Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-10, 18:13
Medlem
Snälla hjälp!

Jag har spelat några veckor nu och fungerat perfekt och så nu för ca 2 dagar sedan så bara försvinner fpsen.

Jag har legat mellan 120-180 vilket inte är super men funkar att spela med. Nu så ligger jag konstant under 50(även offlinemode med bottar)!

Jag har googlat och provat allt möjligt som jag har hittat i olika forum men inget hjälper, inte den minsta förbättring.

My shit:
I5 Dual
GeForce 740M
Ram 8GB

Startoptions:
-novid -console -threads 8 -processheap -high

På Threads så har provat från 2-8. Provat utan -high också.
Provat att ändra mode till "2" i video.txt. Provat att optimera spelet via GeForce Experience osv osv.
Det enda jag inte provat är att installera äldre drivrutiner till graffekortet men det känns onödigt då jag kör på samma nu som jag har när det funkade bra. Har heller inte provat att installera om CSGO.

HJÄLP!
Senast redigerad av Calsu 2014-09-10 kl. 18:27. Anledning: Stavfel
Citera
2014-09-10, 18:25
Medlem
rollNsmokes avatar
har du ändrat nån grafikinställning? 120-180 fps märker du ingen skillnad på så länge du inte har en t.ex 144Hz skärm. Antar att du kör laptop med en 60hz skärm så för dig är det mer än super. prova lägre grafikinställningar och även lägre upplösning. har du fortfarande dålig fps med det så är ju nått som är fel. Är det bara i GO det är såhär?
Citera
2014-09-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollNsmoke
har du ändrat nån grafikinställning? 120-180 fps märker du ingen skillnad på så länge du inte har en t.ex 144Hz skärm. Antar att du kör laptop med en 60hz skärm så för dig är det mer än super. prova lägre grafikinställningar och även lägre upplösning. har du fortfarande dålig fps med det så är ju nått som är fel. Är det bara i GO det är såhär?

Drog ned den till lägsta. Det funkade bättre då på offline med botar ca 140 fps ibland hoppa han upp till 180. Men när jag gick in på en Online CSDM server så låg den mellan 20-40 fps, lagga satan
Citera
2014-09-10, 18:49
Medlem
Jag provade CS 1.6 nu och det verkar vara samma sak där. Lite bättre, mot 60 fps konstant men drops ned till 40 då och då..
Citera
2014-09-11, 14:47
Medlem
hassehustlers avatar
Hur är det när du spelar andra spel som inte är steam-relaterade?

Om du har samma problem med alla spel så kan det vara fläkten på ditt grafikkort som är trasigt!
Citera
2014-09-13, 19:50
Medlem
Har exakt samma problem som du med min Thor-laptop.

Funkat perfekt med ett snitt på 140 fps och igår så låg jag runt 30-40 och ingenting har funkat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in