2014-11-11, 11:40
Medlem
NyanNyans avatar
Hat föder ju som sagt hat, merparten av dagens svenska feminister är uppenbarligen kvinnor som har hamnat vilse då de har upplevt förakt av det motsatta könet på något vis, inbillat eller inte.
Bör man inte bemöta dessa vilsna kvinnor med vänligare ton, istället för att spä på ännu mera hat?
Har märkt hur jag själv tillsammans med de flesta antifeminister här på forumet kallar feminister för "idiot" etc., ska försöka sluta med det nu.
Det är absolut inte alla som gör så, finns sakliga icke-aggresiva antifeminister så som markus120 eller glimmande, de bör vara ett fördömme.
Själv tänker jag framöver mest försöka enbart läsa f&j delen då jag har märkt att jag bara blir aggresiv när jag ska debbatera, om man nu ens kan kalla mina korta inlägg för debbatinlägg.
Iaf, bråk är inte lösningen, håll en saklig och vänlig ton så kanske feminister lyssnar mer, även de aggresiva.
Senast redigerad av NyanNyan 2014-11-11 kl. 12:14.
Citera
2014-11-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Hat föder ju som sagt hat, merparten av dagens svenska feminister är uppenbarligen kvinnor som har hamnat vilse då de har upplevt förakt av det motsatta könet på något vis, inbillat eller inte.
Bör man inte bemöta dessa vilsna kvinnor med vänligare ton, istället för att spä på ännu mera hat?
Har märkt hur jag själv tillsammans med de flesta antifeminister här på forumet kallar feminister för "idiot" etc., ska försöka sluta med det nu.
Det är absolut inte alla som gör så, finns sakliga icke-aggresiva antifeminister så som markus120 eller glimmande, de bör vara ett fördömme.
Själv tänker jag framöver mest försöka enbart läsa f&j delen då jag har märkt att jag bara blir aggresiv när jag ska debbatera, om man nu ens kan kalla mina korta inlägg för debbatinlägg.
Iaf, bråk är inte lösningen, håll en saklig och vänlig ton så kanske feminister lyssnar mer, även de aggresiva.

Jag ifrågasätter faktiskt syftet att ens diskutera med Svenska feminister på ett seriöst sätt. Det finns liksom ingen substans där, inge som kan leda till större förståelse etc. Sen är ju det så att faktiskt grupper står mot grupper och intressen står mot intressen, dessa människor vill sänka min och andra mäns livskvalitet, förvägra mig ett anständigt och värdig liv.

Jag typ skriver ibland halvt seriöst här för att att det är kul och för att jag orkar, annars läser jag och diskuterar med likasinnade, feminister är bara ett problem när de är i vägen, då bör man slå på ner dem hårt, så nej vi slickar för mycket feminist röv och dem förtjänar ingen god ton eller ens att tas på allvar överhuvudtaget. får du problem med dem irl är armbågen på lilla nästan att föredra.
Citera
2014-11-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjejen
Haha jo vi kan nog alla tänka på hur vi för oss. Man fångar ju som bekant mer bin med honung och konstruktiviteten lyser väl allt som oftast med sin feta frånvaro här pga tonläget.

För feminister har god ton menar du? Förövrigt tycker dem ju inte om god ton utan föredrar hot hat och våld. Så ge dem vad de vill ha.
Citera
2014-11-11, 13:05
Medlem
Katzyns avatar
Det bör ni väl framförallt göra för att det tycks finnas ett sug på forumet att hitta feminister eller bara någon som har motsatta åsikter mot anti-feministerna att diskutera med.

Och grejen är ju att 90% av alla som har några sådana åsikter och någonsin hittar hit orkar inte med det värdelösa debattklimatet här utan försvinner härifrån och sen kan "anti-feministerna" fortsätta att ryggdunka i lugn och ro om hur korkade kvinnor är och hur de borde stå vid spisen. Jag vet inte vad som är ert syfte med det, men är det så ni vill ha forumsdelen har ni ju lyckats.
Citera
2014-11-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det bör ni väl framförallt göra för att det tycks finnas ett sug på forumet att hitta feminister eller bara någon som har motsatta åsikter mot anti-feministerna att diskutera med.

Och grejen är ju att 90% av alla som har några sådana åsikter och någonsin hittar hit orkar inte med det värdelösa debattklimatet här utan försvinner härifrån och sen kan "anti-feministerna" fortsätta att ryggdunka i lugn och ro om hur korkade kvinnor är och hur de borde stå vid spisen. Jag vet inte vad som är ert syfte med det, men är det så ni vill ha forumsdelen har ni ju lyckats.

Finns det någon stans det går att tex diskutera med feminister utan att själv vara en övertygad sådan. Ska vi också börja krypa för människor, skapa en hackordning där vissa får tolkningsföreträde medans andra fråntas sitt eget tolkningsföreträde om känslor och upplevelser?

Är det inte så att man blir kickad relativt fort av inte slicka röv och krypa? Varför kan inte feminister diskutera utan en feministisk moderator? Jag anser inte att det "dåliga debattklimatet" är orsakat av de som inte rakt av köper extremfemenism
Citera
2014-11-11, 13:14
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Jag tycker faktiskt inte att debattklimatet är fullt så värdelöst och misogynt som du gör gällande. Visst, feminister får sig en del kängor, dock mer sällan det kvinnliga släktet som helhet. Visst, det startas många hjärndöda trådar, men dessa tas knappast seriöst av någon part och självdör därför tämligen snabbt. Däremot får man vara en tjockhudad feminist för att klara av att bemöta responsen som kommer, eftersom icke-feministerna är fler och därmed pepprar ur sig fler inlägg. Men man kan ju välja sina strider.
Citera
2014-11-11, 13:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Jag tycker faktiskt inte att debattklimatet är fullt så värdelöst och misogynt som du gör gällande. Visst, feminister får sig en del kängor, dock mer sällan det kvinnliga släktet som helhet. Visst, det startas många hjärndöda trådar, men dessa tas knappast seriöst av någon part och självdör därför tämligen snabbt. Däremot får man vara en tjockhudad feminist för att klara av att bemöta responsen som kommer, eftersom icke-feministerna är fler och därmed pepprar ur sig fler inlägg. Men man kan ju välja sina strider.

Tja, jag kallar mig inte ens feminist och ett hot eller bisarrt porrklipp för mycket i inkorgen och man ledsnar.

Dessutom är det ju inte bara värdelöst i bemärkelsen misogynt utan även i bemärkelsen den låga intellektuella nivån på extremt många "anti-feministiska" inlägg. Då menar jag inte alla eller från alla skribenter, men tillräckligt för att dom som har något någotsånär meningsfullt att säga ska drunkna i antalet andra inlägg.
Citera
2014-11-11, 13:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Finns det någon stans det går att tex diskutera med feminister utan att själv vara en övertygad sådan. Ska vi också börja krypa för människor, skapa en hackordning där vissa får tolkningsföreträde medans andra fråntas sitt eget tolkningsföreträde om känslor och upplevelser?

Är det inte så att man blir kickad relativt fort av inte slicka röv och krypa? Varför kan inte feminister diskutera utan en feministisk moderator? Jag anser inte att det "dåliga debattklimatet" är orsakat av de som inte rakt av köper extremfemenism

Ingen aning.
Citera
2014-11-11, 13:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Tycker nog att antifeministers och anti-PKares ton här på FB är avsevärt bättre än i andra kommentarsfält. Tror inte bara det beror på moderering.

Man spelar bara PK-träsket i händerna genom uttryck som "hora", "du skulle våldtas" etc. På sin höjd kan man använda ordet"idiot" - om än sparsamt - det tycker jag bara visar på engagemang att det hettar till.

Nu verkar det förvisso som att det bland tramsmedia kallas för "näthat" så fort nån argumenterar emot ett PK-vinklat inlägg. Ungefär som fjorton tweetar kallas för "storm i sociala medier".

Undrar när Aschberg ska ge sig på "det goda hatet"?
Här finns några exempel på det goda hatet Birro utsatts för när han i en krönika nyligen kritiserade islam:

http://toklandet.wordpress.com/2014/...tt-pa-twitter/
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-11-11 kl. 13:44.
Citera
2014-11-11, 14:52
Medlem
PKJuristens avatar
Nu tycker jag såna här trådstarter är viktiga!
Dels för de som ofta skriver här.
Sen för andra som bara tittar in.
Då får de direkt se "reglerna" för hur vi vill se vår debatt.

Själv måste jag ofta påminna mig och att det faktiskt sitter en person och pratar med mig.
Detta hindrar mig ifrån att skriva dumheter. Inte alltid, men ofta.

Sen är vi olika nya här med olika expertis inom olika områden.

Jag kan direkt känna oro över hur jag skriver min text i vissa sammanhang.
En rädsla över att känna mig dum.
En känsla av att jag är lite "efter". Inte dum. Bara att "ni" är "före".

Ser man till antalet visningar kontra antal inlägg så ser man många tysta röster.

Vi har även ett ansvar där.
Till att få de som vill tala att faktiskt tala.

Sen har man sina dåliga dagar helt enkelt.
Då får vi helt enkelt förlåta och gå vidare.
En ursäkt kan se olika ut även dem

Ni kan få mig på jävligt dåligt humör men även tvärtom

Nu är jag glad och ler.
Det kommer jag sprida vidare till kassörskan på Rema 1000
Citera
2014-11-11, 15:16
Medlem
GodeGorans avatar
Testa att debattera med feminister på twitter eller någon liknande plattform och föreslå att ni ska bemöta varandra med lite vänligare ton. Folk som förespråkar "GodTon™" brukar anklagas för att "mansplaina för feminister hur den feministiska kampen borde föras" och för att "förminska förtryckta gruppers rätt till att uttrycka missnöje över det förtryck de utstår varje dag" typ. Har man inte god ton dock är man nog kvinnohatare eller en vit kränkt man det går helt enkelt inte att vinna utan att ansluta sig till feministerna.

På flashback gäller väl lite andra spelregler eftersom det 1) är anonymt 2) inte är feministernas högborg.

Skulle nog säga att god eller åtminstone neutral ton leder till högre nivå på debatten, dvs det man "tävlar" om blir vem som har bäst argument och inte vem som kommer med bäst personangrepp i syfte att förlöjliga den andre. Säger någon något som man verkligen inte håller med om kan det däremot vara svårt att inte låta lite dryg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in