2014-07-06, 13:51
Medlem
Hej!
Tänkte att jag skulle köpa en iPad air. Men jag har några frågor angående att ansluta ipaden till en tv. Är det svårt eller behövs en speciell tv för detta? Är det bäst att ha en iPad elr laptop för inkoppling i tvn. Gäller framförallt sport och filmer
Citera
2014-07-06, 14:00
Medlem
irkens avatar
Ska du koppla in en ipad air i en TV-appart så kan du använda en HDMI-adapter eller en apple TV, beror väl lite på "hur" du vill göra det om jag säger så. Men smidigast är det med en apple TV, dock så är det ju dyrare.. Så länge din TV-apparat har en HDMI ingång så borde det fungera i varje fall.

Och som sagt, beror ju helt hur du ska använda din TV. Ska du bara använda en ipad/laptop till att titta på TV'n eller ska du göra annat? Båda sätten fungerar ju, men det beror mycket på vad man ska ha sakerna till.
Det är ju smidigast att ha en laptop ständigt inkopplad i en TV och köpa trådlös mus & tangentbord alternativ köpa en ipad & en apple TV så kan du byta filmer etc på paddan utan att den sitter fast i någon kabel.
Senast redigerad av irken 2014-07-06 kl. 14:04.
Citera
2014-07-06, 15:59
Medlem
MrMumsfilibabas avatar
Är det svårt att koppla in till tv:n? Svar nej! Som föregående skrev så behövs det antingen en adapter som Apple säljer själva (så klart) eller en Apple TV. Fördelen med Apple TV:n är att du inte behöver någon kabel mellan paddan och tv:n. Såklart är ju det lite dyrare. Har du bra en iPad eller om du tänkt använda iPaden till mer än film och sport på tv:n skulle jag skaffat en Apple TV. Känns enklare. Tänker mig då att du kollar på en film och sedan bestämmer dig för att surfa på själva paddan och inte över tv:n då måste du fram och koppla ut allt (om man nu inte bara låter laddarna ligga). Det är ju egentligen inte så omständigt att koppla ur, vill inte låta lat, men personligen känns det enklare att ha en Apple TV än adapter.

Ska du ha iPaden kopplad till tv:n mest hela tiden skulle jag skaffat adaptern. Beror helt och hållet på hur bärbar du tänkt att du ska vara med den.

Å andra sidan skulle jag nog skaffat mig en laptop. Tycker de är bättre till film. Du kan ju då bara ploppa in en dvd eller bluray och spela upp den. Hade skaffat mig en chromecast och streamat från datorn till tv:n.

Själv har jag en Apple TV till min Mac och iPad, men en chromecast till stationära datorn (PC).
Citera
2014-08-20, 11:35
Medlem
serioustalks avatar
Jag har själv en air och det mest anmärkningsvärda tycker jag är kvalitén, helt otroligt. Tappat den x antal gånger i backen då man tycker att den borde gå sönder... Inte en repa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in