Citat:
Det är ju tillvägagångssättet som är så motbjudande. Att de med flit väljer att tortera djuret till döds. De önskar ju verkligen djuret illa.
När jag fiskar knäcker jag nacken av fisken så fort som möjligt, inte fan börjar jag tortera den till döds för skojs skull. Fisken hade garanterat ätit upp mig med om den hade kunnat och fått chansen. det är naturligt. Det är tortyrbiten som är ondskefullt.
Att jag inte lever på existensminimum och skänker bort mina pengar till fattiga familjer i Afrika betyder absolut inte att jag önskar dem illa. Det är skillnaden.
Jag tycker ditt tankesätt är lite konstigt. Respekterar du också mördare, våldtäktsmän osv med samma motivering? Det vill säga att i deras perspektiv (och kanske kultur eller religion) så är det okej? Personligen tycker jag inte att medvetet* onda handlingar ska försvaras, alls. Varken religiösa eller kulturella handlingar.
*Fast du kanske menar att de tror att djuret njuter av att avlivas på detta sätt?
När jag fiskar knäcker jag nacken av fisken så fort som möjligt, inte fan börjar jag tortera den till döds för skojs skull. Fisken hade garanterat ätit upp mig med om den hade kunnat och fått chansen. det är naturligt. Det är tortyrbiten som är ondskefullt.
Att jag inte lever på existensminimum och skänker bort mina pengar till fattiga familjer i Afrika betyder absolut inte att jag önskar dem illa. Det är skillnaden.
Jag tycker ditt tankesätt är lite konstigt. Respekterar du också mördare, våldtäktsmän osv med samma motivering? Det vill säga att i deras perspektiv (och kanske kultur eller religion) så är det okej? Personligen tycker jag inte att medvetet* onda handlingar ska försvaras, alls. Varken religiösa eller kulturella handlingar.
*Fast du kanske menar att de tror att djuret njuter av att avlivas på detta sätt?
Men ditt tillvägagångssätt att fånga fisk är lika jävla motbjudande. Det är tortyr av fisken. Den ska bli lurad att äta en krok som penetrerar deras käke enbart för din nöjes skull. Sen är du "snäll" och vrider nacken av den. Eh? Du torterar den, punkt slut. Du behöver inte fiska, det finns gott om grönt och sött i affärerna.
Och fisken hade absolut ätit upp dig om den fick chansen. Det är skillnaden mellan människor och djur. Vad fan, jag vet inte ens vad vi diskuterar längre.
Men ja, om det hade funnits ett land där mord hade varit ok.. VÄNTA, DET GÖR DET JU! USA mördar folk på löpande band! (ok, det är lite överdrift). Men där finns fortfarande dödsstraff. Och ja, jag respekterar absolut deras rätt att tillämpa det.
När var senaste gången du demonstrerade mot USA?
Börjar du förstå vad jag menar? Det är trångsynt att bara leva i sin lilla egna bubbla och tro att man själv har rätt.