2014-09-08, 01:36
Medlem
har tittat igenom vgchartz och ser att nintendo egna spel som fr mig t.ex var enda anledningen att kpa ett Wii U trots att jag har ett PS4 sljer vldigt dligt och har varit p nedtgende trend i ngra r nu

spel som Zelda, Super Mario (3D World, NSMB Wii U, DKC Tropical Freezee) sljer ju inte alls speciellt bra har en knsla av att dessa serier kommer d ut om inte Nintendo slpper dom vidare p andra konsoller
sikter ngon? kan Zelda Wii U bli det sista vi ser av ett nytt zelda spel?
Citera
2014-09-08, 01:41
Medlem
ArgaMongots avatar
Jag hade grna sett Mario till PS4 i alla fall. Hoppas det blir s.
Citera
2014-09-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgaMongot
Jag hade grna sett Mario till PS4 i alla fall. Hoppas det blir s.

om frsljnings siffrorna fortstter att vara s lga borde vll Nintendo vervga det iaf?
Citera
2014-09-08, 05:17
Medlem
Qweets avatar
r inte Nintendo fiender med Sony? Dessutom tror jag att Nintendo r ganska envisa och de kommer nog aldrig g ver och gra spel t andra konsoler.
Citera
2014-09-08, 05:25
Medlem
Sen har vi Fatal Frame som r Nintendo exklusiv, men som Nintendo tomtarna tycker bara ska slppas i Japan. Jsses
Citera
2014-09-08, 10:12
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweet
r inte Nintendo fiender med Sony? Dessutom tror jag att Nintendo r ganska envisa och de kommer nog aldrig g ver och gra spel t andra konsoler.

Konkurrenter, heter det.

Personligen tror jag Nintendo kr p med sina egna spelserier till egna konsoler i ngra r till, och verger drefter hrdvarumarknaden och gr all in p tredjepartssidan.
Citera
2014-09-08, 12:09
Medlem
soyakorvslukarns avatar
Nintendo har la s mycket pengar att de kan g back i 30r innan de behver bli oroliga typ.
Att de skulle brja gra spel till andra konsoler tror jag inte kommer hnda p ett par r i alla fall.
Det r la mer troligare att tredje part speltillverkare gr Mario och Zelda spel. Hyrule warriors r ett exempel. Ser fram emot nr ngon utomstende gr ett Metroid spel.

Sjlv sitter jag med en bra dator som jag lirar bf4 och liknande spel p. Vill jag ha konsollknslan s kopplar jag in 360 kontrollen och en hdmi till tv s jag jag lgga mig i soffan.
Mitt wiiu stter jag igng nr vnner kommer ver.
Citera
2014-09-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Konkurrenter, heter det.

Personligen tror jag Nintendo kr p med sina egna spelserier till egna konsoler i ngra r till, och verger drefter hrdvarumarknaden och gr all in p tredjepartssidan.
Hoppas verkligen inte det, Den vrsta tiden fr Nintendo tror jag r ver, nu visar de upp toppspel medan konkurrenterna str och stampar med sina shooters. Hypen har lagt sig kring PS4 och Xbox ONE och det verkliga spelinnehllet brjar dra kpare och intressenter. Att de stndigt vgar utveckla ny teknik tycker jag tyder p ngot helt annat n att de r beredda att ge upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in