Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
59 r i alla fall Abbie an' Slats - Elliot Caplin, Raeburn Van Buren
Keerect! Al Capps bror som ven bl.a. skrev manus till
The Heart of Juliet Jones; tyvrr inte alls i niv med Stan Drakes fantastiska teckningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
I en av mina Bild & Bubbla - tidningar lste jag om Peter Furuholm och hans fanzin "Petrus Immanuel" och nu undrar jag om det r samma skalliga karl som syns i bild 25?
(Blir oavsett sugen p att lsa hans serier)
Edit: h, julkalendern som nmns i rutan sndes 2011, men chansar p ngot med hans alter ego Magnus Boberg.
Tror jag har ngra nummer av
Petrus Immanuel i kllaren, det var ett ganska enkelt tecknat fanzin men uppfriskande annorlunda n den gngse tonrsnihilismen som annars uppfyllde mnga amatrserier d och nu. Det r dock inte frga om den hr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
7. Frederick Burr Opper - And Her Name Was Maud
Maud r frvisso med p bilden men jag vill nd inte ge helt rtt nnu, vi brjar ju rra oss uppt i pongfrdelningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
UltimateShipII
7 knns tematiskt som om den skulle kunna vara frn The Katzenjammer Kids (eller naturligtvis The Captain and the kids), men jag fr inte ihop det med teckningsstilen. Kastar bara ut det hr.
Ja, det fanns ju tskilligt med vldsam slapstickhumor och utkldsel i de tidiga dagspresserierna. Men det r allts inte dessa kids det handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Jag tror att vi nu r uppe p niver dr det r svrt att bara gissa p ngot. Man mste nstan ha ngon slags hum om vad det handlar om och det r vl inte direkt vardagliga dussinserier typ Rosa Pantern eller Pellefant kvar nu, va?
Man skulle kanske ocks fr att bredda intresset kunna snacka ngot slags handikapp-system dr tvlingen ppnas den 17:de och "proffs" som Man-At-Arms, jag sjlv, Popesize (som verkar ha frhinder i r...) och ngra till inte fr kliva in frrn framt 20:de eller nt?
Handikappsystem skulle nog strida mot forumets id om jmlik yttrandefrihet om n bara p lekniv. Man fr nog vackert finna sig i att intresset r begrnsat (och att mnga seriekunniga kanske inte vill synas p Flashback). Och det har ju bara gtt ett par dar, mycket kan nnu ske.
Yulenuts 2024