2020-10-09, 10:51
Medlem
Mufflonsheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
http://dulny.se/min-kommentar-till-dagens-handelser/
Dulny kommenterar med anledning av dagens avslöjande.

Länken är inte längre aktiv, men jag behöver komma åt den.
Någon som har bra tips på hur jag kan komma åt den igen? Alternativt om någon har sparat kommentaren på annat vis.
Citera
2020-10-09, 12:36
Medlem
Mycket intressant skvaller i Dulnys, fd Dulny och Gamovs, pod, synd bara att han har så tråkig malande entonig röst att försöka hålla fokus på länge.
Citera
2022-05-16, 17:49
Medlem
I Expressen idag skriver David Baas om Christoffer Dulny - bland annat:
Citat:
Den förre SD-toppen Christoffer Dulny spred i närmare ett decennium grov rasism via ett hemligt konto på sajten Flashback.

Under tiden i partiet avfärdade han sina kritiker som ”smutsig neger” och ”lata blatte” – samtidigt som han hävdade att den vite mannen var överlägsen svarta.
Citat:
En man som personifierar den nationalistiska nätrörelsens utveckling är Christoffer Dulny. Den tidigare SD-toppen kan nu kopplas till tusentals inlägg på diskussionsforumet Flashback.
Citat:
Christoffer Dulnys nätskriverier hade skett under påhittade namn, men strax före valet 2014 kunde Expressen avslöja en liten del av hans näthatande - bland annat att han i ett tipsmejl till Politiskt inkorrekt skrivit att ”araber har våldsammare gener”. Hans tusentals kommentarer på Flashback var dock fortfarande okända.
Citat:
Expressen har sökt Christoffer Dulny.
Senast redigerad av Inte-fascist 2022-05-16 kl. 18:01.
Citera
2022-05-16, 18:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-fascist
I Expressen idag skriver David Baas om Christoffer Dulny - bland annat:

Fan vad tjatig den där sövande tråkige David Baas är. Långrandiga, totalt ointressanta "avslöjanden" år ut och år in. Dessutom skriver han taskig svenska, är han själv immigrant månne? Troligtvis.

Denna gång var David Baas fyrahundraåttiofjärde Alla-i-SD-är-Jättedumma-text lika menlös som vanligt. Den flashbackprofil som påstås vara Dulny var en tämligen återhållsam skribent. Jag minns denna användare mycket väl, han skrev om mycket i många trådar utan att sticka ut som särskilt arab-, zigenar- eller negerhatande.
Citera
2022-05-19, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fan vad tjatig den där sövande tråkige David Baas är. Långrandiga, totalt ointressanta "avslöjanden" år ut och år in. Dessutom skriver han taskig svenska, är han själv immigrant månne? Troligtvis.

Denna gång var David Baas fyrahundraåttiofjärde Alla-i-SD-är-Jättedumma-text lika menlös som vanligt. Den flashbackprofil som påstås vara Dulny var en tämligen återhållsam skribent. Jag minns denna användare mycket väl, han skrev om mycket i många trådar utan att sticka ut som särskilt arab-, zigenar- eller negerhatande.

I.o.f.s en annan diskussion men David Baas har passerat "bäst före" för längesedan. Han är kvar i 90-talet, inte minst ur en politisk synvinkel, och han har således inte märkt att världen omkring honom har förändrats.

Ofta har det med åldern att göra. Många är stockkonservativa, för att inte säga rent av reaktionärer, även om de själva inbillar sig att de kan förändra sig.

En ropandes röst i öknen.
Citera
2022-05-20, 22:42
Medlem
Ograsts avatar
Ett avslöjande om att Dulny trollade svt som en "delfinman" var rätt kul, men i sig är avslöjandet inte speciellt. Dulny har väl ingen direkt roll i offentligheten längre, därför tycker jag inte Baasens avslöjande är särskilt intressant.
Citera
2022-05-22, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
David Baas är född i Norrbotten, han är således ingen immigrant.
Ointressanta avslöjanden lär det inte vara i och med att han publiceras och får hyfsat regelbunden uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
I.o.f.s en annan diskussion men David Baas har passerat "bäst före" för längesedan. Han är kvar i 90-talet, inte minst ur en politisk synvinkel, och han har således inte märkt att världen omkring honom har förändrats.

Ofta har det med åldern att göra. Många är stockkonservativa, för att inte säga rent av reaktionärer, även om de själva inbillar sig att de kan förändra sig.

En ropandes röst i öknen.
Vad har David Baas för partitillhörighet?
"Med åldern", du får det att låta som om Baas är 60+ typ.
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ett avslöjande om att Dulny trollade svt som en "delfinman" var rätt kul, men i sig är avslöjandet inte speciellt. Dulny har väl ingen direkt roll i offentligheten längre, därför tycker jag inte Baasens avslöjande är särskilt intressant.
Expressen tycker uppenbarligen att det är intressant med Baas artiklar.
Chris Dulny-ämnet verkar funka som återkommande content...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in