Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-10-23, 17:08
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mrklig satsning r 2025... r det ngon under 40 som har koll p gnuttarna?

Jag! Fast s vrst mnga r det nog inte... Men ett nytt Bobo-museum invigdes frra ret s de r skert personerna bakom det projektet (b.la Mortimers fru) som r inblandade och har pushat fr det hr.

Edit: Lnk: https://boboochgnuttarna.se/museum/
Senast redigerad av Hjv9 2024-10-23 kl. 17:12.
Citera
2024-10-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Jag! Fast s vrst mnga r det nog inte... Men ett nytt Bobo-museum invigdes frra ret s de r skert personerna bakom det projektet (b.la Mortimers fru) som r inblandade och har pushat fr det hr.

Edit: Lnk: https://boboochgnuttarna.se/museum/
Ja ett MUSEUM fattar jag ocks! Dr vi ldrande 70-talister kan g runt och vara nostalgiska... Men kidsen som gr p grnan nsta sommar kommer ju att g och undra vad fan det dr r fr ngot! De kan ju inte ha lst en gnutt-serie i hela sitt liv.
Citera
2024-11-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Pellefant hade en egen tidning. Annars s kunde man vl mer hitta honom hos Bamse, d Rune Andreasson gjorde en del pellefantventyr (om jag inte har helt fel)

Har Gnuttarna gjort ngot "gstspel" i ngon av Mortimers andra serier t.ex Hlge?

Pellefant hos Bamse knns bara fel men det borde g att Googla. Vad det gller Gnuttarna hade vl de en hel del ihop med Goliat under en period?
Citera
2024-11-05, 20:47
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Pellefant hos Bamse knns bara fel men det borde g att Googla. Vad det gller Gnuttarna hade vl de en hel del ihop med Goliat under en period?
Nej, jag vilka varelser du menar, och det var inte gnuttarna. Tyvrr har jag glmt namnet p dem.
Sm hriga bollar med gon, som tog sig fram genom att studsa fram. Ganska lika gnuttarna, men saknade armar och ben.
Citera
2024-11-06, 14:43
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Nej, jag vilka varelser du menar, och det var inte gnuttarna. Tyvrr har jag glmt namnet p dem.
Sm hriga bollar med gon, som tog sig fram genom att studsa fram. Ganska lika gnuttarna, men saknade armar och ben.
Och bodde i trd? Runda och goa som gnuttarna och minns ocks att de saknade armar och ben. Vidare att de var frgglada.
Citera
2024-11-07, 00:51
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Och bodde i trd? Runda och goa som gnuttarna och minns ocks att de saknade armar och ben. Vidare att de var frgglada.
Ja just det! Ludenpajsare va?
N vnta ett tag nu... Lurvenpajsare var det vl!
Citera
2024-11-07, 06:43
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ja just det! Ludenpajsare va?
N vnta ett tag nu... Lurvenpajsare var det vl!
JA! Exakt! S var namnet p varelserna.
Och de r inte gnuttar, eller ens slkt med dem...
Citera
2024-11-08, 06:47
Moderator
Popesizes avatar
Ngra stycken inlgg raderade. Diskussioner om Pellefant r Off topic i denna trd om Gnuttarna!

// Moderator
Citera
2024-11-08, 16:08
Medlem
Citat:
JA! Exakt! S var namnet p varelserna.
Och de r inte gnuttar, eller ens slkt med dem...

Trodde ett tag att du menade Critters, men de var ju skrckfigurer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in