Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-27, 04:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Men hur avgörs det vare sig man får ett evigt liv eller ett evigt straff? Det har funnits hur många gudar som helst genom mänsklighetens historia, hur vet du att Jesus är den riktiga? Blir man straffad om man har trott på fel gud hela sitt liv?

Det finns sannerligen VISSA personer som kan ha haft upplevelsen som du pratar om, men det finns hur många som helst som inte har haft det. Du hör bara det som du vill höra.
Det finns bara en skapare men många olika uppfattningar om denne. Jesus sa att han var sänd från skaparen, fadern, och jag tror honom. Enligt Jesus blir ingen straffad för att ha trott eller gissat fel utan belönad med evigt liv för att vara en person som lämpar sig för evigt liv.

Därefter skall Konungen säga till dem som stå på hans högra sida: 'Kommen, I min Faders välsignade, och tagen i besittning det rike som är tillrett åt eder från världens begynnelse. Ty jag var hungrig, och I gåven mig att äta; jag var törstig, och I gåven mig att dricka; jag var husvill, och I gåven mig härbärge, — Matteus 25:34-35

Därefter skall han ock säga till dem som stå på hans vänstra sida: 'Gån bort ifrån mig, I förbannade, till den eviga elden, som är tillredd åt djävulen och hans änglar. Ty jag var hungrig, och I gåven mig icke att äta; jag var törstig, och I gåven mig icke att dricka; jag var husvill, och I gåven mig icke härbärge, naken, och I klädden mig icke, sjuk och i fängelse, och I besökten mig icke.' — Matteus 25:41-43
Citera
2024-11-27, 07:06
Medlem
Redivivuss avatar
Den dubbla utgången. Innanför eller utanför.
Citera
2024-11-27, 19:44
Medlem
Du dör och föds sedan på nytt till ett djur eller en människa, utan något som helst minne av ditt/dina tidigare liv. Detta upprepas i all oändlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in