Citat:
Ursprungligen postat av
Rights4Men
Som rubriken lyder: är det bra för män att köpa sexuella tjänster för att komma runt den sexuella makt tjejer och kvinnor utövar mot oss män? En makt som används för att manipulera sig till både sociala och ekonomiska fördelar. Att feminister och andra kvinnor uppfattar detta som ett hot förstår jag (direkt konkurrens), men vad tycker ni andra?
Anledningen till att feminister ogillar prostituerade ligger i att de ser dem som strejkbrytare, som sänker kvinnors möjlighet att tillskansa sig manliga resurser via "förhållanden". Det är också exempelvis därför de föreslår att männen ska prostituera sig, för manliga horor skiter de fullständigt i.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Kvinnor har ingen "sexualdominans" som de "utövar" mot män. De har kort och gott erhållit samma rättigheter idka den mängd sex de själva önskar på det sätt de själva önskar...kalla det ego om ni så vill, men i sånt fall är män de största egona.
Och vadå sociala och ekonomiska fördelar?
Jag ser ytterligare en tradig tråd om hur synd det är om män som inte får lov köpa rättigheten stoppa kuken i folk utan måste ha sex på lika villkor.
Det finns ju en lång rad sociala och ekonomiska fördelar med att vara kvinna. Exempelvis innebär ju ekonomiska svårigheter att män därtill får det svårare att få både sex och partners, något som inte gäller för för kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
eh...tycker du detta fenomen är något vanligt förekommande? Har du hört om toyboys?
och på vilket sätt är detta mer en dominans från kvinnan och inte lika mycket en ekonomisk dominans från mannen? Funderat på den?
Vad är en Toyboy? Är det samma sak som en boytoy?
För övrigt är det ju helt orimligt, du menar alltså att Lisa som gifter sig med rika politikern är ett offer som förtrycks av mannens ekonomiska dominans?
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och eftersom sex inte är något som man dör av om man inte har det med annan individ, så är det faktiskt dessa män som gör sig "underdåniga" till dess kvinnor, eller hur? Är liksom upp till er. Vill du inte ha sex på hennes villkor är det bara att dra. Exakt samma för henne. Och det är uppenbarligen det senaste du har problem med.
pengar däremot kan man inte leva utan idag, det betalar nämligen för alla de saker man behöverr för att överleva, så i tider/ kulturer där kvinnor inte tillåtits försörja sig, har dessa
verkligen hamnat i underlägsen position...
och "ojämställda" krav? vad skull det vara menar du?[/quote]
Det är ju du som har problem med att två vuxna bestämmer sig för att byta sex mot pengar, och av någon anledning anser du därtill att den som erbjuder pengar bör bestraffas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rights4Men
Utan sex dör man själsligt.
Det gör man inte alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och de får de eller hur? Vi har ingen lag mot sexsäljande...vi har en lag mot sexköpande.¨
Du begriper väl själv att om sexköpande är olagligt, förvandlas sexförsäljningen till något man måste göra i hemlighet och undvika alla former av myndigheter, för att inte köparna ska bli misstänksamma och oroliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Du borde hellre ställa frågan varför så pass många män överhuvudtaget är intresserad av att ha sex
ensamma med en part som gör det för pengar enkom, alltå inte är med på noterna. Vad är glädjen i detta? Det har jag som kvinna oerhört svårt att förstå. Total förnedring i min värld.
Den frågan är det dock inte många som pratar om.
Därför att det inte är relevant? Jag kan ju exempelvis inte begripa varför någon röker, eller varför någon vill lida av grav fetma. Det betyder ju dock inte att jag tycker att man bör förbjuda cigaretter eller övervikt. Jag vill inte spendera hundratals timmar på att titta på Doctor Who, men jag vill inte förbjuda andra från att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Om du skriver att svarta människor är apor så gör du ju bara ett korkat sakfel, utefter en rasistisk värdegrund. Svarta människor är ju inte alls apor utan tillhör arten människa, tämligen empiriskt bevisat och allt. Tillhör samma floskelkateogri som: "nazifeminsiter", "fascistfeminsiter", "bajshyddor" "horor" etc. etc..okreativt skitsnackande kort och gott.
Ska man vara riktigt petig och dryg så är ju faktiskt människor apor, den som har fel är således du.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
nej gruppen "kvinnor" söker inte män som de ska bli "dominerade" av längre, tror aldrig de har gjort det heller, är en manlig sexuell fantasi...så glöm det. Kvinnor söker roliga, intressanta typer att ha kul med och sex i början, sen söker det en stabil och pålitlig man för barn.
Ungefär samma som för män, möjligen med undantaget att män hellre tittar på utseendet än hur "intressant" en kvinna är.
De letar också efter män som är rikare, längre, äldre och har högre social status, fast det kanske inte var lika kul att radda upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Prostitution är att förvandla en mänsklig aktivitet som i sin naturliga form bygger på genuina känslor av lust, sexuell upphetsning och kåthet till en handelsvara. Man köper någon annan sexuella vilja, eftersom fanns denna vilja från början...skulle man fått det gratis.
man bidrar också till att en enorm sexindustri i världen hålls igång där massor med människor kvinnor barn och män (i den ordningen) blir intvingade.
Om man tycker detta är tipptopp och fine! och tycker att kliandet i snoppen och lusten att få känna sig som herren på täppan... självklart ska ha prioritet framför ovan så sitter man på FB och tjatar om mäns rätt att få köpa sex och mäns rätt att få slippa ömsesidigheten i sex.
Precis som att hävda att matbutiker förvandlar den mänskliga aktiviteten att jaga/samla mat till en handelsvara. Om det inte vore för matbutiker, skulle man ju få fixa sin mat själv, utan att betala. Miljöhänsyn och otäcka lagar tvingar dessutom matproduktionen från Sverige till typ Irland eller Brasilien. Med antibiotika användning och skövlade regnskogar som följd. Hemska saker dessa matbutiker. Det är dessutom så att det främst är män som arbetar (och dör) inom födoproduktionen (Fattiga afrikaner och asiater undantagna), matbutiker är således dessutom mansfientliga!