Citat:
Ursprungligen postat av
mesmo
Men trolla lagom? Han sa precis att han inte påstod att iphone kan leverera mer än en androidlur, och kameran i moto g är knappast bättre än i iphone. Alla androidlurar som finns att köpa idag har någon form av fel.
Sony=element , samsung=touchwiz , nexus 5= budgetmobil med bra os som enda plus. Iphone är den bästa helhetslösningen när det kommer till telefonen, bra ljud, bra hårdvara, bra kamera, bra os osv..
Du är en av dem som predikar om vad en androidlur kan göra som inte en iphone kan. Ett tips är att få det att funka innan man lurar på kunder det. Jag har som sagt själv övervägt många ggr att byta till android men samsung, sony och lg b.la har massa fel som får en att inse att apple gör det bekvämt för dig.
Sen är det säkert att på pappret är moto g lika bra som iphone men varför tumma på kvalitèn, för kvalitè kostar. Lägger hellre 6500:- och vet vad jag får än att kasta 2000:- i sjön. Ska bli kul när iphone 6 släpps och slaktar galaxy s5, Z2 och G3 och tvingar dem släppa nya och bättre lurar vilket får deras befintliga kunder att känna sig lurade som pröjsat 6000:- för lite glas och plast.
Jag försöker inte trolla. Moto G är känd för att ge mycket för pengarna, och om du nu inte måste slänga bort 6500 på en leksak så finns det betydligt bättre deals. Jag ifrågasatte bara vad det var han ville ha i en mobil. Jag har mött människor som på allvar köpt en Iphone bara för att "De föreslog den i affären och då köpte jag den".
Nexus ger dig oerhört mycket för pengarna, och är helt otroligt snabb. Grym som surfmobil, med andra ord. Men visst, den ger dig inte så mycket annat. Touchwiz ser jag mest som en nackdel, då de ändå bara laggar.
Iphone har höga marginaler, det är därför den är dyr. Moto G säljs för lägre marginaler. Du tror väl inte att en iPhone 5s kostar 5000 att bygga?
http://www.cnet.com/news/apples-ipho...-goes-for-173/
1375 kr kostar en iPhone 5s att bygga ungefär.
Sen att Iphone 5s är bättre än de flesta androidlurar som kostar en tredjedel är ju självklart. Största anledningen till att en mobil kukar ihop sig är för att tillverkaren klantar sig med uppdateringarna. Titta på Iphone 4 och Xperia S. Båda blir oerhört mycket segare efter uppdateringar bara för att tillverkaren vill pusha folk att köpa nya mobiler.
Ja, jag skiter i Iphone 6 och allt vad det heter, egentligen. Jag sitter själv med en 199 kronors mobil i byxfickan. Men det känns rätt uppenbart att cirkeln går ungefär såhär:
Moto G4>Iphone 6>Moto G3>Iphone 5S>Moto G2....
Varför rör du upp dig så mycket över att jag ifrågasatte hans val av mobil? Jag försökte bara ge honom lite alternativ, det är allt.