• 3
  • 4
2014-09-28, 11:33
Medlem
Mig veterligen ansg de kristna att judarna var ansvariga fr mnga sjukdomar under medeltiden, srskilt under Digerddens hrjning.
Citera
2014-09-28, 11:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Har du hittat kllan till problemet vad gller virusets och bakteriernas uppkomst nnu?
Har du koll p vem som skapat dem?

Hll dig till din egen bevisbrda.

Citat:
Jag kan d inte individuellt svara p det annat n det jag gjorde i inlgg 13 och 14 (om) mnet.

Som inte bestr av annat n ad hoc-premissande.
Citera
2014-09-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Mig veterligen ansg de kristna att judarna var ansvariga fr mnga sjukdomar under medeltiden, srskilt under Digerddens hrjning.
Ja, mnga skyllde p judarna eftersom judarna sjlva inte hade alls s mycket sjukdomar. Att de inte hade s mnga sjukdomar berodde dock p att de fljde hygieniska lagar frn deras heliga bok [1], medan mnga mnniskor och samhllet p den tiden ignorerade sna lagar, vilket ledde till mnga sjukdomar.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Black_D...f_persecutions
Citera
2014-10-04, 11:05
Medlem
Bertil85s avatar
Ser ni dilemmat med en snll skapare nr denna har skapt bakterier och virus?
Citera
2014-10-04, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ser ni dilemmat med en snll skapare nr denna har skapt bakterier och virus?
◄ Isaiah 45:7 ►
I form the light and create darkness, I bring prosperity and create disaster; I, the LORD, do all these things.''

Han har lovat att vara snll mot sina barn;

◄ Isaiah 42:16 ►
I will lead the blind by ways they have not known, along unfamiliar paths I will guide them; I will turn the darkness into light before them and make the rough places smooth. These are the things I will do; I will not forsake them.

◄ Daniel 2:22 ►
He reveals deep and hidden things; he knows what lies in darkness, and light dwells with him.

Ibland;

◄ Hebreerbrevet 12:7 ►

Det r till eder fostran som I fn utst lidande; Gud handlar med eder ssom med sner. Ty var finnes den son som icke bliver agad av sin fader? 8Om I lmnadens utan aga, medan alla andra finge sin del drav, s voren I okta sner och icke kta. 9Vidare: vi hava haft kttsliga fder, som agade oss, och vi visade frsyn fr dem; skola vi d icke mycket mer vara underdniga andarnas Fader, s att vi f leva?
Citera
2014-10-04, 19:00
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
-Vem har skapt bakterier och virus?
Ngon som har svar?
Ull ddade urtidsdraken vars kropp blev till jordklotet. Hrns kraft genomsyrade marken och befruktades av Ulls sd/snn och Ull sken med sitt sol-ljus p den blta marken och de enklaste formerna av liv uppstod.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in