• 2
  • 3
2014-07-12, 14:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
En mycket intressant stafett. Jag är övertygad om att Alexandersson tog ett eget vägval för att hon kände på sig att hon inte kan matcha Judith Wyder.

Ja så trodde ju även Gärderud....Han tyckte att hons kulle lita på sina långa ben.
Sveriges chans var större på DAM än herr men allt kan hända i denna bergsterräng
2014-07-12, 16:40
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Gärderud tror det i alla fall.

Smerch: Ja, gafflingarna är ju tänkta att jämna ut sig.

Det är ju en utomordentlig TV-sport egentligen, i synnerhet stafett. En skogsglänta, väntan, tystnad, skuggor, solglimtar. Vem kommer först dit? Det behövs inte mer för att skapa spänning.

Ja, usch, nu är det spännande. Att det varit gps-krångel har också bidragit till spänningen. Men nyhetsinslaget som väl inte annonserades var bara irriterande

Nja nu är det kanske inte så spännande längre, men för nån kontroll sen.
2014-07-12, 16:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Vilken hjälteinsats av Gustav Bergman, mot detta motstånd.
2014-07-12, 16:42
Medlem
Såna här insatser rankar högt i min bok. Nu behöver han "bara" hålla ihop..
2014-07-12, 16:49
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ja så trodde ju även Gärderud....Han tyckte att hons kulle lita på sina långa ben.
Sveriges chans var större på DAM än herr men allt kan hända i denna bergsterräng
Alltid störst chans på damsidan. Alltid herrarna som presterar. Alltid
2014-07-12, 17:15
Medlem
Patrik2108s avatar
Grattis Sverige till väl genomförd stafett. Vid sista växlingen trodde trodde jag fransk seger var lika säkert som när Tyskland ledde semifinalen me 5-0. Mycket oväntat. Dock verkade Thierry Gueorgiou lite sliten efter fullspäckad vecka, men han blev utklassad.

En känga till Gärderud igen. Han trodde på Finlands Mårten Boström i uppgörelsen om 4:e platsen för att han har någon fix ide om att Boström är bra löpare. Det är han inte. Och han blev frånsprungen av Lundanes som löpt både lång- och medelsdistans medan Boström vilat. Det är inte första gången Boström tappar i spurtuppgörelser.
2014-07-12, 18:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Men är det inte lite märkligt, de svenska herrarna har inte ens varit nära medaljer i de individuella loppen och så tar man guld i stafetten. Men visst är det härligt med ett VM-guld.
2014-07-14, 10:17
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men är det inte lite märkligt, de svenska herrarna har inte ens varit nära medaljer i de individuella loppen och så tar man guld i stafetten. Men visst är det härligt med ett VM-guld.
På herrsidan finns fler länder med en eller två bra löpare i toppen, men få har tre. På damsidan är det norden+Schweiz som tar nästan alla topp 10 platser, + kanske någon ryska. Så därför kan man vara längre ifrån individuella medaljer på herrsidan än damsidan och ändå slåss om stafettguldet.

För övrigt börjar jag oroa mig för Toves ständiga guldmissar.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in