2014-07-28, 14:09
Medlem
lepricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123
Fy fan, november är långt bort...

Vad kan prisskillnaden bli mellan den och 5S? Handlar det om några hundra eller några tusen?

Just nu ligger väl iphone 5s fortfarande på ca 5.5-6k?
Och det priset är de som iphone 6 med största sannolik kommer att ha när den släpps, och dom droppar priset på ca 1000kr för en iphone 5s då
Citera
2014-07-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Ja, du får ju köpa vad du vill. Vill du lägga flera tusenlappar på en iPhone 5s/6 när du lika gärna kan köpa en Moto G är det ditt val. Du kommer iaf inte bli missnöjd med Moto G.

Jag tror att alla använder sina telefoner lite olika och prioriterar olika saker vilket säkert gör att olika telefoner passar olika människor. Jag är helt övertygad om att den du pratar om är en jättebra telefon för dig Jag har dock känt mig mest tillfreds med apples telefoner och jag gillar deras produkter. De passar min användning.

Citat:
Ursprungligen postat av lepricon
Just nu ligger väl iphone 5s fortfarande på ca 5.5-6k?
Och det priset är de som iphone 6 med största sannolik kommer att ha när den släpps, och dom droppar priset på ca 1000kr för en iphone 5s då

Jo 5S ligger rätt högt fortfarande. Om 6an kommer ligga runt samma pris så är det nästan värt att vänta. Frågan är bara när fan den släpps. Man orkar inte vänta för länge heller. Så viktigt är inte valet av telefon..
Citera
2014-07-28, 15:24
Medlem
LVHSs avatar
http://www.sweclockers.com/nyhet/190...-6-i-september

Citat:
Enligt källor till vanligtvis träffsäkra Macrumors kommer Apple att tillkännage den nya generationen Iphone under den första eller andra veckan i september. Leveranserna inleds senare under samma månad, åtminstone i USA

Jag hade tidigare Samsung innan jag gick över till 5an. Tycker även jag att Iphone är skönare än Androidtelefoner. Hade jag varit du hade jag absolut väntat. Men sen är jag ung och har bindningstid på två år, så jag hade absolut väntat på 6an istället för att gå runt med en annan mobil i två år som man egentligen inte ville ha.
Citera
2014-07-28, 15:51
Medlem
salxars avatar
Citat:
Jag tror att alla använder sina telefoner lite olika och prioriterar olika saker vilket säkert gör att olika telefoner passar olika människor. Jag är helt övertygad om att den du pratar om är en jättebra telefon för dig Jag har dock känt mig mest tillfreds med apples telefoner och jag gillar deras produkter. De passar min användning.
Vad är det, enligt dig, som iPhone klarar och inte Android?

Jämförelse här:
http://www.phonearena.com/phones/com...ones/8208,7710
Enda uppenbara iPhone 5s har är kameran samt utrymmet.
Senast redigerad av salxar 2014-07-28 kl. 15:54.
Citera
2014-07-28, 17:23
Medlem
turkbygges avatar
Citat:

Jo 5S ligger rätt högt fortfarande. Om 6an kommer ligga runt samma pris så är det nästan värt att vänta. Frågan är bara när fan den släpps. Man orkar inte vänta för länge heller. Så viktigt är inte valet av telefon..
Innan du bestämmer helt för ios så kan du iallafall kolla på wp8 och prova en i butik eller om du känner någon som har en.
Citera
2014-07-30, 22:21
Medlem
Citat:
Vad är det, enligt dig, som iPhone klarar och inte Android?

Jämförelse här:
http://www.phonearena.com/phones/com...ones/8208,7710
Enda uppenbara iPhone 5s har är kameran samt utrymmet.

Har inte påstått att någon av telefonerna klarar av mer än den andra, suck.. Jag föredrar apples operativsystem, samt att hela telefonen känns "dyrare" och mer hållbar än någon annan telefon jag hållit i. Dessutom så kändes aldrig min samsung som "jag", medans min iphone gjorde det. Min Samsung fuckade ur mycket tidigare än vad min Iphone gjorde, och jag föredrar iphones utseende framför alla andra telefoner.

Kan du inte bara acceptera att olika telefoner kanske faktiskt passar olika människor? Det handlar inte om att den ena klarar av mer än den andra, utan helt enkelt att en Iphone känns som "mig".
Citera
2014-07-30, 23:58
Medlem
salxars avatar
Citat:
Har inte påstått att någon av telefonerna klarar av mer än den andra, suck.. Jag föredrar apples operativsystem, samt att hela telefonen känns "dyrare" och mer hållbar än någon annan telefon jag hållit i. Dessutom så kändes aldrig min samsung som "jag", medans min iphone gjorde det. Min Samsung fuckade ur mycket tidigare än vad min Iphone gjorde, och jag föredrar iphones utseende framför alla andra telefoner.

Kan du inte bara acceptera att olika telefoner kanske faktiskt passar olika människor? Det handlar inte om att den ena klarar av mer än den andra, utan helt enkelt att en Iphone känns som "mig".
Jag accepterar att alla inte gillar samma mobil. Jag ifrågasatte bara vad det var du såg i Iphone, som inte Moto G kan leverera. Om du hade gillat kameran hade det såklart varit bättre alternativ, etc.

Visst, köp en Iphone du. Ingen kan hindra dig.
Citera
2014-07-31, 06:48
Medlem
Citat:
Jag accepterar att alla inte gillar samma mobil. Jag ifrågasatte bara vad det var du såg i Iphone, som inte Moto G kan leverera. Om du hade gillat kameran hade det såklart varit bättre alternativ, etc.

Visst, köp en Iphone du. Ingen kan hindra dig.

Men trolla lagom? Han sa precis att han inte påstod att iphone kan leverera mer än en androidlur, och kameran i moto g är knappast bättre än i iphone. Alla androidlurar som finns att köpa idag har någon form av fel.

Sony=element , samsung=touchwiz , nexus 5= budgetmobil med bra os som enda plus. Iphone är den bästa helhetslösningen när det kommer till telefonen, bra ljud, bra hårdvara, bra kamera, bra os osv..

Du är en av dem som predikar om vad en androidlur kan göra som inte en iphone kan. Ett tips är att få det att funka innan man lurar på kunder det. Jag har som sagt själv övervägt många ggr att byta till android men samsung, sony och lg b.la har massa fel som får en att inse att apple gör det bekvämt för dig.

Sen är det säkert att på pappret är moto g lika bra som iphone men varför tumma på kvalitèn, för kvalitè kostar. Lägger hellre 6500:- och vet vad jag får än att kasta 2000:- i sjön. Ska bli kul när iphone 6 släpps och slaktar galaxy s5, Z2 och G3 och tvingar dem släppa nya och bättre lurar vilket får deras befintliga kunder att känna sig lurade som pröjsat 6000:- för lite glas och plast.
Citera
2014-07-31, 07:58
Medlem
onnyts avatar
Jag vet inte vad du har gjort med din iPhone 4 för att den skall kännas seg. Jag kör fortfarande på min gamla fyra och det flyter på rätt bra tycker jag. Självklart inte så bra som min frus 5s men sån jätteskillnad tycker jag inte att det är. Nu gör jag inga avancerade saker med min lur. Samtal, SMS, Skype, Viber, Facebook osv. Visst, apparna startar ju inte svinsnabbt men snabbt nog för mig.

I ett tidigare inlägg nämndes ett bra tips om att köra uppdateringarna via iTunes. Då får du en ren installation och senaste IOS 7.1 flyter på helt OK. Jag själv väntar på nästa lur från Apple. Inte för att jag tycker mig behöva någon men kul med lite nytt då och då. Min son, som fick sin 5:a stulen, sitter också med en Samsunglur som han är bra trött på. Han ville också köpa sig en 5s men jag rekomenderade honom så sent som igår att härda ut och vänta på Apples nästa släpp.
Citera
2014-07-31, 11:54
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmo
Men trolla lagom? Han sa precis att han inte påstod att iphone kan leverera mer än en androidlur, och kameran i moto g är knappast bättre än i iphone. Alla androidlurar som finns att köpa idag har någon form av fel.

Sony=element , samsung=touchwiz , nexus 5= budgetmobil med bra os som enda plus. Iphone är den bästa helhetslösningen när det kommer till telefonen, bra ljud, bra hårdvara, bra kamera, bra os osv..

Du är en av dem som predikar om vad en androidlur kan göra som inte en iphone kan. Ett tips är att få det att funka innan man lurar på kunder det. Jag har som sagt själv övervägt många ggr att byta till android men samsung, sony och lg b.la har massa fel som får en att inse att apple gör det bekvämt för dig.

Sen är det säkert att på pappret är moto g lika bra som iphone men varför tumma på kvalitèn, för kvalitè kostar. Lägger hellre 6500:- och vet vad jag får än att kasta 2000:- i sjön. Ska bli kul när iphone 6 släpps och slaktar galaxy s5, Z2 och G3 och tvingar dem släppa nya och bättre lurar vilket får deras befintliga kunder att känna sig lurade som pröjsat 6000:- för lite glas och plast.
Jag försöker inte trolla. Moto G är känd för att ge mycket för pengarna, och om du nu inte måste slänga bort 6500 på en leksak så finns det betydligt bättre deals. Jag ifrågasatte bara vad det var han ville ha i en mobil. Jag har mött människor som på allvar köpt en Iphone bara för att "De föreslog den i affären och då köpte jag den".

Nexus ger dig oerhört mycket för pengarna, och är helt otroligt snabb. Grym som surfmobil, med andra ord. Men visst, den ger dig inte så mycket annat. Touchwiz ser jag mest som en nackdel, då de ändå bara laggar.

Iphone har höga marginaler, det är därför den är dyr. Moto G säljs för lägre marginaler. Du tror väl inte att en iPhone 5s kostar 5000 att bygga?

http://www.cnet.com/news/apples-ipho...-goes-for-173/
1375 kr kostar en iPhone 5s att bygga ungefär.

Sen att Iphone 5s är bättre än de flesta androidlurar som kostar en tredjedel är ju självklart. Största anledningen till att en mobil kukar ihop sig är för att tillverkaren klantar sig med uppdateringarna. Titta på Iphone 4 och Xperia S. Båda blir oerhört mycket segare efter uppdateringar bara för att tillverkaren vill pusha folk att köpa nya mobiler.

Ja, jag skiter i Iphone 6 och allt vad det heter, egentligen. Jag sitter själv med en 199 kronors mobil i byxfickan. Men det känns rätt uppenbart att cirkeln går ungefär såhär:
Moto G4>Iphone 6>Moto G3>Iphone 5S>Moto G2....

Varför rör du upp dig så mycket över att jag ifrågasatte hans val av mobil? Jag försökte bara ge honom lite alternativ, det är allt.
Citera
2014-08-01, 19:00
Medlem
Vänta är mitt råd.

Kommentar till inlägget ovan - IPhone är en mycket mer exklusiv telefon än moto, med exklusivare material, bättre byggkvalité, dyrare optik, fingeravtrycksläsare etc. svårt att ta dej seriöst när du säger att anledningen till att iPhone är dyrare är marginalen...

Jag gillar Moto X, den har en del innovativa grejer, men det märks att det är en midrangetelefon när man håller i den och använder den, helt klart.
Senast redigerad av RoyBatty 2014-08-01 kl. 19:07.
Citera
2014-08-03, 16:20
Medlem
När iPhone släpps i höst, antar att det dröjer ett par månader tills att den kommer till Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in