• 1
  • 2
2014-07-26, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapGodMe
Du borde ha skrivit det tidigare. Tror att jag sårade honom nu. Han är världens snällaste och är kristen som aldrig kan ljuga. Men vad vet jag

Vet nu inte om detta är ironi från din sida? och i så fall - varför ställde du ens frågan om du nu vet hur du ska gå till väga?
Det jag skrev var min syn på saken, och att jag inte vill ha några tillits problem med någon jag startar ett företag med.
Citera
2014-07-26, 02:29
Medlem
Varför måste du babbla med honom om allting? vänner kommer och går..men det kommer du att märka när du blir äldre..
Citera
2014-07-26, 02:42
Bannlyst
Är det någon du har känt sedan vaggan? Annars så kommer det alltid att finnas en oro hos dig tror jag. Människor är svåra att lita på, vad vet du om din kompis kontakter? Kontakter är alltid ett sådant opålitligt ord när det är random människor med i bilden.

Så jag hade personligen valt att INTE avslöjat den uppfinningen och istället ta tag i saken med egna händer och få den verklig! Efteråt hade jag såklart gått omkring och berättat det, eftersom att det är mitt namn på den.
Citera
2014-07-26, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Varför måste du babbla med honom om allting? vänner kommer och går..men det kommer du att märka när du blir äldre..

Du har rätt som fan. Han erkände att han skulle hjälpt mig med patentet men i gengäld äga den i hans namn. Det är bara att glömma det. Kan jobba ett tag och fixa ingenjörer till det.

Förstår inte ens varför jag skriver allt här. Måste vara Skit trött. Någon admin kan radera inlägget om det nu så krävs
Citera
2014-07-26, 03:17
Medlem
utforskarens avatar
Varför måste du berätta att du ska patentera det? Räcker det inte med att vara lite lurigt hemlighetsfull och säga "Du får veta om ett tag, måste fixa och förfina lite först!" eller nåt?

Man upphör aldrig att förvånas över hur folk kan svika en och sno ens idéer, eller bara ta åt sig äran. Har du sett South Park-avsnittet där Eric Cartman gör Jimmy Valmet's fish dicks-skämt till sitt eget? Exakt så gör somliga, riktiga människor här ibland oss, och man är nästan alltid helt övertygad om att det inte finns nån risk för det, innan det väl har hänt.

Nu för tiden håller jag mina idéer hemliga för samtliga, inklusive min familj och släkt, tills dess att jag gjort klart alltihop, eller tills dess att jag kommit så långt att ingen kan sno idén och hinna före mig. Ibland kan det vara bra att "lufta sina idéer" med andra, för att få feedback osv. Men mina idéer är alltid så förbannat bra att jag inte behöver det.
Senast redigerad av utforskaren 2014-07-26 kl. 03:42.
Citera
2014-07-26, 04:11
Medlem
det är ju bra det
Citera
2014-07-28, 00:25
Medlem
Fixa ett Non-Disclosure Agreement som din vän får skriva på innan du berättar om din uppfinning.

Det finns standardupplägg om du söker på nätet som hindrar mottagarparten att avslöja och/eller stjäla koncept / idéer.

I övrigt så är det massa att tänka på inför ditt patent, men det tillhör en ny tråd.
Citera
2014-07-28, 09:13
Medlem
Gjort affärer och drivit företag under snart 20 års tid och en sak jag har lärt mig är att man endast kan lite på sig själv när det finns stora pengar att tjäna, kompisar, släktingar och alla andra i ens krets får "piss" i huvet när dom ser att man kan göra en hacka.

Nej, kör det själv fullt ut på affärsmässiga premisser och blanda inte in vänner och släkt, då har du kvar dom på lång sikt.
Citera
2014-07-31, 06:48
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Du har rätt som fan. Han erkände att han skulle hjälpt mig med patentet men i gengäld äga den i hans namn. Det är bara att glömma det. Kan jobba ett tag och fixa ingenjörer till det.

Förstår inte ens varför jag skriver allt här. Måste vara Skit trött. Någon admin kan radera inlägget om det nu så krävs

Så länge du kan bevisa att du är ägaren av idén och inte vännen är det inga bekymmer om han försöker stjäla den, annat än att det kan bli rättegång av det hela. Däremot kan det innebära att du inte kan få patent alls om det inte är en nära vän eftersom det råder absolut nyhetskrav för att få patent och endast familj eller nära vänner är undantagna.
Citera
2014-08-06, 22:34
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Som rubriken lyder. Har en uppfinning som måste komma fram men jag har inte patenterat den. Ska jag spara den för mig själv och patentera den innan jag går ut med den? Han kan ju liksom ta min idé och skita i mig
Trust NO ONE!!
Citera
2014-08-06, 22:38
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Som rubriken lyder. Har en uppfinning som måste komma fram men jag har inte patenterat den. Ska jag spara den för mig själv och patentera den innan jag går ut med den? Han kan ju liksom ta min idé och skita i mig
Trust NO ONE!!

Har en kompis som satt och berätta för ett par vänner på fyllan om en affärside han hade..
En av killarna snodde iden..
Det sägs ju att Mark Zuckerberg snodde Facebook iden av sina kompisar..
Jag skulle inte säga ett shit innan jag hade patent till NÅN
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in