• 2
  • 3
2014-07-25, 13:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Trots avsaknaden av spänning kring gula tröjan så är jag ändå himla nöjd med årets upplaga. Kampen om de övriga pallplaceringarna är högintressant, mycket p.g.a. hemmaåkarna. Jag unnar verkligen fransmännen det här. Pinot har blivit något av en ny personlig favorit. Det var längesen jag hade en favoritryttare i de stora etapploppen, den senaste var väl kanske Pantani och innan dess Greg Lemond.

Ja, det är en bra tävling, håller med om att Pinot, Bardet och Perauds framgångar är kul att se. Kadri har på några etapper också visat att han åtminstone är en kraft att räkna med för etappsegrar i Grand Tours. Under de senaste åren har mina sympatier legat hos Wiggins och Evans, förutom att jag gillar Cancellara, Martin och Gilbert. Och norrmännen förstås.
2014-07-25, 13:24
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Under de senaste åren har mina sympatier legat hos Wiggins och Evans, förutom att jag gillar Cancellara, Martin och Gilbert. Och norrmännen förstås.
Mina sympatier har främst legat hos benhårda klassikeråkare som pallar kullersten, regn, rusk, snömodd och temperaturer strax över nollan, flamländare med andra ord. Inte någon stjärna nödvändigtvis, utan jag blir nästan mer imponerad av hjälpryttare som Vansummeren som går in och gör grisjobbet.
Vallonen Gilbert är dock en fröjd att se på när han är i form. Såg honom på plats när han vann VM i Valkenburg, det var riktigt mäktigt.
2014-07-25, 15:56
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Vallonen Gilbert är dock en fröjd att se på när han är i form. Såg honom på plats när han vann VM i Valkenburg, det var riktigt mäktigt.

Det loppet har jag inspelat. Händer att jag drar igång den rullen ibland bara för att se Gilberts helt enorma attack. Det var en fröjd. Kan tänka mig att ditresta belgare blev helt tokiga uppför Cauberg?
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in