2014-09-20, 13:01
Medlem
På många bloggar är det t.ex. möjligt att radera kommentarer man lämnar i kommentarsfältet, varför är det inte möjligt att radera inlägg på Flashback?
Citera
2014-09-20, 13:09
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD2026
På många bloggar är det t.ex. möjligt att radera kommentarer man lämnar i kommentarsfältet, varför är det inte möjligt att radera inlägg på Flashback?

För att det skulle förstöra diskussionen i tråden. Ponera att någon vill radera ett inlägg som redan hunnit bli citerat och besvarat. Ska då den posten raderas också? Och vad händer isf ifall en tredje också hunnit citera svar #2? Kedjan kan växa sig lång ganska snabbt.

Man har möjlighet att redigera sitt inlägg inom en viss tidsrymd från det man postat det, det går då alldeles utmärkt att redigera det till t.ex "felpost" (för extra hyfspoäng kan man också se till att rapportera det så att en mod lätt kan hitta och radera inlägget)

Om inlägget inte bryter mot några regler så får det helt enkelt vara kvar, trots eventuell ågren.
Citera
2014-09-20, 13:19
Medlem
euns avatar
detta skulle vara användbart ifall man riskerade outing, men håller med föregående om att detta eventuellt skulle döda debatter.

Så tillsvidare, tänk före du postar.
Citera
2014-09-20, 13:41
Medlem
eXtremos avatar
Det är allmän vetskap att inlägg endast raderas vid regelbrott. Detta vet alla och det hålls i minnet när inlägg postas.
Citera
2014-09-20, 14:01
Medlem
GamleHerrHalmhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eun
detta skulle vara användbart ifall man riskerade outing, men håller med föregående om att detta eventuellt skulle döda debatter.

Så tillsvidare, tänk före du postar.
Annars så vore ju lösningen väldigt enkel: radera namnet på den som publicerade inlägget och lägg till typ "raderat konto".

Och då menar jag i värsta fall.
Citera
2014-09-20, 14:02
Medlem
ChristianXs avatar
Ett annat skäl är för att det inte skall löna sig med påtryckningar när någon skrivit något som någon annan inte tycker skall skrivas. Om det inte strider mot regelverket så fungerar det alltså aldrig att hota varken en användare eller forumet/moderatorerna för att få bort ett inlägg.
Citera
2014-09-20, 14:22
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleHerrHalmhatt
Annars så vore ju lösningen väldigt enkel: radera namnet på den som publicerade inlägget och lägg till typ "raderat konto".

Känns ju väldigt rimligt att ha en hel tråd där alla heter "Raderat konto".
Citera
2014-09-20, 15:50
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Ett annat skäl är för att det inte skall löna sig med påtryckningar när någon skrivit något som någon annan inte tycker skall skrivas. Om det inte strider mot regelverket så fungerar det alltså aldrig att hota varken en användare eller forumet/moderatorerna för att få bort ett inlägg.
Det här är för mig det starkaste skälen av de alla, det ska inte löna sig att hota någon eftersom denna någon ändå inte kan göra ett skit åt sitt inlägg. Tänker man sig bara för innan man postar så är det inga problem.
Citera
2014-09-20, 16:02
Medlem
Monkeyspanks avatar
Sagt är sagt. Om du sedan inte vågar stå för det du sagt är du en nolla i mina ögon.
Har väl förvisso vräkt ur mig en del olämpliga grejor på fyllan, men det är bara att gilla läget.

Ändra och deleta inlägg är för osäkra lattefjollor. En riktig karl står för vad han sagt!
Citera
2014-09-20, 18:04
Medlem
euns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleHerrHalmhatt

hur gör man då med alla användare som citerat den borttagne användaren? användarnamnet lär synas i det citerade inlägget.
Citera
2014-09-20, 18:30
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Man skall inte få tillgång till att radera ett inlägg. Man har en timme på sej att redigera den, det räcker.
Det borde gälla på twitter mm också.

Jag hade önskat det själv ibland, men nej!
Citera
2014-09-20, 19:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Kull för bloggarna...

Men nu är ju Flashback ingen blogg och här är det "lagt kort ligger" som gäller.

Varken den som startat tråden eller den som postat inlägget kan (Med all rätt enligt mig.) radera inlägg då det med största säkerhet skulle leda till censur (Antingen från de som inte uppskattar kommentaren eller de som ångra sig och därmed självcensurerar.).

Att ta ansvar för sina handlingar (Till exempel att stå för de inlägg man har skrivit.) och respektera andras (Till exempel att acceptera att andra skriver inlägg som man kanske inte håller med om; roas av; tycker om eller ens uppskattar.) är nära nog grundkrav för att kunna fungera på ett forum som Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in