Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-06-06, 08:26
  #37
Medlem
mjps avatar
Hur mkt pengar tjänar en sån som stig strand på att göra en sån här reklam?
5000kr eller 50000kr?eller mer?
Citera
2022-07-19, 15:58
  #38
Medlem
theshades avatar
De verkligen matar reklam i TV4. Vanligtvis är det medelålders hålligång-folk som säger "Det funkar för mig" när de ror en båt eller powerwalkar i skogen. Deras senaste dansfilm är lite häpnadsväckande och man märker att de marknadsför sig till egentligen alla andra grupper med den. Inga pensionärer utan unga, friska människor av olika slag (även punkaren får vara i centrum en sekund) och huvudpersonen, en man ca 35-40 år sjunger om hur kvinnor flörtar med honom och han joggar till jobbet.

I slutet kommer en kvinna fram och frågar honom om han dubblat dosen och säger att det funkar för henne.

Det verkar onekligen som att de försöker bredda konsumentkretsen till att inte bara innefatta trötta pensionärer med ledvärk utan vem man än är så kan man få mer ork och energi av Vitaepro. Man blir mer attraktiv om man är man, och är man kvinna orkar man shoppa längre. Fantastiskt!

Dags för ännu en sväng med konsumentombudsmannen?
Citera
2022-07-19, 16:02
  #39
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fudde
Den 25 mars 2016 blev Vitaelabs (företaget bakom Vitaepro) fälld i Marknadsdomstolen och dömdes betala rättegångskostnader på c:a 300kkr (till Konsumentombudsmannen) samt 2 milj kr om reklamen fortsätter med tidigare felaktiga påståenden. Räkna med att reklamfilmerna utformas på ett annat sätt framöver. Här är länken till domslutet http://www.marknadsdomstolen.se/File.../Dom2016-5.pdf

Lika trovärdigt som ett cancerpiller. Synd inte lagen är hårdare, då skulle mycket skit försvinna ur rutan..
Citera
2022-08-11, 08:00
  #40
Medlem
Vitaepro jingeln har satts sig på hjärnan, jobbigt, men då har de väl lyckats.
Citera
2022-08-12, 20:52
  #41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Lika trovärdigt som ett cancerpiller. Synd inte lagen är hårdare, då skulle mycket skit försvinna ur rutan..
Det är så fruktansvärt oseriöst! Jag blir riktigt förbannad när denna reklam kommer. Den som går nu slutar ju med att kvinnan säger "har du dubblat dosen? Funkar för mig" Jo-men visst! De anspelar ju på att ge bättre hälsa, mindre ont, bättre rörlighet osv, men vilken seriös läkemedelsproducent säger "har du dubblat dosen" (Jo jag vet att det inte är ett läkemedel och att det möjligen går under gruppen kosttillskott) men de gör i alla fall anspråk indirekt på att vara ett dunder(läke)medel.

Man kan lika gärna äta två frysta hallon om dagen, det är garanterat inte sämre än Vitaeproskiten, dessutom blir det billigare och man blir inte lurad.

Skiten borde förbjudas.
Citera
2022-09-06, 21:36
  #42
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag ogillar att det är så genomfalskt och att den går ut på att lura folk.

Ica, Lidl, apoteken mfl säljer samma vitaminer och inte är Vitaepro unikt utan innehåller exakt just det som man själv kan plocka ihop.

Hoppas att den totalförbjuds för de utlovar sådant som verkligen inte stämmer med verkligheten. Folk som hoppar och blir supersmidiga för att de tar just Vitaepro.
Citera
2024-03-26, 16:05
  #43
Medlem
TOMATJI104s avatar
Canceeigent Proppfullt med P-FAS från betesfisk som äter microplaster.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback