Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-07-22, 09:28
  #49
Avstängd
Jag tar 10 mg och Abilify tar bort minst 50% av effekten av t.ex kokain, amfetamin, metamfetamin, hallucinogener (där somliga inte fungerar alls på Abilify). Jag tror också att den påverkar thc, men inte 50%, mer 10-25%. GABA-droger fungerar som de ska. Den verkar påverka Buprenorfin, men är osäker på om den påverkar andra opioider då jag ej testat. Jag kan ta en hel åtta på en gång, utan tolerans vilket vore helt otänkbart annars för en opioidnaiv person. Innan Abilify blev jag extremt hög på 1 mg i ett dygn av Buprenorfin, nu är initialdosen 2 mg och effekten är lätt 50-75% sämre då jag tar Abilify.

Abilify ska bara tas för de som behöver, dvs de med Borderline.
__________________
Senast redigerad av UAF 2022-07-22 kl. 09:30.
Citera
2023-09-15, 18:46
  #50
Avstängd
GaranteratMangels avatar
Fick mig en överdos av abilify och var fruktansvärt rastlös i nästan en vecka, men visst har det gått att bli hög efteråt.
Citera
2023-09-21, 11:14
  #51
Medlem
Känner en som tar skiten, utan den fungerar han inte ens en gång. Hans tolerans mot THC derivat är så sjukt låg att ett bloss för honom är som minst 50x bloss för mig. Han blir heeeeeelt väck på två bloss HHC.
Citera
2024-03-23, 19:52
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znuskhummer
Hej Flashback!

Jag undrar om någon har liknande erfarenhet av det jag har problem med...

För att göra en lång historia kort så började mitt missbruk med cannabis & spice, för att sedan eskalera till, amfetamin, ecstasy, mdma, tramadol, oxycontin/norm... Dock har amfetaminet störst grepp om mig.

Jag började bruka amfetamin dagligen för att prestera mer på jobbet. Började med små inköp på några gram åt gången till att jag köpte 20g i stöten. Vilket ledde till en drogutlöst psykos, med inläggning som följd på psyket. Där jag blev medicinerad med Abilify sprutor.

Grejen är att jag aldrig haft problem med att bli påverkad av alla sorts droger, dock har jag märkt att efter jag legat inne på psyket så har jag börjat få problem med att bli påverkad... Behöver ofantliga mängder för att kunna känna av någon positiv effekt.

Som nu idag har jag intagit hittills cirka 200-220 mg oxycontin. Förr i tiden kunde jag ta runt 40-50mg och bli helt väck. Men denna gång känner jag knappt någonting mer än att jag är lite seg.

Min teori är att Abilify har förstört min förmåga att bli hög... Kvittar hur mycket jag tar. Häromdagen köpte jag hem 2500mg tramadol för att testa om det skulle funka för mig att bli hög på.

Börjar med att jag drar i mig 600mg, kände absolut ingenting. Så jag bestämmer mig för att dra i mig 400mg till för att sedan ytterligare inmundiga 600mg, det konstiga är att jag kände av återkommande psykos symtom efter jag dragit i mig detta. Men absolut NOLL tramadol effekt. Kan tilläggas att jag även drack alkohol tillsammans med detta.

Jag har även ADHD, (får utskrivet Elvanse 70mg, samt Attentin 10mgx4)

Min fråga till flashback är om någon haft liknande bekymmer med att bli hög efter att ha haft en psykos med tillhörande psykofarmaka?

Har abilify förstört min förmåga att bli hög helt? Kommer jag någonsin kunna uppleva ett positivt rus igen?

Jag har full förståelse för att det inte är nyttigt att hålla på som jag gör.
får du fortfarande injektioner av abilify? Och om du inte har de när va senaste gången du fick det? Måste fråga för fick en injektion av de för 3 veckor sen ungefär och vill veta om du kan bli hög på droger nu? Är väldigt rädd för att aldrig kunna bli hög igen
Citera
2024-03-25, 22:04
  #53
Medlem
graffdatshits avatar
När jag var ute på föreskrifter att ta depå aripripazol intramuskulärt varje månad så dunkade jag sinnessjukt djävla meta tjack i doser på så mycket som 1,5g för att bli hög! Låg ju förvisso med ögpnvobbel och polaren ryckte i en och gapa nej nej inte sova! Ba för man lyckades nå high man var i behov utav! Helt sinnessjukt och djävlar vilken dilerium föll period som följde efter att Jag vägrade fortsätta med skiten blev narkoleptiskt djävla hämmad och jag var djävligt hämmad och hjärntrött så intravenöst dunkade av tjack päns påg minst trots om d var raket var obligatoriska utöver 130mg levande 2x10attentin 2x05ikto 2ggr dagligen samt zopiclone var liksom inte nog för den sjuka hjärntrötta zombie moden usch
Citera
2024-04-01, 00:23
  #54
Medlem
Abilify påverkan på droger

Fick en injektion abilify maintena 400 mg för ungefär 3 veckor sedan och de är bland de värsta grejerna som kan hända en missbrukare. Abilify gör så i princip att alla droger man tar blir mindre effekt/rus.vad jag läst så kan abilify maintena ta upp till 150 dagar att försvinna ur kroppen. Och halveringstiden är ungefär 45 dagar. Varje dag som går så försvinner det alltså mer o mer ut från min kropp.

Nu till min fråga, Kan jag bli mer hög för varje dag som går? Alltså om jag röker cannabis direkt efter en injektion, blir jag mindre hög då än om jag röker 5 veckor efter en injektion? Blir jag liksom mer hög om ja tar en drog efter halveringstiden i jämfört med direkt efter en injektion
Citera
2024-04-01, 09:08
  #55
Medlem
tnems avatar
Ökar inte överdosera när ruset blir lägre?
Eller stoppar läkemedlet upptaget?
Citera
2024-04-01, 10:39
  #56
Moderator
Morfar-52s avatar
"Abilify påverkan på droger" infogad./mod
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback