13:09
Medlem
cocaineducks avatar
Förrutom att man suger ut alla karaktärskoncept ju längre man spelar så håller jag med CurryCurre, tycker att det blir roligare och roligare ju äldre man är när man spelar, man kan mer i allmänhet och är lite mognare som personer och det berikar spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in