Ja, hon har lite Fältbiologstil. Verkar vara en bra influens på och organisatör av landslaget.
Ja lite åt det hållet en fältbiologstil faktiskt, en scout som luffar omkring med sin ryggsäck hehe, men hon är ju duktig faktiskt på det hon gör, peppar sina utövare med en egen personlig stil.
Hon kanske behöver ta tillbaka den dryge, svinaktige Yannich igen som tränare för att få lite höjd?
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Emma Green, fy fan så usel insats.
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Emma Green. Inte nog med att hon är den jobbigaste och tråkigaste av svenska friidrottare, hon kan inte mer än 1.83 nu heller.
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Emma Green var ju en riktig flopp faktiskt
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse524
Kossan har alltid varit sopig, även när hon vinner medalj.
Väldigt dålig insats av Green. Pinsam prestation helt enkelt.
Det är nästan som om man önskar att kvinnomisshandlaren och superskitstöveln Yannich Treggaro (som piskade på Emma i mer än en bemärkelse, efter vad de säger här i Göteborg) tar hand om henne igen.
Jag börjar bli vansinnigt less på Emma Green och hennes ständiga undanflykter. Hon verkar lika stabil som Linus Thörnblad... Tränar hon inte ordentligt? Är hon inte tillräckligt mentalt stark? Hon underpresterar ju alltid. Det är pinsamt.
Om Green hade avstått Finnkampen hade det blivit oavgjort.
Helt meningslöst antagande. Om den eller den varit med/avstått eller inte varit med/avstått så hade Finnkampen slutat/kunnat sluta på det eller det sättet. Finland hade t.ex. kunnat vinna både dam- och herrkampen om det velat sig - med det spekulativa om-resonemanget.
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag börjar bli vansinnigt less på Emma Green och hennes ständiga undanflykter. Hon verkar lika stabil som Linus Thörnblad... Tränar hon inte ordentligt? Är hon inte tillräckligt mentalt stark? Hon underpresterar ju alltid. Det är pinsamt.
Nja. I dag var Emma egentligen rak och ärlig (utan undanflykter) då hon angav att hon var "helt kass" och att "formen helt enkelt inte fanns där" (citaten från SVT).
Tidigare var jag lite drastisk och ofin rörande hennes förre tränare Tregaro (där en del var bildligt uttryckt).
Hon kanske behöver just YT när allt kommer kring. När det gäller kunskaper om höjdhopp är YT en av världens främsta (skulle jag tro) och den tränarresursen verkar nog EG behöva.
Helt meningslöst antagande. Om den eller den varit med/avstått eller inte varit med/avstått så hade Finnkampen slutat/kunnat sluta på det eller det sättet. Finland hade t.ex. kunnat vinna både dam- och herrkampen om det velat sig - med det spekulativa om-resonemanget.
Nja. I dag var Emma egentligen rak och ärlig (utan undanflykter) då hon angav att hon var "helt kass" och att "formen helt enkelt inte fanns där" (citaten från SVT).
Tidigare var jag lite drastisk och ofin rörande hennes förre tränare Tregaro (där en del var bildligt uttryckt).
Hon kanske behöver just YT när allt kommer kring. När det gäller kunskaper om höjdhopp är YT en av världens främsta (skulle jag tro) och den tränarresursen verkar nog EG behöva.
Våran fjärdetjej kunde dessutom också hoppat de 1.83 som Green gjorde. Det var flera fall här på finnkampen där reserven gick in och plockade poäng.
Tregaro är för övrigt fortfarande hennes tränare, tro det eller ej. Greens problem sitter mentalt, förmodligen lyckas hon inte koppla bort skadebekymmer när det kommer till tävling och använder sedermera skadekortet som en flykt när det inte går vägen. Sedan så måste man kunna gå för fullt på träning för att kunna prestera på tävling, och vad jag förstår gör hon inte det, utan hon kör snudd på rehab mellan tävlingarna. Knappast ett hållbart upplägg. Vi får väl se om hon lyckas komma tillbaka i 1.95+ nivå igen, solklart är det inte.
Nu babblar du om Aregawi soppan igen, och den är extremt tveksam. Speciellt agerandet av Hammarby. Men hon var inte med. Och med övriga i svenska råder inga tveksamheter. Såvida man inte bara tittar på hudfärg och tror de är köpta pga det, vilket du gör.
Våran fjärdetjej kunde dessutom också hoppat de 1.83 som Green gjorde. Det var flera fall här på finnkampen där reserven gick in och plockade poäng.
Tregaro är för övrigt fortfarande hennes tränare, tro det eller ej. Greens problem sitter mentalt, förmodligen lyckas hon inte koppla bort skadebekymmer när det kommer till tävling och använder sedermera skadekortet som en flykt när det inte går vägen. Sedan så måste man kunna gå för fullt på träning för att kunna prestera på tävling, och vad jag förstår gör hon inte det, utan hon kör snudd på rehab mellan tävlingarna. Knappast ett hållbart upplägg. Vi får väl se om hon lyckas komma tillbaka i 1.95+ nivå igen, solklart är det inte.
Där ser man. Nyheter för mig att YT är Greens tränare. Då tror jag som du beskriver det att det mest (eller bara) är mentalt betingat det hela. Högre än 1.83 bör hon hoppa när hennes högstanivå är så pass hög som den är och hon för närvarande (annat har inte nämnts) är skadefri i stort sett -- detta även om "formen" råkar vara mindre bra.
Tveksamt att EG kommer upp mot sitt pers någon gång igen.
På herrsidan följdes verkligen papperslandskampen. I kast var poängfördelningen identisk med kalkylen i alla 4 grenar.
(Siffrorna visar hur mycket mer eller mindre poäng landet tog gentemot kalkylen)
Män FIN SWE
Sprint -1,5 1,5
Distans 0 -1
Hopp 2 -2
Kast 0 0
Total 0,5 -1,5
Överlag var det bara tresteget som skiljde sig klart mot kalkylen, till Finlands fördel.
På damsidan skiljde sig kalkylen och verkligheten lite mer.
Kvinnor FIN SWE
Sprint -8,5 8,5
Distans -4 4
Hopp 7 -7
Kast 0 0
Total -5,5 5,5
I sprint var 100 meter den stora skillnaden och i hopp var det höjdhoppet som slog totalfel.
Totalt sett blev det såhär
Total FIN(diff) SWE(diff)
Sprint -10 10
Distans -4 3
Hopp 9 -9
Kast 0 0
Total -5 4
Ska dela ut lite plus till de som förtjänar också.
Busk - tre stabila insatser i sprinter.
Malmberg - tog 8 poäng från sista häcken. Kommer fortsättta tokpersa
Silvander, Lindh och Schönbeck - fin taktik gav 16-6, och då saknades en trio som kunde gjort det lika bra.
Bahta och Lindh - mer Finnkampen blir det inte.
Bodinsson - rammade allt och alla och persade på köpet.
Jarder - inte att hon vann (för det skulle hon) men för att hon persade.
Schmidt - man får passa på när man har motstorm, men tokpers i sista är alltid bra.
Ekholm - från sist till först och allra gladast.
Hagberg - håller undan sista sträckan mot ett Finland som snuddar nationsrekordet.
Rogerstedt - för 10 år sedan tog Finland trippeln på 1500, hade de gjort det igen hade herrkampen varit tokjämn. Två bra lopp av Rogerstedt som har mer potential än jämnhet än så länge.
Jansson - kommer vara pålitlig i 15-20 år till.
Otterling - reserv som vinner, måtte han hålla sig skadefri.
Ska man ranka alla dessa på något sätt, sett till överprestation, så blir det nog Malmberg, Otterling och Lindh.
På minussidan finns..., nja vem bryr sig. Vill någon självutnämnd ultranegativist gå igenom det så får hen väl det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!