Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-19, 20:09
  #1
Medlem
binics avatar
Finns det något verktyg som automatiskt döper om filnamn på TV-serier så att dessa går att importera i XBMC? Verktyg som therenamer har inte fungerat bra för mig. Har en folder med olika serier, som antingen ligger i varsin mapp eller i root foldern. Dock heter de ju tex "True.Detective.S01E01.720p.HDTV.x264-KILLERS" så XBMC klarar inte av att scrapa info på dessa.
Citera
2014-08-19, 20:16
  #2
Medlem
Vill man ha det rätt får man göra det själv
Citera
2014-08-19, 20:22
  #3
Medlem
binics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladagar
Vill man ha det rätt får man göra det själv

Hehe, jo fast tycker det är uruselt att det här inte funkar redan i XBMC.
Citera
2014-08-19, 20:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av binic
Hehe, jo fast tycker det är uruselt att det här inte funkar redan i XBMC.

a vet kör själv xbmc älskar det. förutom när man sitter och döper om fil namn
Citera
2014-08-19, 20:30
  #5
Medlem
binics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladagar
a vet kör själv xbmc älskar det. förutom när man sitter och döper om fil namn

Det funkar relativt bra med therenamer och den sparar mycket tid för mig, men den klarar tyvärr inte allt. Hade den automatiskt skapat mappar efter serierna, undermappar efter säsonger osv så hade den nästan varit perfekt.
Citera
2014-08-30, 06:39
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Men vad gör ni för fel? Har man sorterat sina filer som XBMC och i detta fallet skrapan för thetvdb vill så hittas det automagiskt utan att man behöver döpa om.

/Tvserer/Seriens namn/Season/Avsnittets.namn.SXEX.filändelse

Sen säger man åt XBMC att mappen "Tvserier" innehåller just det och väljer skrapa så fungerar det utmärkt. Bara att ladda ner till rätt ställe. För mig skrapas True.Detective.S01E01.720p.HDTV.x264-KILLERS utan problem eftersom den ligger i /tv/True Detective/Season 1/

Det är med största sannolikhet, rättare sagt garanterat, på grund av dålig filstruktur som det inte skrapas.
Citera
2014-09-20, 01:00
  #7
Medlem
Jag använder bara /Serienamn/SxxEyy.ext. Fungerar perfekt. Tar max 30s per serie.

För att byta namn på filerna använder jag bara windows inbyggda. Välj alla filer, F2, byt namn på en fil och alla filer byter namn likadant. Jag använder Win8.1, vet inte när den funktionen kom.

Innan jag märkte det använde jag "Bulk Renamer Utility" - funktionell men ful. Filebot ser perfekt ut men jag har inte provat.
__________________
Senast redigerad av Sukirisu 2014-09-20 kl. 01:03.
Citera
2014-11-27, 11:52
  #8
Medlem
Rocco420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men vad gör ni för fel? Har man sorterat sina filer som XBMC och i detta fallet skrapan för thetvdb vill så hittas det automagiskt utan att man behöver döpa om.

/Tvserer/Seriens namn/Season/Avsnittets.namn.SXEX.filändelse

Sen säger man åt XBMC att mappen "Tvserier" innehåller just det och väljer skrapa så fungerar det utmärkt. Bara att ladda ner till rätt ställe. För mig skrapas True.Detective.S01E01.720p.HDTV.x264-KILLERS utan problem eftersom den ligger i /tv/True Detective/Season 1/

Det är med största sannolikhet, rättare sagt garanterat, på grund av dålig filstruktur som det inte skrapas.

så är fallet även för mig. men jag har iaf problem med vissa serier som inte vill dyka upp i biblioteket ett ex är Black sails
Citera
2015-05-15, 14:59
  #9
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av binic
Finns det något verktyg som automatiskt döper om filnamn på TV-serier så att dessa går att importera i XBMC? Verktyg som therenamer har inte fungerat bra för mig. Har en folder med olika serier, som antingen ligger i varsin mapp eller i root foldern. Dock heter de ju tex "True.Detective.S01E01.720p.HDTV.x264-KILLERS" så XBMC klarar inte av att scrapa info på dessa.

Funkar bra för mig.. XBMC hittar filerna.

Mitt exempel:

\\HTPC\Serier F\Ice Cold Gold

Lite filnamn i mappen (blandat)

Ice.Cold.Gold.S01E01.xvid-][ David and Goliath ][ 22-Apr-2013 ]
Ice.Cold.Gold.S01E04.Hitting.the.Wall.HDTV.XviD-AFG
Ice.Cold.Gold.S02E05.The.Rise.and.Fall.of.the.Ruby .Empire.720p.HDTV.x264-DHD
Ice.Cold.Gold.S03E06.When.It.All.Falls.Down.HDTV.x 264-STiCK

Funkar hur bra som helst. XBMC hittar alla filer och sorterar dom i avsnitts och säsongsvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback