2014-07-13, 17:04
Medlem
Jag är på jakt efter aktier i hälsovårdsbranschen.
Aktierna ämnar jag ha långsiktigt, och ett kriterium är att den ska ha utdelning.

Pfizer la bud på Astrazeneca för ett tag sedan, men Astrazeneca avböjde.
Pfizer kan enligt reglerna lägga ett bud efter 6 månader, och det kan de göra sent i november.
Astrazenecas aktieägare var inte glada då Astrazeneca avböjde.
Ett stort insiderköp i Astrazeneca en månad före rapport.

"Finanschefen köper 20000 aktier i Astra (igår), detta drygt en månad innan kvartalsrapporten den 31 juli. Var så säkra på att det kan komma kursdrivande information i samband med rapporten. Kan det vara så att man kommenterar Pfizers bud och hur Astra kommer att agera framöver (i augusti när samtal kan föras igen), eller är det rent av så att Astra själva är på väg att göra en bra rapport?
Vad tror ni andra? Skulle i alla fall inte tro att finanschefens köp är en slump drygt en månad innan rapport och info från bolaget"
Saxat från avanza forum

Jag funderar på Astrazeneca, Pfizer, men jag har också kollat på Vitrolife, Cellavision, och Sectra.
Vad har ni för synpunkter?
Citera
2014-07-13, 19:46
Medlem
Vad är "hälsovård" för dig?
Inom medtech har vi ju Getinge som fått oförtjänt mycket stryk på sistone.
Ett av Nordens kanske bästa bolag i Novo Nordisk som gör allt rätt.
Det finns hur mkt som helst om man utökar begreppet till att omfatta medtech, läkemedel mm.
Framförallt om du kan tänka dig små förhoppningsbolag inom biotech...
Citera
2014-07-13, 21:01
Medlem
Benziinas avatar
Bemanningsbranschen då? Tillfälligt iaf? De hyr ut läkare & sköterskor åt höger och vänster. Behovet bara ökar och ökar.
I dag gick ut dock någon kostymnisse från Landstinget och stoltserade hur denne ska ta krafttag att minska hyrfolket. Visar bara att denne herre vet nada om situationen på golvet

Kanske i bästa fall så lyckas han hindra någon enstaka stackars hyrläkare att få uppdrag, men that's it!

Men krafttag att minska användning av hyrfolk....tjaa .... det vill jag verkligen se innan jag tror på det. Landstinget har skjutit sig själv i benet eller kanske till och med i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in