Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
En uppdatering gällande illamåendet då.

Det blev varken bättre eller sämre men min sambo är sjuksköterska och tog med några primperan hem vilket tog bort illamåendet nästan helt. Ringde till läkaren och berättade hur det låg till och fick det utskrivet. Rekommenderas!

Försvann illamåendet eller äter du primperan varje dag?
Citera
2024-11-18, 22:27
Medlem
Finns det någon som har goda erfarenheter av Brintellix?

Jag har gått över från Escitalopram till Brintellix för ett halvår sedan. Får hara de trista bieffekterna i kropp, knopp och snopp men inga av de bra effekterna som minskad depression mm.

Har inte träffat någon som har bra erfarenhet av Brintellix. Är det en scam?
Citera
2024-11-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Det låter snarare som att du behöver en livsstilsförändring samt jobba bort problematiken från grunden.
Har du provat hela arsenalen av gifter kommer inte Brintellix att vara något annorlunda. Som sagt är den även välkänd för att ge illamående pga att den är histaminfrisättande.

Jag har läst om antidepressiva på forumet pga att jag går igenom massa saker nu och det verkar vara sista lösningen. Har undvikit att börja med det i 10 år eftersom jag vet att det bara täcker över problemet. Jag läste att du skrev till någon att dom istället behöver en livsstilsförändring samt jobba bort problematiken från grunden och undrar om du kan rekommendera nått som hjälper med det som funkat för dig?
/Patrick
Citera
Igår, 18:34
Medlem
Roger-pundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollasilver

Jag har gått över från Escitalopram till Brintellix för ett halvår sedan. Får hara de trista bieffekterna i kropp, knopp och snopp men inga av de bra effekterna som minskad depression mm.

Jag har bara positiva erfarenheter av Brintellix och inget av de biverkningar du beskriver. Men det tog ett par månader att stabiliseras psykiskt när jag påbörjade medicineringen.

Har du inte fått positiva effekter efter ett halvår så är det nog bättre att byta medicin. Mediciner är extremt individuellt hur de funkar.
Citera
Idag, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger-pundare
Jag har bara positiva erfarenheter av Brintellix och inget av de biverkningar du beskriver. Men det tog ett par månader att stabiliseras psykiskt när jag påbörjade medicineringen.

Har du inte fått positiva effekter efter ett halvår så är det nog bättre att byta medicin. Mediciner är extremt individuellt hur de funkar.

Då är du den första jag har hört talas som som påstår att du har blivit hjälpt av den bluffmedicinen.

Den senaste personen jag hörde som hade testat Btx hade haft illamående och huvudvärk konstant, och i övrigt inte blivit hjälpt ett piss.
Citera
Idag, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kollasilver

Samma här, inte heller hört någon. Illamående deluxe och huvudvärk däremot.
Citera
Idag, 08:42
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Samma här, inte heller hört någon. Illamående deluxe och huvudvärk däremot.

Jag hade egentligen inga fysiske biverkningar alls. Jag fick enormt mycket energi och handlingskraft.
Nackdelen, eventuellt svårt att sova. Empati-problem, tror jag bara körde på.

Rätt mycket fördelar då jag nuförtiden är en vajande majskolv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in