2014-09-27, 15:15
Medlem
1. Early Access. Exempel : Dayz

Spel med stor potential som aldrig kommer bli ett spel då det redan är urmjölkat så mycket som möjligt.

2.Indie spelen. Exempel: Terraria
Allt eftersom Minecraft blev mer och mer populärt har marknaden exploderat med dåliga indiespel, som folk köper och ger höga betyg för att dessa spel är ''hipp''.

3.MMorpgs. Exempel: Alla.
Alla mmorpgs nuförtiden är exakta kopior på varandra och inget spel har något unikt utan dom kopierar ifrån varandra hej vilt.

4. DLC. Exempel: Simcity.

Det vill säga spel där du måste köpa saker för att komma vidare i spelet.
Simcity 2000 som gjordes för flertalet år sedan kunde man bygga städer av storleken 5 miljoner invånare utan problem, i dagsläget om du kommer upp i 1 miljon måste du ha DLC. Världarna var så stora så bara folk helt utan liv och bra planeringsförmåga fick för sig att fylla upp hela kartan. Versionen idag blir uppfylld på 40 minuter av en 6 åring.

Iaf riktade till oss lite mer hardcore spelare som vill ha en utmaning när vi spelar spel så finns det just nu inga som helst alternativ, allt ska vara ''Casuall'' och spelen ska vara lätta att klara av även för en efterbliven 12 åring. Spelen ska även vara hyfsat korta så dom inte blir så tidskrävande.

Så snälla om du känner till något bra underhållande spel tipsa gärna här under.
Diskutera även gärna vad som är fel med dagens spel.

(Ber om ursäkt för dålig stavning och riktigt dålig text)
Citera
2014-09-27, 15:18
Medlem
Beemos avatar
Har också blivit riktigt trött på alla alfa/early access spel. Jag vet att spelindustrin utvecklas så det kanske behövs men jag är uppväxt med att när man köpte ett spel så var det färdigt 100%
Citera
2014-09-27, 15:20
Medlem
ingen fara gällande texten, kunde läsa den. det är väl så att det är svårt att komma på nya koncept när så mycket gjorts de senaste 15 åren. Allting som görs blir således en kopia av något annat.
Kanske med virtuell verklighet/oculus rift får vi se lite fräscha spelkoncept.
Citera
2014-09-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Har också blivit riktigt trött på alla alfa/early access spel. Jag vet att spelindustrin utvecklas så det kanske behövs men jag är uppväxt med att när man köpte ett spel så var det färdigt 100%

Precis man köpte ett spel och aldrig några problem överhuvudtaget och reggade man sig på deras sida så skickade till och med vissa tillverkare hem en patch på skiva ifall det var någon game breaking bug (Utan kostnad).

Dayz har varit under produktion och dom sa att spelet skulle vara klart (Första gången) i slutet av 2013. Dom har helt laggt produktionen på hyllan eftersom det verkligen inte händer något där borta.

Citat:
Ursprungligen postat av namast3
ingen fara gällande texten, kunde läsa den. det är väl så att det är svårt att komma på nya koncept när så mycket gjorts de senaste 15 åren. Allting som görs blir således en kopia av något annat.
Kanske med virtuell verklighet/oculus rift får vi se lite fräscha spelkoncept.

Jo men hur svårt ska det vara att om man gör en ny version av ett spel att iaf göra det bättre?.

Precis det jag också kände med oculus därför jag införskaffade mig ett .
Citera
2014-09-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baribasariba
Iaf riktade till oss lite mer hardcore spelare som vill ha en utmaning när vi spelar spel så finns det just nu inga som helst alternativ, allt ska vara ''Casuall'' och spelen ska vara lätta att klara av även för en efterbliven 12 åring. Spelen ska även vara hyfsat korta så dom inte blir så tidskrävande.
Om vanliga spel är för lätta bör du kunna hitta lämpligt motstånd i onlinespel.

Citat:
Ursprungligen postat av Baribasariba
Så snälla om du känner till något bra underhållande spel tipsa gärna här under.
Batman Arkham Origins är ett spel som tar en väldig massa timmar att spela igenom om man vill hitta alla Enigmapacks. Det finns också svårighetsnivåer som är lite mer än Casual. Den svåraste (I Am The Night) innebär att man måste starta om spelet om man dör. Det verkar lite väl tufft då många av bossfighterna är allt annat än lätta också när man uppgraderat Batmans skicklighet och tålighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in