2014-08-15, 07:50
Medlem
Eftersom jag ibland vill kunna ringa samtal som är lite svårare att spåra eller koppla till mig har jag vid sidan av min normala smartphone en enklare telefon med kontantkort. Jag byter både kontantkort och själva telefonen med jämna mellanrum men för att det inte ska lagras så mycket skit på den vill jag att den andra-telefon ska vara av enklare/äldre typ. Har någon gång hört folk använda uttrycket Burner om en sådan telefon.

Hur hanterar man en sådan telefon i vardagen det blir ett jävla massa smusslande med två telefoner, det verkar ju suspekt. Naturligtvis försöker man ha den på ljudlöst och inte använda den öppet, men man kan ju ändå bli påkommen. Vad säger man t.ex. till en arbetskamrat som undrar varför man sitter och sms-ar med gammal häck-telefon istället för sin iphone5?

Egentligen har jag tre frågor:

Någon annan som känner igen sig i detta?

Vad har ni för strategier för att hantera andra-telefonen i sociala sammanhang där man inte vill ha frågor om den?

Finns det någon teknisk lösning på problemet? Skulle man kanske kunna koppla vidare andra-telefonen lokalt med bluetooth eller liknande?
Citera
2014-08-15, 08:33
Medlem
borrizs avatar
Jag tycker du skall byta upp dig till en lur med två simkort.
Ta en titt på tråden nedan:
(FB) Finns smarttelefon med dubbla simkort ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in