• 2
  • 3
2014-07-09, 17:06
Medlem
mishimas avatar
Kom att tänka på Mapei-trippeln i Paris-Roubaix 1998.
Senast redigerad av mishima 2014-07-09 kl. 17:12.
2014-07-09, 17:30
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Att Nibali körde bra var inte helt överraskande, det hade jag varnat lite för t o m, men att Astana som helhet skulle köra så här, det hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Deras bästa ryttare på senaste Paris-Roubaix var Borut Bozic, tre minuter efter på 40:e plats.

Jäkligt bra kört av Geraint Thomas också.
2014-07-09, 18:00
Medlem
Ostrobothnias avatar
Vilket karnage, för touren hade det ju varit bättre om Froome hade lyckats komma imål, men rätt bra spridning nu som kommer tvinga Contador & Valverde osv på attackstigen.

Tur att Boom fick med sig i en seger för sponsorsökande Belkin efter att ha lämnat Mollema vind för våg.
Astana och Nibali kör ju helt vansinningt, nästan så varningsklockan börjar plinga men kul att Fugelsången är med där uppe.
2014-07-09, 18:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Hård etapp. Trodde inte Contadors grupp skulle tappa så, men Nibali (och Fuglsang) är uppenbarligen i toppform.
2014-07-09, 20:21
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Astana och Nibali kör ju helt vansinningt, nästan så varningsklockan börjar plinga men kul att Fugelsången är med där uppe.
Att två lätta GC-cyklister körde ifrån Sagan och Cancellara på självaste pavén går inte att förklara med all dunderhonung i världen. Är jäkligt sugen på att se reprisen (buffringen på eurosportplayer hade tyvärr precis hunnit förbi den biten nyss) för att se vad som egentligen hände. När de väl fått luckan så var det däremot inte konstigt att de som tre lagkamrater kunde köra ifrån.
2014-07-09, 20:44
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Att två lätta GC-cyklister körde ifrån Sagan och Cancellara på självaste pavén går inte att förklara med all dunderhonung i världen. Är jäkligt sugen på att se reprisen (buffringen på eurosportplayer hade tyvärr precis hunnit förbi den biten nyss) för att se vad som egentligen hände. När de väl fått luckan så var det däremot inte konstigt att de som tre lagkamrater kunde köra ifrån.

Dunderhonung var ordet. Trist att behöva göra comeback i denna forumavdelning som den som alltid målar fan på väggen, men att två GC-cyklister, från samma stall dessutom, hänger av Cancellara m.fl. på pavén bådar inte gott. Mapeivarning som Mishima antydde tidigare. Kommer Kittel och Degenkolb sluta topp tre i alper och pyrenéer framöver månntro?
2014-07-09, 21:40
Medlem
mishimas avatar
Man ska vara skeptisk, inte dömande.

Jag tror faktiskt att Nibali kommer att få betala för den här körningen. Kom att tänka på grusvägsetappen på Girot härom året. Evans, Cunego och Vino dominerade. Basso tappade. När Girot var över hade Basso vunnit. Det kommer att kosta att köra så här redan på femte etappen.
2014-07-09, 21:48
Medlem
ruckaalis avatar
Knappast så att de hängde av Cancellara och Sagan på ren styrka. När Boom, Fuglsang och Nibali körde på hårt ville/brydde sig inte någon av dem övriga om att ta luckan på 10 meter som sedan växte till 20, 30 ,40 osv och sen var det försent.
Det hade inte varit försent för Cancellara om han hade varit i storform som förra året i vårklassikerna. Men de som såg Flandern Runt och Paris-Roubaix detta året har lätt kunnat konstatera att Cancellara inte kunna köra solo-vinna där heller.
Nibali har uppenbarligen formen nu och han är en av de bästa på att hantera cykeln vilket är till stor fördel på denna typen av lopp.

Sen kan jag tänka mig att Astana verkligen lagt manken till att förbereda sig inför denna etappen genom att köra på pavé, vara medveten om hur viktigt det är att positionera sig, ligga i mitten av kullerstensvägen och dessutom utnyttja att vädret blev som det blev.
Contador och hans mannar däremot var verkligen inte roliga att se på pavén.

Kul med holländsk seger tycker jag. Hoppas detta nu ger en skjuts i att hitta en ny sponsor i Belkin-laget.
2014-07-09, 21:49
Medlem
Pancevs avatar
svettig etapp..

kändes faktiskt mer som att lite tillfälligheter var ganska avgörande idag, folk som faller etc o vips så är det en lucka på 30 meter framåt för de som låg bakom.
2014-07-09, 21:59
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:

Cancellara kan ju inte ha varit i spikform men Sagan sa i ngn intervju att det var någon framför honom som inte höll hjul vilket ledde till att det uppstod en lucka.
2014-07-09, 23:02
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Cancellara kan ju inte ha varit i spikform men Sagan sa i ngn intervju att det var någon framför honom som inte höll hjul vilket ledde till att det uppstod en lucka.
Det var det jag misstänkte. Att Nibali med på något vis hade blivit fysiskt starkare än Sagan och Cancellara var omöjligt och att bättre kondis skulle få honom att köra snabbare på blöt kullersten är orimligt. Att någon var i vägen är klart troligare då det var svårt att ta sig förbi utan riskera halka ut mot kanterna.
2014-07-09, 23:22
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Det var det jag misstänkte. Att Nibali med på något vis hade blivit fysiskt starkare än Sagan och Cancellara var omöjligt och att bättre kondis skulle få honom att köra snabbare på blöt kullersten är orimligt. Att någon var i vägen är klart troligare då det var svårt att ta sig förbi utan riskera halka ut mot kanterna.

Läst runt lite nu, det var nog Kwiatkovski som fick punka vilket gjorde att alla 4 OPQS droppade av.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in