Citat:
Ursprungligen postat av
Denkmal
Nej, jag är inte bitter. Bara mätt på dessa tjatiga ekonomibloggar skrivna av postpubertala ynglingar som "börjat med börsen" ca 2012 och vars avsaknad av kritiskt tänkande kommer bädda för en spännande läsning vid nästa nedgång.
Fast då brukar de flesta "tappa intresset" för bloggosfären. Lustigt.
Vilka bloggar är det du pratar om? Om de skrevs av prepubertala ynglingar vet jag inte om de skulle få så många läsare.
Gustavs aktieblogg: Strax under 40 år
Tryggframtid: Strax över 30 år
Lundaluppen: Strax under 40 år
Aktiefokus: Ca 30 år
Av de bloggar jag läser så är det väl bara min egen som skrivs av en snorunge. Dock har jag inte "börjat med börsen" 2012 utan började 2004 med aktiefonder för att växla över till aktier mitt under finanskrisen 2008-2009. Skulle nog själv påstå att jag har mer erfarenhet än de flesta haft vid 24 års ålder, men vad vet jag. Däremot började jag skriva 2013 eftersom jag ville få mer feedback på mina tankar och reflektioner, vilket tydligen uppskattats eftersom det blivit en av de största aktiebloggarna i Sverige, även innan samarbetet med Avanza.
Om det är någonting jag är mätt på så är det surputtar som inte bidrar med ett uns intelligens till en diskussion utan enbart är ute efter att klaga.