2014-08-25, 19:48
Medlem
Råkat ut för ett märkligt problem med min HTC One. Plötsligt går den inte att ladda när den är påslagen. Den går bara att ladda när den är helt avstängd, och även då laddar den lite sporadiskt.

Testat med olika laddare och även gjort en systemåterställning som inte har hjälpt.

Anmält det till mitt försäkringsbolag och får väl skicka telefonen på reparation, men är det någon här som känner igen problemet? Funderar på vad det är som kan vara fel.
Citera
2014-08-26, 10:52
Medlem
Proppiss avatar
Fickludd i uttaget?
Citera
2014-08-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proppis
Fickludd i uttaget?

Tror inte det. Har försökt blåsa rent. Men det märkliga är ju att den fortfarande kan laddas, men bara när den är avstängd. Dessutom laddas batteriet ur mycket fortare än förut. Känns som det är någon kortslutning i batteriet... eller?
Citera
2014-08-27, 11:33
Medlem
Nu laddar den plötsligt när den är på, men inte om SIM-kortet sitter i. Och den laddar fortfarnade sporadiskt när den är helt avstängd. Sjukt. Kanske ska testa att byta SIM-kort?
Citera
2014-08-27, 12:56
Medlem
lorebfs avatar
Detta brukar hända på iphone, och då beror det på att kretsen som styr laddningen är defekt.. På iPhonen så hjälper det att byta dockningskontakten, men jag vet inte hur det ser ut på din.
Citera
2014-08-28, 15:48
Medlem
Den beter sig opålitligt. Igår kunde jag ladda den när den var påslagen. Nu fungerar det inte, trots bytt SIM-kort.

Vad är dockningskontakt? Är det laddaren du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in