2014-08-03, 01:18
Medlem
jag och några partners överväger starkt att öppna ett asylboende då vi anser att det finns goda pengar att göra.

Har fått ganska dunkla svar från migrationsverket, men det jag undrar är hur pass strikta är migrationsverket när det kommer till de punkterna de statuerat i förfrågninsunderlaget?

Där står det i detalj beskrivet hur många kvm varje flykting ska ha, att det ska vara städat osv och massa annat shit. Står till och med att man måste ha nån på plats 8 timmar om dagen? vad är det för nonsens...

någon som har erfarenhet eller synpunkter?

har för övrigt en villa som skulle kunna ta emot 30 flyktingar.
Citera
2014-08-03, 03:31
Medlem
curiamobiliums avatar
Jag har bara en vän som kände en som hade en sådan anläggning. Han gav killen från migrationsverket en slant så var den kritiken borta. Det är bara att köra på. 30 pers i en villa? ja det bör gå bra. säg att du har sex rum, bygger två stora friggebodar på vardera 25 kvm, placerar några i källaren och några på vinden så får du rum med fler, säg
Totalt 48 personer men då har du maxat

Glöm inte att det går att spara in en massa på käket
Många är vana vid att inte äta varje dag och det är viktigt att få ur dom det från början
- Hur ofta fick ni mat
- var tredje dag
- och hur många gånger
- en gång om dan
- så varannan dag och två gånger om dagen skulle bli en klar förbättring?
- oj, tack herre

Till sist går det att sälja några av dem som arbetskraft svart och de får behålla 13-14%.
och de kan jobba minst 60 timmar per vecka
Ja så gjorde i alla fall min kompis' kompis.
Citera
2014-08-03, 06:41
Medlem
Jag vet inte om du var allvarligt i senaste post, men kolla här, från förfrågninsunderlaget;

Vid helpension gäller följande: Med helpension avses tre mål mat om dagen, frukost, lunch
samt middag som ska serveras av leverantören.

Servering av frukost, lunch och middag ska ske i matsal/matplats inom anläggningen eller i
omedelbar närhet till anläggningen, max. 500 meters gångavstånd. Vid längre avstånd får
transport av boende till matplats ske under förutsättning av att erforderliga tillstånd finns.

Frukost
Frukost ska innehålla:
· Mejeriprodukter – mjölk, fil och yoghurt.
· Frukostflingor av varierande sorter, sylt, socker och russin.
· Bröd, margarin, marmelad, hårdost.
· Kaffe och the.

Lunch och middag
Lunch och middag ska bestå av färdiglagad varm mat, varierande och innehålla protein,
kolhydrater, vitaminer (vedertaget vitaminbehov) och mineraler.

Lunch och middag ska innehålla:
· Proteinkälla – fisk, kyckling, lamm, nötkött eller bönor. Inget fläskkött får serveras.
· Kolhydrater – pasta, potatis, ris eller couscous.
· Vitaminer och mineraler – grönsaksrätter både tillagade och råa.
· Bröd.
· Senap och ketchup.
· Dryck – vatten, saft, kaffe och te.
· En färsk frukt av varierande slag per person.
Citera
2014-08-03, 12:06
Medlem
Rent taktiskt kanske det inte är jättesmart att ge sig in i branschen nu, då vi kommer få en rödgrön regering om någon månad som tyst kommer minska asylinvandringen. (V) vill också stoppa vinster i välfärden och det är oklart om invandringen är en del av välfärden.. Dom flesta som gett sig in i asylbranschen har väl tjänat ihop sin hacka vid det här laget.
Citera
2014-08-03, 12:37
Medlem
curiamobiliums avatar
Vi snackar inte om hur man skall göra för att leva efter reglerna, vi snackar hur man gör för att tjäna mycket deg. Klart jag överdrev en aning och tog det hela till sin spets, men hur skall det kollas egentligen?
det var poängen
Citera
2014-08-03, 13:03
Medlem
Rödgröna kommer "minska" asylinvandringen? hur tänker du nu, kommer den inte om något öka?

hur de skulle veta, jo de vill att migrationsverket har ett kontor där på boendet:

5.9. Kontor för Migrationsverkets personal
Leverantören ska tillhandahålla ett rum som kan disponeras av Migrationsverket som
kontorslokal. I anslutning till detta rum ska leverantören tillhandahålla personaltoalett.
Migrationsverket kommer att på egen bekostnad inreda och utrusta denna kontorslokal för
att uppnå Verkets krav på arbetsmiljö och säkerhet för anställda.

alltså kommer det närvara en tjänsteman från migrationsverket väldigt ofta då om jag inte missförstått det? stämmer det? jag vill in och göra pengar på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in