Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Även om han hittas under detta golv så är osannolikt att det kommer gå att binda hantverkaren till brottet i fråga. Jag tror Grisus-Kristus att denne hantverkare gärna skapar ett rykte runt sig och gärna tar betalt för uttalanden. Det har hänt många gånger förr att det finns avvikelser under betongplattor och det behöver inte betyda någonting egentligen.
Det som nu borde hända är väl att mediahus som vill riva i detta betalar för upprivning, undersökning och återställande av golvet i fråga. Men som jag sagt, det kommer inte leda någon vart även om det blir ett fynd.
Jag tror inte att media heller vill klara upp detta försvinnande. Dom kan inte vara så dumma och inkompetenta att dom aldrig frågat riktiga frågor,
Som tex varför man försökte lägga ner undersökningen direkt.
Varför dom aldrig förhörde ungdomarna.
Varför dom hela tiden försökte få tiden att gå genom att anlita meduim och fokusera på hantverkaren och därmed undvek att förhöra dom uppenbart huvudmisstänkta.
Jag är säker på att polisen är de som städade upp brottsplatsen.
Ungdomar erkände brottet direkt till någon polis som är nära släkt med den skyldiga.
Han städade bort kroppen och cykeln och sedan fanns inget att göra än att göra allt för att hålla allt dolt.
Media vet detta, men dom förstår att det är bättre för samhället att låta det förbli ett mysterium än att riva upp såret och låta många i samhället falla.