Citat:
Ursprungligen postat av
Yod4
Hejsan , Jag har precis fått Venlafaxin utskrivet mot ångest och depression. Jag vet inte om jag vågar börja med den pga utsättningssymptomen som jag läst om .. dom verkar inte roliga. Sen jobbar jag på måndag och är rädd att jag ska få insättningssymptom som gör att jag får ett helvete på jobbet..och jag vill inte sjukskriva mig heller helst.
Så det vore guld värt om någon som har ätit denna medicin kan svara på lite frågor..
Jag ska iaf äta 75mg i 2 veckor , märker jag inget så ska jag dubbla har läkaren sagt.
Hur har dessa tabletter fungerat på er ? Om dom fungerade bra , hur lång tid tog det tills det kändes bra?
Har ni haft jobbiga insättningssymptom?
Ni som slutat , Hade ni jobbiga utsättningssymptom?
och en sista fråga , Borde jag börja nu direkt eller vänta till imorgon bitti innan jag tar första tabletten?.
Tacksam för svar.
Jag orkar bara inte läsa igenom alla svar i denna tråden så "bare with me" om jag upprepar någonting.
Jag fick venlafaxin utskrivet (150 mg? Minns inte). Det gick en och en halv vecka sen stack jag iväg uppåt och blev manisk, vilket i retrospekt inte var så konstigt eftersom jag nu fått en diagnos för bipolär sjukdom. Hur som helst, jag fick sluta med den medicinen tvärt.
Svar på din fråga:
1. Inga insättningssymptom (möjligtvis lite extra ångests)
2. Inga utsättningssymptom (jag blev dock behandlad med antipsykotika vid utsättningen)
3. Utifrån mina erfarenheter kommer du inte bli en zombie.
Lycka till