Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-29, 18:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte många.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tvivlar på att så många vet om vad som hände, då hade de aldrig klarat att hålla tyst i så många år.

Du har rätt i det du skriver.

Jag tänker mera på alla rykten samt vilka personer som ingick i denna kamratkrets. Däremot de som känner till exakt vad som hände honom är inte många.
Citera
2024-10-06, 09:10
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Det kan inte vara att Carlos begått självmord? Han kanske sänkte sig själv i nåt vattendrag med cykeln.
Citera
2024-10-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppd
Det var 8-10 ungdomar på cykel, men det har inte framkommit vilka de var. Det har gått lång tid, och vad jag kan minnas fanns det ingen kamera uppsatt vid Rosa kiosken. Om det fanns en kamera, så fungerade den i vart fall inte. Det är Fredrik Hjortling.

Bilen undersöktes i dokumentären. Jag vet att rörmokarens namn (initialer) har nämnts tidigare i tråden, men vet du vad han heter? Vet du registreringsnumret på den vita skåpbilen?

Enligt hörsägen kan det vara så att rörmokaren hade fixat blod från ett djur och smetat det över bilen i samband med händelsen för att dölja spår, vilket kan förklara varför den tekniska undersökningen inte gav några resultat. Låter det osannolikt? I samband med denna händelse uppfattade jag att bilen var inne på reparation på skroten i Strömsund, där den bland annat hade en buckla, troligtvis på vänstersidan av fronten, dock oklart hur mycket resurser polisen lade på det för vidare utredning.

Nu har detta fallet några år på nacken men kan förtydliga att det finns klara skillnader i blodtyper mellan humant blod och animaliskt blod.

Det visar sig tydligt i olika serologiska tester bla precipitintestet som enbart upptäcker proteiner i mänskligt blod. Man kan klart även göra en DNA analys där man testar olika antikroppar som också skiljer markant mellan animaliskt och mänskligt blod.

Hade man kört på en människa och försökt dölja det med djurblod hade det synts i den tekniska undersökningen. Ja förutsatt att det fanns blod från en människa under då.
Citera
2024-11-03, 07:24
Medlem
Det där med garagegolvet är sannerligen intressant, någon som hört nåt mer?
Citera
2024-11-03, 14:42
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkafuru
Det där med garagegolvet är sannerligen intressant, någon som hört nåt mer?
Vadå garagegolvet?
Berätta vad du hört?
Citera
2024-11-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Vadå garagegolvet?
Berätta vad du hört?

Lyssnade på en dokumentär av spotify dok

Kortfattat så handlar det om en grävande journalist som fick ett tips från en i nejden att denna hantverkare skulle kört på killen och gjutit in Carlos i garagegolvet.

Nåväl det var en barnfamilj som bodde på platsen idag, och journalisten åkte dit och visst var det ett betonggolv som blivit omgjutet.

Nya ägarna hade också fått direktioner om att inte gräva för djupt om dom renoverade i garaget.

Expert på markundersökning togs dit och dom skannade av hela golvet med någon typ av radar och hittade avvikelser på över 1-1.5m djup, och där tog dokumentären slut
Citera
2024-11-03, 17:12
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:

Kortfattat så handlar det om en grävande journalist som fick ett tips från en i nejden att denna hantverkare skulle kört på killen och gjutit in Carlos i garagegolvet.

Nåväl det var en barnfamilj som bodde på platsen idag, och journalisten åkte dit och visst var det ett betonggolv som blivit omgjutet.

Nya ägarna hade också fått direktioner om att inte gräva för djupt om dom renoverade i garaget.

Expert på markundersökning togs dit och dom skannade av hela golvet med någon typ av radar och hittade avvikelser på över 1-1.5m djup, och där tog dokumentären slut
Så ingen har undersökt golvet då?

Jag är ganska säker på att det inte finns något att hitta där.
Hantverkarens riktiga hantverk är att snacka skit mot betalning.
Det är det hantverk han säljer.

Vem betalade honom för att erkänna ett brott han inte begått?
Citera
2024-11-09, 10:30
Medlem
godboys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Så ingen har undersökt golvet då?

Jag är ganska säker på att det inte finns något att hitta där.
Hantverkarens riktiga hantverk är att snacka skit mot betalning.
Det är det hantverk han säljer.

Vem betalade honom för att erkänna ett brott han inte begått?
Även om han hittas under detta golv så är osannolikt att det kommer gå att binda hantverkaren till brottet i fråga. Jag tror Grisus-Kristus att denne hantverkare gärna skapar ett rykte runt sig och gärna tar betalt för uttalanden. Det har hänt många gånger förr att det finns avvikelser under betongplattor och det behöver inte betyda någonting egentligen.

Det som nu borde hända är väl att mediahus som vill riva i detta betalar för upprivning, undersökning och återställande av golvet i fråga. Men som jag sagt, det kommer inte leda någon vart även om det blir ett fynd.
Citera
2024-11-09, 11:33
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Även om han hittas under detta golv så är osannolikt att det kommer gå att binda hantverkaren till brottet i fråga. Jag tror Grisus-Kristus att denne hantverkare gärna skapar ett rykte runt sig och gärna tar betalt för uttalanden. Det har hänt många gånger förr att det finns avvikelser under betongplattor och det behöver inte betyda någonting egentligen.

Det som nu borde hända är väl att mediahus som vill riva i detta betalar för upprivning, undersökning och återställande av golvet i fråga. Men som jag sagt, det kommer inte leda någon vart även om det blir ett fynd.
Jag tror inte att media heller vill klara upp detta försvinnande. Dom kan inte vara så dumma och inkompetenta att dom aldrig frågat riktiga frågor,
Som tex varför man försökte lägga ner undersökningen direkt.
Varför dom aldrig förhörde ungdomarna.
Varför dom hela tiden försökte få tiden att gå genom att anlita meduim och fokusera på hantverkaren och därmed undvek att förhöra dom uppenbart huvudmisstänkta.

Jag är säker på att polisen är de som städade upp brottsplatsen.
Ungdomar erkände brottet direkt till någon polis som är nära släkt med den skyldiga.
Han städade bort kroppen och cykeln och sedan fanns inget att göra än att göra allt för att hålla allt dolt.
Media vet detta, men dom förstår att det är bättre för samhället att låta det förbli ett mysterium än att riva upp såret och låta många i samhället falla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in