2014-09-02, 12:42
Medlem
Att Virtanen r en posr och fjant vet vi redan. Jag hade dock hgre tankar om Croneman.

Om de nu sger sig frsvara demokrati och yttrandefrihet, r det inte konstigt att de tycker att alla journalister ska sitta hoptrngda p samma lilla i samma lilla provinsiella avkrok som Stockholm faktiskt r och prenumerera p samma sikter via Twitter?

Jag fr ngest av etablissemanget. Som ett lill-gammalt barn...
Citera
2014-09-02, 12:43
Medlem
Diamondgrits avatar
Stegling r ett brutalt och vldigt frnedrande straff som vi inte lngre brukar. Bra att veta att Aftonbladets husfetto r en efterbliven medeltidsmnniska.
Citera
2014-09-02, 12:47
Medlem
brsvalps avatar
Fredrik Virtanen har gjort bort sig jvligt mycket men det r ju den dra spritfeta kolatorsken fr korkad fr att fatta.
Citera
2014-09-02, 12:47
Medlem
Acquisitionss avatar
Croneman lutar sig ut frn sitt elfenbenstorn och frustar indignerat:

http://www.unvis.it/www.dn.se/kultur...nne-josefsson/

Sdermalmbolsjevikernas ilska r som gott vin i min mage. Fram med popcornen!
Senast redigerad av Acquisitions 2014-09-02 kl. 12:52.
Citera
2014-09-02, 12:52
Medlem
Virtanen r inte han den fnen som recenserade cd-skivor? Vem fan bryr sig om vad han tycker?

Dock har han rtt i stegling, det r ngot mnga av vra journalister frtjnar, inklusive Virtanen.
Citera
2014-09-02, 12:52
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Stegling r ett brutalt och vldigt frnedrande straff som vi inte lngre brukar. Bra att veta att Aftonbladets husfetto r en efterbliven medeltidsmnniska.

Citat:
Virtanen, som bor p trendiga Sdermalm i Stockholms innerstad, utreddes av en lkare vid Maria Beroendecentrum som ansvarar fr vrden av mnga av stadsdelens narkomaner och andra missbrukare. Lkaren intygade att Virtanen uppfyllde kriterierna i psykiatrimanualen DSM-IV fr att f diagnosen "alkoholberoende", och att det var tveksamt om prognosen fr fortsatt nykterhet/drogfrihet bedms vara god.

Nu r du snll mot husfettot. Vi gillar att dra kokain frn rven
Citera
2014-09-02, 12:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acquisitions
Sdermalmbolsjevikernas ilska r som gott vin i min mage. Fram med popcornen!
r det ngon som sett ngon Stockholmsreaktion, frn Virtanen eller andra, p Cornucopia's utrkning att Sdermalm br ta emot 49.000 flyktingar fr att "ppna sitt hjrta" lika mycket som andra orter har gjort?

http://cornucopia.cornubot.se/2014/0...-grund-av.html
Citera
2014-09-02, 12:54
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Janne Josefsson sjlv sger att han inte frstr problemet.

Journalister r ju ett vldigt mtligt slkte och bland de svraste att bevaka.

Det fetade ovan.

Det r det hr det mste bli en ndring p. Att journalisterna sjlva ska f komma undan granskning. Denna ljusskygga yrkesgrupp mste slpas ut i ljuset, s att de str dr, blndade av solljuset, med all sin smuts blottad fr det svenska folket att titta p och frfasas ver.

Janne Josefsson gr tydligen ett gott jobb hittills, eftersom det nu skriks och gapas och grinas och hatas frn dessa varelser. Bra Janne!

Men det finns mer att gra. Mycket mer.

Alltfr lnge har journalisten kunnat gmma sig. Spy ut sitt hat och sen fegt smita tillbaka till en redaktion dr han otkomlig kan sitta med sina gelikar och skratta t det svenska folket. Gammelmediedden r dock brjan till slutet p denna epok.
Citera
2014-09-02, 13:00
Medlem
Salorms avatar
Det som stmmer i den dr ankdammen r iallafall detta citat: Att skoja om Sdermalm p Twitter r som att kissa p en bild av Kim Jong-un i Nordkorea.
Citera
2014-09-02, 13:00
Medlem
RVRSs avatar
Med risk fr att inte tillfra ngot vettigt till diskussionen mste jag sga att hela situationen, och speciellt den lilla debatten p Sderkrogen i TV-programmet var oerhrt roande, nstan lyteskomik. Virtanen beklagar sig med en air som r talande just fr den Sdermentalitet som han pstr knappt existerar. Det roligaste var nog nd nr han r frbannad p valet av stlle och anklagar dem fr att stta agendan. Eller nr han p slutet sger "nr jag lser om Stockholm i din tidning knner jag inte igen ett skit i den" lter han precis som en omogen 35-rig art-director-pojkvn med kraschade skateboarddrmmar...
Citera
2014-09-02, 13:05
Medlem
Fearmongos avatar
Jag har egentligen aldrig gillat Josefsson, har alltid tyckt att hans reportage har varit rtt kassa och faktabefriade. Men det skiter jag frsts i nr han bashar koksfetton och Pk-fnar.

Lite samma effekt som att jag egentligen inte gillar Sd, men nd funderar p att rsta p dem mest p.g.a vilka de irriterar mest, d.v.s Sdermalmsgnget.

Det finns skerligen flera tusen som tnker som jag. Att nr fnvnstern s enhetligt har utmlat sig sjlva som Sds motpol, fr det fr dem obekvma effekter. De lever kvar i fantasin om att de utgr fronten mot odemokratiska krafter, medan det fr utomstende enbart framstr som att de med pekoralartikel efter pekoralartikel enbart verka skydda sina svaga egon frn kognitiv dissonans.
Citera
2014-09-02, 13:05
Medlem
DarbarSinghs avatar
Nej, Croneman och Virtanen har rtt, Janne Josefsson har tappat det. Populist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in