Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-22, 21:38
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Inte hade man marginalerna med sig idag heller

Skulle varit en annan match om inte Modo fick göra 1-1 i sitt 5 minuters PP
Fast å andra sidan så borde ju vi ha slagit Brynäs vid full tid senast då vi brände en jävla massa lägen. Det var våran tur ikväll. Men ni var det bättre laget och vi har Ullmark att tacka för segern.
2014-10-22, 21:39
  #242
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Vad sittplats och fågelholkar gör är deras problem, vi hånar dem själva för det men i slutändan spelar det ingen roll. De har redan betalat sin biljett. Vad som spelar roll i läktarväg är att vi låter, att frölunda inte gjorde det, och att vi låter matchen igenom.

Ditt personliga hån mot mig hade varit slagkraftigare om det fanns någon substans i det.

Matchen är inte mycket mer att säga om än att det är ett bottennapp på så gott som alla plan.

Vi låter. en mitt i veckan match mot ett lag där supportrarna bor över 40 mil bort. Bra jobbat DIF.

Men du var på plats?
2014-10-22, 21:40
  #243
Medlem
lamehaters avatar
Varför i hela helvete det blev matchstraff på Jensen förstår jag inte. Som det redan har talats om i tråden är det helt okej att tackla en puckförare. Om han har huvudet lågt är det hans eget fel, framför allt på öppen is. Det där ser man ju i NHL mest hela tiden.

Tråkigt och olyckligt trots det, det är aldrig roligt när spelare skadar sig.
2014-10-22, 21:46
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Varför i hela helvete det blev matchstraff på Jensen förstår jag inte. Som det redan har talats om i tråden är det helt okej att tackla en puckförare. Om han har huvudet lågt är det hans eget fel, framför allt på öppen is. Det där ser man ju i NHL mest hela tiden.

Tråkigt och olyckligt trots det, det är aldrig roligt när spelare skadar sig.
Det råder som vanligt delade meningar om den typen av tacklingar. Tycker inte det är värt att tjuafsa om det en gång till. Var ett flertal andra situationer i matchen som borde uppmärksammats i så fall.

I alla fall 2 grymt sköna pinnar för Modo ikväll och att vi slår Färjestad 2 matcher i rad hör inte till vanligheterna. Och straffseger är bara det en ren bonus. Kul också att Ullmark verkar ha hittat fjolårsformen, var rädd att han skulle göra en ny ojämn insats efter det tidiga målet. Men men, seger är alltid en seger, nu blickar vi uppåt. Forza Modo!
2014-10-22, 21:48
  #245
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vi låter. en mitt i veckan match mot ett lag där supportrarna bor över 40 mil bort. Bra jobbat DIF.

Men du var på plats?
Ja, på plats. Att du hakat upp dig på mitt eventuella supporterskap säger mer om dig än om mig. Sen spelar det ingen roll om det är en svår bedrift eller inte, vi lät och det hundratal vid Frölundas sektion gjorde inte det. Då har vi gjort vårt jobb på läktaren, precis som Frölundas spelare gjorde sitt jobb med bristande motstånd på isen. Mer kommentarer än så har jag inte på mitt rätt enkla resonemang.
2014-10-22, 21:49
  #246
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det råder som vanligt delade meningar om den typen av tacklingar. Tycker inte det är värt att tjuafsa om det en gång till. Var ett flertal andra situationer i matchen som borde uppmärksammats i så fall.

I alla fall 2 grymt sköna pinnar för Modo ikväll och att vi slår Färjestad 2 matcher i rad hör inte till vanligheterna. Och straffseger är bara det en ren bonus. Kul också att Ullmark verkar ha hittat fjolårsformen, var rädd att han skulle göra en ny ojämn insats efter det tidiga målet. Men men, seger är alltid en seger, nu blickar vi uppåt. Forza Modo!

Oavsett hur det ligger till med tacklingar och annat är jag glad att Färjestad åkte på däng. Det är lika roligt varje gång.
2014-10-22, 21:53
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Oavsett hur det ligger till med tacklingar och annat är jag glad att Färjestad åkte på däng. Det är lika roligt varje gång.
Japp, så är det. Sedan skiter jag i hur vi spelade ikväll, det är som vanligt målen och resultaten som räknas. Folk får säga vad dom vill, men ingenting, absolut ingenting kan ta ifrån oss någonting ikväll. Nylandereffekten har slagit väl in redan och det är så skönt att vi äntligen klarar av att vinna den här typen av matcher. Nu SKA vi bort från bottenträsket så är det bara.
2014-10-22, 21:55
  #248
Moderator
Gromguttens avatar
Ni får kramas vidare i supportertråden, här är det oavsett OT.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in