2014-08-28, 12:25
Medlem
Tjena!

Jag undrar om man på något vis kan ta bort allt på sin iPhone via tex iTunes, när skärmen är trasig? Jag kan inte logga in på telefonen pga att skärmen är helt trasig, och vill nu kunna ta bort allt från den innan jag säljer den.

Har gått in via iTunes och tryckt återställ iPhone, varpå den säger att jag måste stänga av "Hitta min iPhone" först. Men man måste ju kunna ta bort allt ändå?

Någon?
Citera
2014-08-28, 12:27
Medlem
lorebfs avatar
Det borde gå att göra en återställning i itunes. Men sedan när skärmen är lagad så måste du låsa upp den med ditt iTuneskonto
Citera
2014-08-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Det borde gå att göra en återställning i itunes. Men sedan när skärmen är lagad så måste du låsa upp den med ditt iTuneskonto

Men jag tänkte inte laga skärmen utan ta bort allt från iPhonen och så sälja den trasig.
Citera
2014-08-28, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Men jag tänkte inte laga skärmen utan ta bort allt från iPhonen och så sälja den trasig.
Varför inte bara ta en hammare och göra slut på skiten? Du får inget för den om du säljer den med sprucken skärm.
Citera
2014-08-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHolst
Varför inte bara ta en hammare och göra slut på skiten? Du får inget för den om du säljer den med sprucken skärm.

Kan vi hålla oss till ämnet? Om du måste veta så har jag fått ett bud på 600.
Citera
2014-08-28, 13:24
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Du måste nog manuellt knappa in ditt appleid i den.. Tacka Apple för detta...

Skärmen måste alltså vara hel för att du ska kunna radera den.. Kan hända att du kan koppla in den i din dator om du har valt att lita på din dator innan skärmen krossades.
Citera
2014-08-28, 19:06
Medlem
Fortfarande strul.. nån som vet nåt?
Citera
2014-08-28, 19:19
Medlem
raasmuss avatar
Å in på iCloud.com och skriv in uppgifterna för ditt Apple id.
Välj sedan alternativet "hitta min iphone" bland de andra ikonerna.
Klicka på "Alla enheter" högst upp på skärmen.
Hitta din telefon. Klicka "Radera iPhone".
Skriv in uppgifterna och sälj.

Detta måste göras i en webbläsare på en dator.

När du har sålt telefonen och displayen är lagad kommer telefonen att återställas inom begränsad garanti själv så fort den blir uppkopplad till ett nätverk. Eftersom du har stöldskyddet hitta min iphone aktiverat så kommer du behöva upprepa stegen ovan men istället för att välja "Radera iphone" väljer du "Ta bort från Hitta min iphone".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in