2014-08-06, 17:12
Medlem
The foxs avatar
Tänkte kolla lite snabbt om det är någon som vet om det går att använda det gamla Telenor Surfa Bas för att ge internet till en annan mobil som har Tre som operatör? Alltså att den gamla telefonen används som wifi hotspot till den nya, eller kommer det, på grund av att det är olika operatörer, att kosta mer med denna lösning?

Har gjort detta förut, dock med en laptop, och då var det inget problem. Kan ochså tänka mig att det är få som fortfarande har kvar fri surf abonnemanget som Telenor hade, men kanske någon som kan ge någon fingervisning?
Citera
2014-08-06, 17:23
Medlem
Proppiss avatar
Jag har gjort exakt så när jag hade en surfplatta utan SIM, och det fungerade alldeles utmärkt. Det borde fungera som du tror, du kan ju alltid börja prova genom att sätta Tre-mobilen i flight mode men slå på Wifi på den som test.
Citera
2014-08-06, 18:00
Medlem
The foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Jag har gjort exakt så när jag hade en surfplatta utan SIM, och det fungerade alldeles utmärkt. Det borde fungera som du tror, du kan ju alltid börja prova genom att sätta Tre-mobilen i flight mode men slå på Wifi på den som test.

Jo, blir väl till att göra det, men skulle vara lite surt om det inte skulle gå dock, då det verkar som abonnemang idag inte har mycket surf alls.

Kom just och tänka på det, om jag skulle använda metoden som jag beskrev, är det någon som kanske vet om det tillkommer några fler kostnader på det gamla abonnemanget? Tänkte då man använder det till en annan operatör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in