Hej, installerade igår ett väldigt gammalt spel. Det heter Rock manager och är väl ifrån slutet av 90-talet eller något sånt och är svensktillverkat så det kom väl inte som någon chock direkt att det kördes i 640x480 eller något sånt. Problemet var att när jag skulle sätta mig och spela CS:GO så var även det i samma upplösning. Testade att skriva -full i launch options och försöka ändra via knapparna på min externa skärm. Det var inte till någon hjälp, testade istället att starta Star Wars Battlefront II, samma sak där. Heroes of Newerth fungerar dock i sin vanliga upplösning.
Hur får jag SW:BF II och CS:GO att återfå sin vanliga upplösning? Har ett nvidia 740m och uppenbarligen en laptop, spelar dock via en extern skärm som sagt men bilden är likadan på båda skärmarna. Testade att installera nya drivrutiner till grafikkortet, ändrade ingenting heller.
Det är alltså centrerat i mitten och svarta kanter både ovanför/nedanför och på sidorna. Alla upplösningar upp till 1650x1080 har fungerat felfritt innan.
Senast redigerad av mattedude 2014-09-22 kl. 16:39.