Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-15, 18:54
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Öppna dammluckorna på vid gavel bara! Människor ska nu i princip kunna resa från vilken jävla rövkrok av världen som helst och få en höftoperation utförd på svenska sjukhus och betald med svenska skattepengar? Allt man behöver göra är att... INTE visa upp några papper på att man har rätt att vistas i landet!

Har idioterna en susning om vad detta kalas kommer att kosta? Hur långa köerna kommer att bli för svenskar i behov av vård? Hur många som kommer att utnyttja systemet för olaglig sjukvårdsturism?

Jag orkar snart inte bo i det här landet längre
Citera
2014-10-15, 19:01
Bannlyst
Sverige patetiskt land.
Citera
2014-10-15, 19:04
Medlem
De hade åtminstone kunnat stanna på akutvård och inte överdriva så mycket. Hur sjutton tänker regeringen om pensionärerna då? Så vitt jag har förstått, så är tandvården väldigt dyr för dem.
Citera
2014-10-15, 19:47
Medlem
Tandvårdens högkostnadsskydd hade bägge blocken som valfläsk vid förrförra valet redan. Det skrotades såklart. Och alla som hade implantat och andra dyra grejor godkända från försäkringskassan och därmed på G...fick nöja sej med fattiglappsproteser.

Jag undrar mest hur fan det kommer se ut till sist, och ja..framför allt för pensionärerna. Det finns knappt slantar till att förse moster Agda med en sketen hörapparat, men papperslösa ska ha fri sjukvård.

Fuck this. När ska vi vakna?
Citera
2014-10-15, 20:13
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Sverige patetiskt land.

Jo

Stadskassan är ju kapputt,hur har man råd med detta samtidigt med massinvandringen?
Citera
2014-10-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Jo

Stadskassan är ju kapputt,hur har man råd med detta samtidigt med massinvandringen?
Höjer skatter och drar ner ännu mer för tex pensionärer och andra/annat.Vi har inte råd,det är kört för oss svenskar men enligt de som styr spelar det ingen roll för tiggare,invandrare går före.Egentligen är det någon slags godhetsmedalj de är ute efter(som bara finns i deras vänkrets)att svenskarna går under,ja det får vi ta senare...kanske.
Citera
2014-10-15, 20:18
Medlem
horvalps avatar
Ni som är mot detta; vad ska de papperslösa göra när de blir sjuka då? Ska de svenska sjukhusen bara skita i de? Är det rätt enligt er?
Citera
2014-10-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Ni som är mot detta; vad ska de papperslösa göra när de blir sjuka då? Ska de svenska sjukhusen bara skita i de? Är det rätt enligt er?
De ska åka hem eftersom de faktiskt är här illegalt.Fortsättningen på detta kan ju bli sjukvårdsturism.
Citera
2014-10-15, 20:24
Medlem
Citat:

Nej såklart inte.

Sveriges sjukhus borde flyga hit alla ebola smittade också för att de ska vara rättvist. Gratis bostad till alla bostadslösa ungdomar som bor hemma också. Varför inte erbjuda gratis hemhjälp till alla också. Allt till alla!
Citera
2014-10-15, 20:26
Medlem
Warpcrafts avatar
Det svenska medborgarskapet tycks utarmas allt mer. Att erbjuda skattefinansierad vård till människor som befinner sig i landet olagligt, är för mig en stor gåta. Det sänder dubbla signaler. Det offentliga har i uppdrag att avhysa de personer som befinner sig på svenskt territorium olagligen, samtidigt som dessa belönas med förmåner som vanligtvis är reserverade till medborgare (eller åtminstone sådana som fått beviljat uppehållstillstånd på laglig väg). Får hoppas att detta inte implementeras på riksnivå... (vilket det delvis tyvärr gjort)
Citera
2014-10-15, 20:30
Medlem
horvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigerasar
De ska åka hem eftersom de faktiskt är här illegalt.Fortsättningen på detta kan ju bli sjukvårdsturism.

Du verkar ha lite otur när du tänker. Vad får dig att tro att de papperslösa har ett hem? Eftersom de är här illegalt så har de oftast tagit sig hit på ett illegalt sätt på grund av olika anledningar som krig, förföljelse osv. Tror du på fullaste allvar att de kan ta sig någonstans? Och tror du att de skulle få sjukvård i deras hemländer? Deras hemländer är oftast helt kollapsade och ingen där bryr sig ett skit om invånarna.

Vad ger dig mer rätt att få andas luft här i Sverige än de? För att du föddes här? Vi alla är av samma art och lever på samma planet.
Citera
2014-10-15, 20:42
Medlem
Citat:
Du verkar ha lite otur när du tänker. Vad får dig att tro att de papperslösa har ett hem? Eftersom de är här illegalt så har de oftast tagit sig hit på ett illegalt sätt på grund av olika anledningar som krig, förföljelse osv. Tror du på fullaste allvar att de kan ta sig någonstans? Och tror du att de skulle få sjukvård i deras hemländer? Deras hemländer är oftast helt kollapsade och ingen där bryr sig ett skit om invånarna.

Vad ger dig mer rätt att få andas luft här i Sverige än de? För att du föddes här? Vi alla är av samma art och lever på samma planet.
Så naivt.Självklart har jag mer rätt att vara här än en papperslös/illegal person som ska(borde)avhysas ur Sverige direkt.Hem eller inte,inte mitt problem.Jag tar ansvar för mitt eget liv.Det gör man inte om kastar passen eller inte har något av en eller annan anledning(förstår invändningarna tex att jamen det är inte alltid de kan få med sig pass när de kryssar mellan bomberna när de stackarna springer,nähä,lös det bara inte genom att Sverige ska betala.Sverige som är så jävla lätt att få TUT och PUT i.).Förstår det är tufft på en del andra platser men så är det och har alltid varit och kommer alltid att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in