2014-07-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Såg loppet nu på reprisen i Eurosport och hon ger upp sista hundra när medaljerna är utom räckhåll och kroppen full med mjölksyra. Är nog en av de värre väggningar man sett.

Undra på mjölksyra när hon springer som om hon vore hare åt dom andra..
2014-07-25, 15:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Hon insåg väl efter semifinalen att hon skulle vara chanslös i en spurt och satte allt på ett kort. Synd, hade gärna unnat henne en medalj.
2014-07-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hon insåg väl efter semifinalen att hon skulle vara chanslös i en spurt och satte allt på ett kort. Synd, hade gärna unnat henne en medalj.

Jo sant, kan inte se hur hon hade vunnit en spurt. Å andra sidan var hon klart topp3 i löpstyrka, så ett bättre avvägt lopp hade räckt gott och väl för att säkra medalj.
2014-07-25, 19:03
Medlem
Dubbelfels avatar
Jag spelade in nattens friidrottssändning på TV12 och snabbspolade i förmiddags för att se när Sofi Flink kastade. Plötsligt var jag framme vid sändningens slut, utan att ha sett vare sig henne eller någon annan spjutkastare (bortsett från ryskans sista kast).

Vad nu då, tänkte jag. Var jag sömnig? Jag gjorde om proceduren, smabbspolade en gång till - utan att se Flink en enda gång. Då gav jag upp, kollade på text-tv och raderade inspelningen.

Är jag dum i huvudet och blind, eller fick man aldrig se spjutkastningen?
2014-07-25, 19:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Finns en del konstigheter i tidsprogrammet i detta JVM: försök på stafetten 4x100 m och finaler på 200 m i samma finalpass, förstår inte varför stafettförsöken inte går imorgon eller på söndag.
2014-07-25, 19:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Jag spelade in nattens friidrottssändning på TV12 och snabbspolade i förmiddags för att se när Sofi Flink kastade. Plötsligt var jag framme vid sändningens slut, utan att ha sett vare sig henne eller någon annan spjutkastare (bortsett från ryskans sista kast).

Vad nu då, tänkte jag. Var jag sömnig? Jag gjorde om proceduren, smabbspolade en gång till - utan att se Flink en enda gång. Då gav jag upp, kollade på text-tv och raderade inspelningen.

Är jag dum i huvudet och blind, eller fick man aldrig se spjutkastningen?

Nej man fick bara se typ tre spjutkast men aldrig något av Sofi Flinks kast. Inte ovanligt att man inte får se så mycket av teknikgrenar när det handlar om amerikanskt tv-producerade tävlingar, men ändå inte OK.
2014-07-25, 19:13
Medlem
Citat:
Finns en del konstigheter i tidsprogrammet i detta JVM: försök på stafetten 4x100 m och finaler på 200 m i samma finalpass, förstår inte varför stafettförsöken inte går imorgon eller på söndag.
Har vi här orsaken till att Sverige inte valde att skicka något damstafettlag?
2014-07-25, 19:14
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Nej man fick bara se typ tre spjutkast men aldrig något av Sofi Flinks kast. Inte ovanligt att man inte får se så mycket av teknikgrenar när det handlar om amerikanskt tv-producerade tävlingar, men ändå inte OK.
Tack för beskedet. Började tro att jag var snurrig. Så dåligt att bara visa nåt enstaka kast. Skulle aldrig ha hänt på en stor tävling i Europa (tror jag...)
2014-07-25, 19:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlite
Har vi här orsaken till att Sverige inte valde att skicka något damstafettlag?

Kan mycket väl vara så men jag har inte sett någon officiell förklaring.

14.86 av Fanny Ross i första omgången av kulkvalet. 15.80 för direktkval. Jag kan tycka att Ross teknik inte sett så där jättestabil i alla tävlingar men hon borde kunna nå 15 1/2 m iaf.

Viktor Gardenkrans når bara 52.76 i diskuskvalet och med det så ligger han på sista plasten i den första kvalgruppen. Jag är inte förvånad.

Edit: Jag oroade mig i onödan för Roos men så har hon ju visat mästerskapskvaliteter tidigare också
Senast redigerad av Alkibiades 2014-07-25 kl. 19:35.
2014-07-25, 19:31
Medlem
Starkt med 16m-stöt i kvalet av Roos.
2014-07-25, 20:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant häckteknik hos storfavoriten Kendell Willams som vann första försöksheatet på fina 13.00
2014-07-25, 20:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Kubanen Lazaro Martinez, som kvalar till trestegsfinalen i grupp B, har verkligen ett utomordentligt säsongs-och personbästa på sina 17.24. Tysken Max Hess, som nyss hoppade bra, är näst bäst på 16.39.

Jag kollar JVM-sändningarna på Universal Sports kanal, helt okej kommentatorer tycker jag. Fast lite sämre gubbar i dag än i går.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in