Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-06-15, 22:04
  #1
Medlem
Jag har stötte på nått mysko (tror jag iaf) när jag försöker använda mig av newsbuilder och diverse andra php-scripts som använder sig av login-rutor, När jag skriver in mitt user/pass som jag har ställt in i configsen för respektive script så skickas jag bara tillbaka till inloggningssidan igen utan att få något fel skyltat. Det konstiga är att det funkar finnemang med t.ex phpNuke...
Har testat detta med både apache 1.3.27 och apache 2.x, samtliga med php4.

För säkerhetsskull testade jag sidorna i Internet Explorer men det gav samma resultat som I Opera,Phoenix,Firebird etc.
Har testat med default php.ini och en som är en aning modifierad, kanske finns nån setting som kan rätta till felet som jag har missat dock.

Att tilläggas bör är att jag kör Freebsd 5.0-Release.
Jag vore ytterst tacksam om någon kunde upplysa/hinta mig som vad kan tänkas vara fel.
Citera
2003-06-16, 00:08
  #2
Medlem
Jag förstår inte riktigt vad du vill göra?
Citera
2003-06-16, 00:22
  #3
Medlem
Jag skulle vilja kunna använda inloggningen i scripten...
Citera
2003-06-16, 20:29
  #4
Medlem
Men om det bara är någon sorts inloggning du är ute efter kan du ju enkelt skriva det själv.
Det blir inte många rader.
Citera
2003-06-17, 02:14
  #5
Medlem
Antagligen är scripten gjorda för äldre versioner av PHP. From PHP 4.1 är det satt som standard att man inte kommer åt saker från t.ex. ett formulär med bara $varibelnamn utan man måste istället skriva $_POST['variabelnamn'] (register_globals är off).

Du kan ju testa att sätta register_globals till on (även om det rent generellt ur säkerhetssynpunkt är bättre att ha dem avstängda..).
Citera
2003-06-17, 02:25
  #6
Medlem
Ett utav scripten som var anpassat till php4 testade jag med register_globals på on utan något skillnad. :x
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback