Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-01, 17:37
Medlem
Ripperns avatar
Hejsan allihopa, min kompis försöker att installera eac, men antingen så bara försvinner downloaden direkt eller så står det att han saknar behörighet att öppna filen. han är administratör på datorn och har dessutom haft eac tidigare. någon som finner sig tid att hjälpa till?

ursäkta om jag postat på fel ställe. (är ny)
Citera
2014-10-01, 17:43
Medlem
Ripperns avatar
Det står dessutom att han måste ha behörighet för att ta bort filen, någon kunnig här?
Citera
2014-10-01, 17:43
Medlem
MG60090V1s avatar
Jag hade inga problem att hämta filen. Och kör den nu.

Om du kör windows har denna hjälpt mig många gånger när jag har fått rutan att jag inte har behörigheter
http://www.sevenforums.com/tutorials...-shortcut.html

Den här har även hjälpt mig om jag tex inte har behörighet ta bort filer. Vanligt vid tex virus eller malware..för den som råkar ut för sådant.
http://lockhunter.com/

Och sedan stoppar jag in filen i eraser
http://eraser.heidi.ie/

Har du provat hämta filen på en annan dator? Det kan vara nåt klurigt med hans maskin..
Jag kan tänka mig att filen flyttas till Temp mappen i C:\Users\????\AppData\Local\Temp
Senast redigerad av MG60090V1 2014-10-01 kl. 17:50.
Citera
2014-10-01, 17:49
Medlem
Ripperns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MG60090V1
Har du provat hämta filen på en annan dator? Det kan vara nåt klurigt med hans maskin..

som sagt, han har haft det tidigare, så jag antar att det inte är hans dator? han har windows vista om det nu gör någon skillnad.
Citera
2014-10-01, 17:53
Medlem
MG60090V1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rippern
som sagt, han har haft det tidigare, så jag antar att det inte är hans dator? han har windows vista om det nu gör någon skillnad.
Är du eller hen inloggad på administratör kontot?
Vart väljer webbläsaren att spara filen?
Väljer du Spara som? Och inte Spara och sedan kör?

Har du något antivirus eller dylikt program som styr och ställer tex en policy om vad som får och inte får installeras på datorn? Är detta en personlig dator? Eller är det en jobb/skoldator?

Vore hjälpsamt att få mer info
Citera
2014-10-01, 18:34
Medlem
Ripperns avatar
Citat:
Är du eller hen inloggad på administratör kontot?
Vart väljer webbläsaren att spara filen?
Väljer du Spara som? Och inte Spara och sedan kör?

Har du något antivirus eller dylikt program som styr och ställer tex en policy om vad som får och inte får installeras på datorn? Är detta en personlig dator? Eller är det en jobb/skoldator?

Vore hjälpsamt att få mer info

allt det där är kollat och inget av det är felen, som det står i inlägget så är han dessutom inloggad på administratör-kontot
Citera
2014-10-01, 18:41
Medlem
MG60090V1s avatar
Citat:
allt det där är kollat och inget av det är felen, som det står i inlägget så är han dessutom inloggad på administratör-kontot
Nja det står att han "är administratör", inte specifikt inloggad som administratör . Lite skillnad på det.

Men men, ja jo... jag har inte många fler förslag än att hämta ned filen på en annan dator. Prova filen. Fungerar den, för över den och starta filen.

Får du samma felmeddelande igen från filen du förde över från den andra datorn så är det något fel på den specifika maskinen och dess inställningar med behörighet.
I windows betyder inte administratör kontot att man automatiskt har "admin" behörighet... windows i ett nötskal
Citera
2014-10-01, 19:29
Medlem
Ripperns avatar
Citat:
Nja det står att han "är administratör", inte specifikt inloggad som administratör . Lite skillnad på det.

Men men, ja jo... jag har inte många fler förslag än att hämta ned filen på en annan dator. Prova filen. Fungerar den, för över den och starta filen.

Får du samma felmeddelande igen från filen du förde över från den andra datorn så är det något fel på den specifika maskinen och dess inställningar med behörighet.
I windows betyder inte administratör kontot att man automatiskt har "admin" behörighet... windows i ett nötskal
okej, tack för hjälpen, jag vet inte om det skulle hjälpa att jag testat skicka över filen via skype? eftersom han har haft eac innan, så är det väl lite konstigt att det inte skulle gå pga hans dator?
Citera
2014-10-01, 21:16
Medlem
MG60090V1s avatar
Citat:
okej, tack för hjälpen, jag vet inte om det skulle hjälpa att jag testat skicka över filen via skype? eftersom han har haft eac innan, så är det väl lite konstigt att det inte skulle gå pga hans dator?
I så fall om det ligger filer kvar på datorn som utgör en konflikt med den filen du försöker öppna. Eller om programmet tar kontakt med en server som verifierar antagligen mest troligt, ip adress och eller mac adress för att urskilja användare. Men tror inte att det är något sådant som ligger bakom. Är nog ganska otroligt.

Prova skype. Det är en bra idé. Det är lite av trial and error
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in