Hej!
2010 så köpte jag min första hyresfastighet och har lyckats köpa ytterligare en om året sedan dess, så är just nu uppe i fyra fastigheter. Det går verkligen skitbra och pengarna rullar in som de ska. Problemet jag har är att det går för långsamt, jag vill växa fortare. Till det krävs kapital, och för stunden ligger majoriteten av mina kontanter som kontantinsatser i de fyra fastigheterna.
Är det någon här som har tips på var man kan hitta investerare som är villiga att investera 50 000 och uppåt mot en hög ränta? Vad hög ränta innebär är såklart relativt, men 5-10 procent beroende på vilken fastighet pengarna ska användas till. Samtidigt kan jag ju tillägga att det är säkra investeringar, väldigt säkra skulle jag till och med säga.
Kruxet är väl det att jag "bara" vill betala ränta på lånade pengar. Jag är inte intresserad av delägarskap eller liknande utan jag vill själv ha hela ägandet. Å andra sidan så kan ju den som lånar ut pengar nöja sig med att casha ut sin ränta år efter år och behöver inte bry sig nämnvärt mycket mer. Sedan är det väl kanske en fördel om man orkar läsa årsredovisningen en gång om året så man håller sig lite uppmärksam på hur det går
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
.
Historik från nuvarande fastigheter finns, även resultaträkningar så det är ingen större sak för en person med sifferförståelse att se att husen genererar mycket pengar.