Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 05:59
Medlem
Man-At-Armss avatar
7. Frederick Burr Opper - And Her Name Was Maud
Citera
Igår, 09:40
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
59 r i alla fall Abbie an' Slats - Elliot Caplin, Raeburn Van Buren

Keerect! Al Capps bror som ven bl.a. skrev manus till The Heart of Juliet Jones; tyvrr inte alls i niv med Stan Drakes fantastiska teckningar.

Citat:
I en av mina Bild & Bubbla - tidningar lste jag om Peter Furuholm och hans fanzin "Petrus Immanuel" och nu undrar jag om det r samma skalliga karl som syns i bild 25?
(Blir oavsett sugen p att lsa hans serier)
Edit: h, julkalendern som nmns i rutan sndes 2011, men chansar p ngot med hans alter ego Magnus Boberg.

Tror jag har ngra nummer av Petrus Immanuel i kllaren, det var ett ganska enkelt tecknat fanzin men uppfriskande annorlunda n den gngse tonrsnihilismen som annars uppfyllde mnga amatrserier d och nu. Det r dock inte frga om den hr.

Citat:
7. Frederick Burr Opper - And Her Name Was Maud

Maud r frvisso med p bilden men jag vill nd inte ge helt rtt nnu, vi brjar ju rra oss uppt i pongfrdelningen.

Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
7 knns tematiskt som om den skulle kunna vara frn The Katzenjammer Kids (eller naturligtvis The Captain and the kids), men jag fr inte ihop det med teckningsstilen. Kastar bara ut det hr.

Ja, det fanns ju tskilligt med vldsam slapstickhumor och utkldsel i de tidiga dagspresserierna. Men det r allts inte dessa kids det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Jag tror att vi nu r uppe p niver dr det r svrt att bara gissa p ngot. Man mste nstan ha ngon slags hum om vad det handlar om och det r vl inte direkt vardagliga dussinserier typ Rosa Pantern eller Pellefant kvar nu, va?

Man skulle kanske ocks fr att bredda intresset kunna snacka ngot slags handikapp-system dr tvlingen ppnas den 17:de och "proffs" som Man-At-Arms, jag sjlv, Popesize (som verkar ha frhinder i r...) och ngra till inte fr kliva in frrn framt 20:de eller nt?

Handikappsystem skulle nog strida mot forumets id om jmlik yttrandefrihet om n bara p lekniv. Man fr nog vackert finna sig i att intresset r begrnsat (och att mnga seriekunniga kanske inte vill synas p Flashback). Och det har ju bara gtt ett par dar, mycket kan nnu ske.

Yulenuts 2024
Citera
Igår, 10:20
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Maud r frvisso med p bilden men jag vill nd inte ge helt rtt nnu, vi brjar ju rra oss uppt i pongfrdelningen.
7. Howson Lott's med mulan Maud?

29.Min fantastiska vninna av Elena Ferrante, Chiara Lagani. Har lst boken p engelska och visste inte att den utkommit i svensk utgva och antog drav att det var fel svar. Vilket det frvisso kanske r
43. The Filthstones
Citera
Igår, 16:49
Medlem
10 ) Rigel - ekot av en katastrof av Ida Larmo
Citera
Igår, 17:43
Moderator
Citat:
7. Howson Lott's med mulan Maud?

29.Min fantastiska vninna av Elena Ferrante, Chiara Lagani. Har lst boken p engelska och visste inte att den utkommit i svensk utgva och antog drav att det var fel svar. Vilket det frvisso kanske r
43. The Filthstones

Citat:
Ursprungligen postat av EUmigrant
10 ) Rigel - ekot av en katastrof av Ida Larmo

Howson's Lott alldeles korrekt, liksom Min fantastiska vninna och Rigel ekot av en katastrof. Filthstones hgg dock i sten, det hr r ett annat slags pastischkonst.
Citera
Igår, 20:30
Medlem
Slnger in ngra rena gissningar hr.

26) Commando: For Action and Adventure, ser ut som en typisk slutscen dr.

51) Ser ut som ngot brittiskt ur Beano, s kr p Dennis the Menace en gng till, av Jimmy Hansen kanske.
Citera
Igår, 20:42
Medlem
Man-At-Armss avatar
51. Bash Street Kids - Leo Baxendale?
56. Ngot av Jean-Marc Reiser?
Citera
Igår, 21:43
Medlem
55) Wondermark av David Malki
Citera
Idag, 05:09
Medlem
Man-At-Armss avatar
62. Wille Wheelie - Peter Friman
Citera
Idag, 09:28
Moderator
Citat:
Slnger in ngra rena gissningar hr.

26) Commando: For Action and Adventure, ser ut som en typisk slutscen dr.

51) Ser ut som ngot brittiskt ur Beano, s kr p Dennis the Menace en gng till, av Jimmy Hansen kanske.

Citat:
51. Bash Street Kids - Leo Baxendale?
56. Ngot av Jean-Marc Reiser?

Citat:
55) Wondermark av David Malki

Citat:
62. Wille Wheelie - Peter Friman

Inte Commando, inte denna genre. Men visst r #51 omissknnlig brittisk barnhumor, dock ej Baxendale.

Reiser, Malki och Friman alldeles korrekt nejlade!

Yulenuts 2024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in