2014-09-03, 18:17
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Virtanen r en plufsig fredetting; jag tyckte att han framstod som vldigt osympatisk och nonchalant i programmet.

Det r fr vrigt helt sjukt att han r gift med denna stnos.

Han har ju lnge drivits av en naiv nskan om att bli ngon slags sjlvlysande person inom media, som alla bara dras till pgs dennes geni var helst hen ppnar kften i den mediala sfren. Tror inte man ska underskatta begvningen han besitter i avseende till att frmedla den mytbildningnen, & sledes fr han sin beskrda del av ligg.
Citera
2014-09-03, 18:33
Medlem
Virtanen r bara en av de paranoida i masshysterin att nazisterna kommer att marschera om SD fr mer n 10%. Lste idag i GT om en kvinna som lg och vibrerade p golvet fr hon tror att hennes lgenhet r invaderad av spindlar. Hon skrmde ven vettet frn sina barn. - Virtanen r en sdan spindelkvinna som letar nazister i garderoben. Han tror att det finns en liten nazist i Josefsson - Som skribent p Aftonbladet kan han vl istllet kampanja fr att det skall bussas in "ensamkommande barn" till sdermalmskolorna. DN skadade Sdermalmare finns det gott om. De r som pepparkaksgubbar formade i samma form. siktskloner.

hela Aftonbladets red och vriga i innerstadseliten kan ju korka upp champangen redan nu. Ty massinvandringen r helt ohotat. SD mste f 51%. 200 000 araber om ret kommer. Ta fram partyhattarna istllet fr att oroa er.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-09-03 kl. 18:39.
Citera
2014-09-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Det här är förstås jätteroligt. Jag såg programmet och tyckte väl inte att det var så jävla välgrundat eller klipskt. Själva värdet av inslaget kommer först nu när själva reaktionen från söderfånarna blir tesbekräftelse.
Se här: http://www.dn.se/kultur-noje/kroniko...nne-josefsson/ Croneman bor förstås själv på Hornsgatan.

Det finns ingen mer lättkränkt grupp i Sverige än söderjournalister. Dessa människor, vars huvudbry kretsar kring tv-ekar och Slussen, finner inget värre hot mot demokratin än kritik mot deras egna självuppblåsta självbilder.

Se bara vilket skitroligt bemötande Bengt Ohlsson fick efter att ha vågat dryfta att innerstadsvänsteradeln var ett gäng hycklare.

Eller när Martin Aagård hade ljugit om Per Brinkemo och grät ut i Aftonbladet om hur kränkt han var över att detta uppdagats.
och som vanligt så blir ju cronemans spalt bara ett bevis på hur fel själv har i sak. För OM man nu på söder är så vidsynt, fördomsfri och omvärldsintresserad som man ger sken av - ja då hade man inte fruktat den eventuella kritik som kan tänkas dyka upp som replik i ett kommentarsfält. Nej istället så stänger man för andra åsikter eftersom det allt för ofta dyker upp fel åsikter. Och vips så har han själv trillat i den grop han trodde han grävt åt Josefsson...
Det hela påminner om Jakob Hellnans gamla låt Sköra Värld.
Citera
2014-09-03, 20:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Virtanen r bara en av de paranoida i masshysterin att nazisterna kommer att marschera om SD fr mer n 10%. Lste idag i GT om en kvinna som lg och vibrerade p golvet fr hon tror att hennes lgenhet r invaderad av spindlar. Hon skrmde ven vettet frn sina barn. - Virtanen r en sdan spindelkvinna som letar nazister i garderoben. Han tror att det finns en liten nazist i Josefsson - Som skribent p Aftonbladet kan han vl istllet kampanja fr att det skall bussas in "ensamkommande barn" till sdermalmskolorna. DN skadade Sdermalmare finns det gott om. De r som pepparkaksgubbar formade i samma form. siktskloner.

hela Aftonbladets red och vriga i innerstadseliten kan ju korka upp champangen redan nu. Ty massinvandringen r helt ohotat. SD mste f 51%. 200 000 araber om ret kommer. Ta fram partyhattarna istllet fr att oroa er.

Vederhftig bra analys.

Virtanen r en snderknarkad, sexistisk, slemmig PK-credngsligt litet ckel. Kan ingen nsta gng han gr mot rd gubbe trycka gasen i botten? Se dr, lite anonymt nthat! Fredrik, lser du detta kan du PM:a s skippar vi anonymiteten s jag tminstone kan f ge dig ett kok stryk.

(inte bara fr att du r ett krk moraliskt och intellektuellt ver tangentbordet, men ocks som pay-back fr alla kvinnor du misshandlat fysiskt och psykiskt)
Citera
2014-09-03, 21:56
Medlem
Azzabrazzas avatar
Den sluge opportunisten Josefsson gillrar en flla t den ffnge karriristen Virtanen som inte kan gra annat n att kliva villigt dr i. Med mandatet av att vara i folkets tjnst ankdamsgnabbas Josefsson sledes lite med sin yngre och identitetssvage kollega om dennes frakt fr vanligt folk. Detta upprr i sin tur det sdermalmska journalistkollektivet, som knner obehaget nr deras sjllsa innerstadsidealism hnas p bsta sndningstid. Ett visst upprttelse och lugn infinner dock bland frskocken nr uberhipstern sjlv, Croneman, kommer undsttning och med ngra illa nedtecknade rallarsvingar frskrar fr sina understar om att Josefsson r en idiot. Fortsttning fljer....
Citera
2014-09-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Vederhftig bra analys.

Virtanen r en snderknarkad, sexistisk, slemmig PK-credngsligt litet ckel. Kan ingen nsta gng han gr mot rd gubbe trycka gasen i botten? Se dr, lite anonymt nthat! Fredrik, lser du detta kan du PM:a s skippar vi anonymiteten s jag tminstone kan f ge dig ett kok stryk.

(inte bara fr att du r ett krk moraliskt och intellektuellt ver tangentbordet, men ocks som pay-back fr alla kvinnor du misshandlat fysiskt och psykiskt)
Han kanske dyker upp hemma hos svrmor Inger p Torkel Knutssonsgatan (Sdermalm givetvis...) i morgon nr hon, den gamla Aftonhorajournalisten, fyller 70 r. Om han r i ngot s nr nyktert tillstnd givetvis...
Citera
2014-09-04, 22:19
Medlem
Riktigt kul och se den gode herr Virtanen bli mer och mer frustrerad nr han inte omedelbart blir uppbackad p det han sger.

Och exakt som de sa i inslaget att journalisterna hller ihop och klappar rygg mrker vi vi omedelbart p twitter efter DN-krnikan.

Virtanen r en tratt som anser sin vrldsbild vara det enda gllande, tycker du annorlunda r du frmodligen en obildad lantis, en rasist eller en jvla gteborgare som r avundsjuk.

Sen att han jobbar fr aftonbadet sger vl det mesta om hans journalistiska frmgor.
Citera
2014-09-04, 23:10
Medlem
OMG. Virtanen gr bort sig fullstndigt.

JJ: "Sverige r delat..."
FV: "NEJ!"
Jmtlandsjournalisten (hller med JJ): "Jo, nr jag lser om Jmtland i rikstidning r det mitt i Naturen"
FV: "och nr jag lser om Stockholm i landsortstidning knner jag inte alls igen mig heller" (jahaja, nu r det pltsligt delat nd!)

Som antytts ovan sger ven Croneman emot sig sjlv eftersom han uppenbart r s knslig fr kommentarer.

PK frgr sig sjlva, bara kasta in en brandfackla s frsker de slcka med bensin.
Citera
2014-09-04, 23:24
Avstngd
Aciess avatar
Den jvla dren r ovrdig ett finskt efternamn, jvla idiot.
Citera
2014-09-05, 01:08
Bannlyst
Det brjar sl slint lite hr och var just nu. Som att journalisterna vore brunstiga shr i valtider. Nyss uppdagades Aftonbladets ljug om SD-affrerna. Brjar de allvarligt bli rdda nu?

Infr valet 2010 var danska medier s oroliga fr valfusk mot SD att de ville skicka valobservatrer.
Citera
2014-09-05, 03:00
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Det brjar sl slint lite hr och var just nu. Som att journalisterna vore brunstiga shr i valtider. Nyss uppdagades Aftonbladets ljug om SD-affrerna. Brjar de allvarligt bli rdda nu?

Infr valet 2010 var danska medier s oroliga fr valfusk mot SD att de ville skicka valobservatrer.

r det bekrftat att det r ljug nnu?
Citera
2014-09-05, 08:32
Medlem
PastorAstorFlanells avatar
Jag r fdd och uppvuxen p Sder p 60- och 70-talet. Som gammal Ekenkis r det tragiskt att se hur snahr clowner ger ens gamla stadsdel dligt rykte. Jag bara lskar hur Janne hanterar det hela. Han lutar sig tillbaka och lter "Stockholmarna" fortstta gra bort sig.
Dagens Media: http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3844303.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in